Geloof of niet? Speciaal voor sjana1

Zoals bijv. Sibje 'er niet bij kan' dat mensen niet in god geloven, zo kan ik er niet bij dat mensen wél in een god geloven.
Zo denk ik als ongelovige en dus zal dit verschil van mening er altijd zijn.
Misschien komt Kiekje erg bot uit de hoek voor sommigen, maar ik ben het volledig met haar eens dat mijn twee meiden het werk zijn van mijn man en mij en niet van een of andere god.

Ik geloof best dat er meer is buiten deze wereld en dit leven, maar ik geloof niet in een god die bepaalde dingen zou laten gebeuren.
Sil

Laat mensen in hun waarde of ze geloven of niet geloven.
dat is ieder voor zijn eigen ik geloof er ook niet in maar een kind krijgen zie ik toch als een wonder. en ben ik tog niet gelovig maar   de mensen die het wel zijn dat is voor hun eigen ik heb mijn dochter laten dopen omdat het traditie is bij ons in de familie   liefs carola

ik kan dat wel ergens begrijpen als het een traditie is binnen de familie.
Je doet je kind er geen kwaad mee en als er nu binnen de familie veel mensen zijn die het zeer waarderen.
Ik heb mijn kind vernoemd naar haar 2 oma's heeft ze verder niks aan maar ik vind wel dat het een extra band geeft.
Dopen kan denk ik diezelfde betekens gaven het schept een extra badn met je familie

Ik zie mijn kinderen zeer zeker wel als een wonder, maar niet als een wonder dat door een god bewerkstelligd zou zijn.

Het laten dopen terwijl je niet gelooft, moet ook ieder voor zich weten. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen als het traditie is in je familie en het erg gewaardeerd zou worden.
Ik zelf ben ook gedoopt, terwijl mijn ouders ook niet geloven.
Maar mijn kinderen daarentegen zijn niet gedoopt.
Sil

Sorry, maar ik blijf het er niet mee eens zijn  
Ik vind dat het dopen van een   kind je geloof aangeeft. Om dat te doen om een traditie te volgen vind ik persoonlijk hypocriet.
Overigens ben ik zelf gedoopt en ben ik daar helemaal niet blij mee, dus daarom kan ik daar nog wel eens fel op reageren

Dat is ook een beetje het punt, denk ik; jij verbindt dopen puur met het geloof en iemand anders verbind dopen met een familietraditie.
Het is maar net welk verband je er zelf in ziet.
Mag ik vragen waarom jij er niet blij mee bent dat je gedoopt bent?
Ik ben ook gedoopt, maar er nooit iets mee gedaan, maar ik kan niet zeggen dat het me in de weg staat bij mijn verdere leven.
Sil

Het doel van dopen hangt toch aan het geloof en niet aan een traditie.

Ik ben er niet blij mee omdat ik er tegen ben dat iemand anders voor je beslist of je wel of niet gedoopt wordt. Het staat me heus niet in de weg in het leven, maar ik was liever niet gedoopt omdat ik er niet in geloof.

Terug
Bovenaan