Geslachtsdeel van je dochter

[quote quote=10312038]Goeie vraag idd, ik zat met hetzelfde. Mijn partner heeft het nu over ‘sneetje’?! Lees hier dat poenie de vrouwelijke tegenhanger van piemel moet worden, dat vind ik wel een lieve benaming. Denk dat ik het zo ga noemen. Vagina zeggen terwijl ze dr hele onderkantje moet wassen, klopt ook niet en is ook geen gehoor tegen zo’n klein kind, vind ik. Later als ze groot is weet ze gerust wel wat haar vagina is. Wat kunnen sommige mensen trouwens overdreven fel reageren als je alleen om wat suggesties vraagt, niet normaal zeg.[/quote]
Nou echt he! Ik dacht dat het aan mij lag haha! Mijn dochter gebruikt het nu heel veel. Als ze gaat plassen, mam ik heb ook mijn poenie geveegd..
Het klinkt voor mij heel normaal. Ze weet dus ook mama en ik hebben een poenie en billen, papa een piemel en billen. 

Ik vind poenie inderdaad ook erg lief. Het woord voelt nog een beetje gek omdat ik het zelf niet gebruik inderdaad, maar dat zal gewoon wel even wennen zijn.
Lees ook veel Tum of tummie. Vind ik ook wel leuk, betekent verder niets. 
Mijn man zegt op dit moment helemaal niets, of billen (schoon). Haha! 

Mijn moeder noemde het vroeger altijd flamoes, wij hebben hier floesje van gemaakt dus zo noemen onze kinderen het. De piemel hebben we pielie van gemaakt. 

Wij zeiden Tummie vroeger! Wat grappig dat ik deze teruglees. 

ik moet wel bekennen dat ik als kind hierdoor soms rare associaties had met die snoepjes die ook zo heten! 

maar die snoepjes vind ik nergens meer dus ja.... 
heb nu zelf een dochter dus wellicht zetten we traditie door met Tummie. 

Vind het een goede vraag dit! Wij noemden het vroeger 'voorkantje' maar dat vind ik nu echt heel raar ?. Maar denk dus dat m'n ouders het destijds ook een lastige vonden haha.
Als ik een dochter had zou ik denk ik plasser of spleetje zeggen, vagina zou ik niet gebruiken want dat vind ikzelf echt heel erg gerelateerd aan 'dat andere gaatje' daar ipv wat het voor kindjes in eerste instantie is (namelijk waar ze uit plassen). Natuurlijk leert ze later dat ze een vagina heeft maar dat dekt nu de lading niet ofzo. Vind poenie ook wel lief!

Wij noemen het spleetje, voelde voor mij logisch omdat het bij mij vroeger ook zo werd genoemd. Vagina associeer ik toch meer met een ‘na de pubertijd’ versie, niet met de poenie van een klein meisje. Kende ‘poenie’ nog niet, wellicht ook een uitproberen. Er zijn idd zoveel varianten dat iedereen kan kiezen wat prettig voelt. Ik zou alleen geen billen gebruiken, want dat lijkt mij wat verwarrend. 

Haha, ik wist niet dat die snoepjes Tummies heetten! Die kreeg ik altijd bij onze "oude buurvrouw", zo noemde we haar. 
Heb die snoepjes ook allang niet meer gezien, maar dat was op zich geen vervelende associatie denk ik? ?

Terug
Bovenaan