Geloof of niet? Speciaal voor sjana1

Hmm,

Ik geloof nog steeds niet in god, en ben ook echt niet van plan om te geloven dat ik nu in verwachting ben van mijn tweede spruit door gods toedoen.
Voor zover ik weet ben ik echt met mijn man naar bed geweest en is zijn sperma met mijn eitje gaan knutselen, en zodoende zit er nu en klein lief mensje in.

Ik vind het wel vreemd hoor, al die godpraat, want is er iets goeds, zoals een zwangerschap trouwen of geboorte of iets dergelijks dan is het gods werk, maar zodra er iets vervelends gebeurd, zoals een miskraam enge ziekte of iets in die trand dan kan god daar in een keer niks aan doen.

Dus als er iets goeds gebeurd is dat gods werk, en als er iets vervelends of slechts gebeurd dan trekt hij z'n handjes vlug terug??? Want dan ligt het in een keer aan je eigen wil, ofzo.

Wat ik ook vreemd vind, is dat er nog steeds priesters in de naam van god kleine misdienaars misbruiken, heel apart.
Nee sorry mij heb je echt niet overtuigd.

Of die rare figuren die z'n kinderen niet enten, omdat ze vinden dat als dat kind polio krijgt dat dat dan gods werk is, nou die mensen sporen niet hoor. Vind ik dan.

Of die jehova figuren die ggen bloed aannemen van anderen, nee lekker je gezin lekker achter laten, zodat die allemaal naar een internaat kunnen, omdat jij uit gods naam geen bloed of andere dingen mag accepteren, was laatst nog op tv, die vrouw heeft op het laatste moment gelukkig wel bloed geaccepteerd, die man moest haar eigenlijk ook maar flink onder d'r fluit schuppen, om een pasgeborene zomaar achter te laten.

phh kiekje jij reageert wel erg bot vind ik hoor.
Ieder zijn geloof   je hoeft het niet met alles eens te zijn maar je kunt er wel over nadenken waarom ze zo een keuze maken.
Dat van dat niet inentne gaat mij ook te ver.
Ik heb dan altijd zoiets van als God niet had gewild dat het gebeurde had hij er wel voor gezorgd dat het niet was uitgevonden of werkte.
God kan ook niet alles alleen en een beetje hulp bv door kinderen een prikje te geven kan geen kwaad.

Er gebeuren allemaal vreselijk dingen op deze wereld.
En daar heeft de mens de grootste schuld aan.
Maar iedereen probeert met de vinger naar een ander te wijzen.
Nee hoor hun zijn begonnen met die oorlog.
En als we er niet uitkomen geven we gewoon God maar de schuld.
Als hij al bestaat kan hij zich toch niet verweren.
Want even heel reeel de afgelopen pakweg 1900 jaar heeft hij nou niet echt duidelijk laten blijken dat hij bestaat.
Dmv een brandende braambos, het splijten van een zee of zelfs maar het sturen van  een kerstkaart.
Bijzonder onvriendelijk.

Verder weet ikeigelijk niet zo goed wat er met je gebeurt als je overlijdt.
Dat je dood bent en het net is of jij of je geliefden nooit hebben bestaan is denk ik moeilijk te accepteren.
Maar wat gebeurt en dan met je ziel.
Naar de hemel???
Ook dat vind ik moeilijk te bevatten.
Het is wel kenmerkend dat volgens mij in de meeste geloven er wel een bepaald soort hiernamaals is.Werderopstanding  , eeuwige jachtvelden of hoe je het ook wil noemen.
Daar moet toch iets in zitten.
Ik vind het een mooi idee om te geloven dat er meer is tussen de levenden en doden.
Dat op de een of andere manier de mensen waar wij om geven nog niet helemaal wegzijn. en ons beschermen.

Maar hoe dat werkt of wat dat is.
Het zijn dan vaak die verhalen die je hoort waarvan je denkt hoe bestaat het en de koude rillingen je over de rug lopen (dat heb ik dan Altijd)
En misschien bestaat God inderdaad wel of niet.
Maar zijn het gewoon de geesten die samenwerken om de dingen op een goede manier zijn beloop te laten gaan.

