Geslachtsdeel van je dochter

https://nos.nl/l/2263209
Gaat precies over dat onderzoek - vooral even het liedje luisteren ! Maar ik snap je vraag goed ja.. zelf hier een jongetje en idd piemel prima benaming maar bij een meisje zou ik er ook even goed over moeten nadenken. Bij ons thuis was het vroeger ook “voorkantje” beetje apart wel haha!

Ik voel me toch aangesproken met de opmerking over "felle reacties", aangezien ik een van de weinigen ben die een heel duidelijke mening uitspreekt. Welk deel van mijn reacties was precies fel? Ik beledig niemand en spreek uit dat ik gendergelijkheid van jongs af aan belangrijk vindt. Het benoemen van dingen bij de juiste naam vind ik daarin belangrijk. Lijkt me niks fels aan, maar zeg het me als het toch zo is.

Haha goede vraag. Wij noemden het vroeger meutje. Heb ik verder nooit gehoord dus waarschijnlijk een verzinsel van mijn moeder. Ik denk dat wij gewoon voor plasser gaan, of spleetje. Poenie klinkt ook wel schattig maar voelt nog een beetje te verzonnen ofzo. 

Ik noemde het vroeger Pipi haha! Nu zelf dochters en heel veel nichtjes en wij zeggen ook poeni! ( Is overigens niet verzonnen voor de reactie hierboven maar afgeleid van punani het Surinaamse woord voor vagina?) 

Ik noemde het vroeger Pipi haha! Nu zelf dochters en heel veel nichtjes en wij zeggen ook poeni! ( Is overigens niet verzonnen voor de reactie hierboven maar afgeleid van punani het Surinaamse woord voor vagina?) 

Voor de Limburgers onder ons.. wij zeggen vaker musch ertegen haha zit er bij ons gewoon zo in. 
Bij ons dochtertje wordt er dan ook vaker gesproken over muschke (verklein-versie) ?
Ik vind vagina persoonlijk ook erg medisch klinken en zal ik ook alleen gaan gebruiken bij een huisarts of op het consultatiebureau. 

Terug
Bovenaan