Gestopt met de pil maart 2017.

Jip95

New member
Hallo.

16 maart mijn laatste pil gehad.19 maart de ontrekkingsbloeding en gister 16 april mijn eerste menstruatie met een cyclus van 28 dagen. Het is een spannende tijd en het is jammer dat je er met niemand over kan praten behalve je partner. maar die reageer toch anders .



Zijn hier nog meer die gestopt zijn in maart en gezellig mee willen praten.
 
Ik houd dit onderwerp in de gaten =) ik ben in februari gestopt, maar mijn eerste menstruatie 3 april gehad. Mijn vriend vindt het allemaal wel prima, maar reageert inderdaad anders. Mannen ;-)
 
Hallo!

Ik lees ook even mee.. al iets langer van de pil af maar nog niet echt een regelmatige cyclus. Blijft spannend allemaal!
 
Haha mannen. Idd

het is zeker een spannende tijd. En moeilijk om naast je leer te leggen en er niet mee bezig te zijn.

Moest je lang wachten voor je eerste ongesteldheid?
 
Hi!

Ik heb 22 maart me spiraal laten verwijderen. 25e ongesteld geworden en op 12 april me ovulatie gehad. De dag na ovulatie hele erge last tot op heden van opgeblazen buik met soms steken rechterzijde en onderrug. Ben benieuwd op 26 april zou ik  (liever niet haha) weer ongesteld worden.

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat.
 
Mijn eerste cyclus duurde 46 dagen. Ik houd alles netjes bij schriftelijk en via de app "Clue". Ik heb wel veel symptomen die bij ontpillen horen en tijdens mijn eerste menstruatie was ik erg neerslachtig. Op dit moment zit ik op dag 16, dicht bij mijn ovulatie. Nu vooral erge lage rugpijn en zeurderig/weeïg "vol" gevoel in mijn onderbuik. Ik merk ook dat mijn huid wat onrustiger geworden is door de hormoonveranderingen.. (Meh).

Ik kon heel goed zien (cervixslijm) en voelen (krampen in linker- en rechterflank) dat ik een eisprong had, dit gaf mijn lichaam goed aan. =)

Ik ben niet het type: "Wij moeten om de dag "klussen" en ik moet op de seconde af mijn vriend erbij halen, omdat ik zover ben." Ik vind het interessant om bij te houden en te zien hoe de zaken gaan, zodat ik de NOD kan peilen, maar ik hoef geen polonaise aan mijn lijf :)

Hoe gaat dat bij jullie?
 
@ Sharon k ik hoop niet dat je ongesteld wordt 26 april, maar een positieve test hebt.


@milou Timmermans

klinkt bekend allemaal ook ik had last van klachten bij het ontpillen. En nu met de eerste menstruatie meer pijn in de baarmoeder. En hevige bloedverlies. Ook voordat ik ongesteld was emotioneel en kortaf oeps.

ik gebruik de app Maya.   Het is bij ons ook niet verplicht om te doen. Maar toevallig zijn de vruchtbaarste dagen in het weekend. En mijn vriend is door de week niet altijd thuis. En sinds het stoppen met de pil, heb ik ook meer zin.  Al ben ik er dan wel meer bezig van wel even aan de bak. Want misschien is het dan raak.



 
Ik ben nu ongeveer een jaar van de pil af. Gewoon om te kijken wat mijn lichaam doet en zodat ik goed ontpilt zou zijn als we er voor zouden gaan!

nu een jaar later kan ik wel vertellen dat je het eerst half jaar van allemaal kwaaltjes last hebt en idd die onzuiverheden :(

Eerste maand ook 48 dagen het werd daarna wel korter en na 4 maand had ik eindelijk wat regelmaat dacht ik... 3 maand 31 dagen geweest en toen opeens weer naar de 38 en nu zit het weer op de 35 dus het is bij mij niet elke maand het zelfde. Wel test ik met ovulatie testen hierdoor weet ik ongeveer wat ik kan verwachten. En ik hou het bij in een app.

leuk om er eens over te praten hoe het is om er nu echt voor te gaan!
 
Terug
Bovenaan