kiekje jij gaat wel direct van het meest strenge (of wat dan ook) uit.
ik heb al gezegt dat ik niet geloof dat God alleen het goede doet en ik zeg ook niet dat al het slechte wat in mijn leven gebeurt mijn eigen schuld is. ik geloof dat God met mijn leven bezig is en of mij dat nou in de smaak valt of niet. er gebeuren ook dingen die ik niet leuk vind.
ik laat mijn kindje wel inenten. puur omdat ik vind dat ik als mens ook mijn verantwoordlijkeheden heb en niet alles maar op God kan afschuiven.
maar ik krijg nu het idee dat ik mij aan het verdedigen ben hier zo en daar heb ik geen zin in. ik wil mensen niet overtuigen tenminste ik wil als iemand er voor open staat mijn verhaal doen nou Gods verhaal doen,  maar ik wil mij niet opdringen. dus bij deze stop ik er ook mee.
tot slot om antwoord te geven op mijn eigen vraag: ik geloof als ik kom te overlijden dat ik naar de Hemel ga en dat ik dan bij mijn Hemelse Vader ben. het leven hier op aarde houd op maar mijn leven gaat ergens anders verder.

Je hoeft jezelf natuurlijk nooit te verdedigen! Zie het gewoon als een discussie. We respecteren elkaar toch gewoon? Het zal mij een worst wezen of je gelooft of niet, en hoe je dat praktiseert, of welk geloof je aanhangt...het gaat er om dat we elkaar respecteren en misschien wat van elkaar kunnen leren, wij van jullie en jullie van ons ' niet gelovigen'. Nu ben ik niet geheel ongelovig, maar ik kijk er anders tegen aan.
Het valt mij op dat de meeste van de christelijken hier, standaard teksten hier neer zetten: ik geloof in God de Vader, en dat Jesus Christus voor mij gestorven is. bla bla bla.' Het is net of het er zo voorgeprogammeerd uitrolt, dat het in je hoofd gestampt is.
Maar waarom en hoe jullie nu geloven, concrete voorbeelden, dat  lees ik niet.

Elk christelijk, gelovig mens twijfelt wel eens...niet iedereen neemt alles maar zo aan omdat het in de bijbel staat. De meeste verhalen in de bijbel zijn door mensen zelf bedacht, (denk ik) om anderen een bepaalde boodschap mee te geven. De meeste verhalen zijn niet echt gebeurd, of maar deels waar. Toch kun je dat ook niet helemaal zeker weten, want daar is ook niet echt bewijs voor.
En zoals jullie zeggen 'je gelooft het gewoon', dus neem je het gewoon maar aan dat het zo is, maar dat neemt vast niet aan dat ook jullie wel eens twijfelen aan dingen die in de bijbel staan. Iedereen interpreteert de dingen ook zoals hij of zij dat wíl.
Nou ja, zie het maar gewoon als een discussie en niet dat je je zelf moet verdedigen!

Je neemt me de woorden uit de mond sjana.
Ik respecteer jullie meningen ook en wil ook de mijne laten horen. Ik vind het interessant om te lezen dat sibje bijvoorbeeld niet in evolutie gelooft omdat mensen niet zo zouden kunnen veranderen. Toch is daar toch meer bewijs voor dan de god theorie.

Maar goed, om op je vraag te antwoorden over de dood:
Ik geloof niet in hemel of hel. Ik ben er nog niet uit of ik geloof dat het dan gewoon afgelopen is of dat de geesten nog een beetje rond kunnen zwerven. Maar ja, ik houd van bewijzen dus hier heb ik geen definitief antwoord op

quote: Sibje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-12-2007 16:35:04'));

ik geloof in God. wij voeden ons kindje ook op met het geloof. toen ze 3 weken was hebben we haar ook op laten dragen (bij ons in de kerk is geen kinderdoop, maar het opdragen is er mee te vergelijken maar dan zonder water).
toen ik zwanger was van onze dochter heb ik dat echt als een mega wonder ervaren wat ik van God heb gekregen. ik kan er niet bij dat mensen niet in God geloven en denken dat de wereld vanzelf zo is geworden. kijk nou naar een baby. het begint zo ieniemienie. een klein eitje en een nog kleiner zaadcel. en dat groeit dan uit tot een complete baby en dat groeit op als een volwassen persoon. dat moet toch iemand bedacht hebben????
ik vind het geniaal bedacht. het begint zo klein en het word gewoon een baby in 9 maanden tijd. en toen ik mijn kleine meid voor me zag liggen op de verloskamer kon ik er niet bij dat zij in mijn buik had gezeten. wat een knap werk en wat een wonder!!
en ja die oorlogen en ruzie. moet dat echt op God geschoven worden??? wij mensen hebben een eigen wil gekregen en met die eigen wil maken wij ruzie en oorlogen. Ik geloof in een liefhebbende God en die God wil geen oorlogen. Hij had een paradijs bedacht en dat hebben wij als mensen naar de knoppen gebracht.

Hoi,

als god overal ons gemaakt heeft hebben wij dan wel een vrije wil???

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan