Gestopt met de pil en nu voor het echie

Hallo meiden,

Dit is allemaal erg nieuw voor mij!
Ik dacht ik ga eens kijken op zo forum over zwanger worden?
En nu ben ik al een berichtje aan het typen!
Ik ben begin september gestopt met de pil.
En wij gaan er helemaal voor. Ik ben zo blij.
Ik hoop met jullie veel te kunnen delen.

Hallo daar! Ik heb heel hard geprobeerd om niet op forums rond te hangen want ik wil mezelf niet helemaal gek maken, maar het is allemaal zo spannend en net als iedereen heb ik veel vragen!! Wij gaan voor ons eerste kindje, eind september gestopt met de pil.

Bij veel mensen hier lijkt het alsof hun partner het zelfs nog liever wil dan zij zelf, maar bij mij is dat een beetje andersom. Het duurde ongeveer een jaar om mijn man over te halen en nu praat hij er liever niet al teveel over want hij vindt het nog steeds best eng. Hij is er wel zeker van dat het de juiste beslissing is dus heeft geen spijt hoor.  Iemand anders ook een zenuwachtige partner in huis??

We zijn gelijk begonnen met proberen en ik zit  nu zo'n beetje te wachten tot ik voor het eerst natuurlijk ongesteld word - 32 days and counting. Mijn lichaam doet allemaal rare dingen. Dat was mijn andere vraag: wat voor kwaaltjes kregen jullie van het stoppen met de pil? Ik heb m 11 jaar geslikt en kan me nauwelijks meer herinneren wat normaal is!

xx
a

Hallo allemaal,

Om eerlijk te zijn was het in het begin juist bij ons andersom. Ik vond het heel spannend. Zou ik het wel aankunnen, wat als ik me heel beroerd ga voelen, kunnen we het allemaal wel aan financieel gezien enz enz. Maar nu we eindelijk samen hebben gezegd dat we er voor willen gaan en wel gaan zien wat er allemaal op ons pad gaat komen, ben ik er ook helemaal klaar voor en mijn man is echt superblij. En wat heb ik nog meer nodig dan dat?
Dus ook voor de mannen die even moeten wennen, zal het wel goed komen. Geef hem even de tijd om aan het idee te wennen, denk ik.

Liefs

Inderdaad, het gaat allemaal om geduld! Zal geduld hebben met mn man, hoe graag ik er ook maar steeds over wil praten...

Sorry AnneGeddes, ik had je eerste bericht niet helemaal goed gelezen en zie nu dat jij precies in hetzelfde schuitje zit. Is jou man er nu helemaal enthousiast over, of issie er nog steeds minder zeker over dan jij?

Nou was bij onze eerste ook wel een beetje zo, ik wilde het ook eerder dan mijn man, maar nu voor de 2e was mijn man er al een tijdje over bezig, maar ik was meer bezig met de praktische dingen. Ik zit er toch het grootst gedeelte mee. En nu zijn we er allebei helemaal voor. Zeker omdat je zo'n grappig ding hebt rond lopen.

Volgens mij had ik niet echt klachten met het stoppen van de pil de eerste keer. was bang dat ik iedere maand beroerd zou zijn, want daar was ik 10 jaar daarvoor mee begonnen omdat ik iedere maand zo ziek was, maar gelukkig niets van dit alles.
Vind het wel heerlijk dat ik dat ding niet meer hoeft te slikken, denk ook niet dat ik er weer aan gaat beginnen. Had soms nog wel eens hoofdpijn als ik ongi moest worden. En nu niets aan de hand. En net zo goed dan al die stoffen.
Nou van het weekend moet ik het weer worden, denk dat er niets aan de hand is. We hebben niet zo hard geklust. 1 x toevallig op het juiste moment, dus ben benieuwd.

Nou meiden leuk om elkaar zo op de hoogte te houden.

Groetjes en tot gauw

Mariska, jij had dus een ander soort cyclus en andere verschijnselen rondom je ongesteldheid nadat je gestopt was met  de pil? Ik weet helemaal niet meer wat ik moet verwachten eigenlijk.

Het is nu dag 34 en ben nog niet ongesteld geworden maar ik heb gelezen dat het best wel een paar maanden kan duren voor je lichaam weer op gang komt. Had jij dat ook, of werd je gewoon elke maand ongesteld? (totdat je zwanger werd, uiteraard). Rond dag 28 had ik wel menstruatiepijn, maar er kwam niks, net alsof me lichaam dacht: "Hmm, volgens mij deden we altijd iets bijzonders rond deze tijd van de maand, maar ik weet bij god niet meer wat".

Hoi hoi ja je hoort wel meer dat het bij andere vrouwen even kan duren voor je weer een vast cyclus hebt. Heb ik gelukkig geen last van gehad. Het was gelijk goed en nu kan ik er zo wat ook de klok op gelijk zetten.

Spannend allemaal he!!

NOu meiden weet niet of ik voor het weekend nog langs komt, anders een prettig weekend en veel klusplezier gewenst!!!

Doei

Oh ik voel me zoooo stom.

We willen heel graag zwanger worden, maar ik heb me in mijn hoofd gezet dat ik eerst nog een keer ongesteld wilde worden en dat we pas daarna zouden gaan beginnen.
Nu had ik volgens mijn planning 30 oktober ongesteld moeten worden. Maar ja, de vorige keer had ik ook een cyclus van 36 dagen en daarvoor was het ook niet heel regelmatig, maar dan zet ik iets in mijn hoofd en dan moet het ook zo. Stom typje ben ik ook.

Ik ben dus nog niet ongesteld en nu ben ik "bang" dat ik zwanger ben. Bang, omdat het dus niet mijn planning is. Ik weet ook wel dat je een kindje niet kunt plannen, maar toch heb ik van die tegenstrijdige gevoelens. Ik wil echt supergraag een kindje, maar nu zit er meteen een golf zenuwen in mijn lichaam. En hoop ik toch nog dat ik gewoon ongesteld word.

Ik was er van overtuigd dat ik mijn eisprong gevoeld heb op 15 oktober. We hebben het maar 1 keer gedaan op 29 oktober.

Ik voel me echt zo stom. En ik heb heel lang lopen dubben of ik dit hier wel kon typen want ik voel me heel ondankbaar als ik weet dat sommigen heel veel moeite doen om zwanger te worden en ik ben aan het hopen dat ik nog 1 keer ongesteld mag worden. Sorry hiervoor. Het zit allemaal in mijn eigen hoofd. Denk niet dat ik geen kindje wil, maar het is gewoon dat ik me altijd nogal vast kan houden aan mijn eigen planning. Ook hierbij dus.

Sorry voor mijn geraaskal. Ben gewoon opeens super onzeker. Ik wil niemand tegen de haren in strijken echt niet.

Liefs

Terug
Bovenaan