Gestopt met de pil

Hoi (aankomende) moeders,

Mijn vriend en ik willen graag een kleintje . Ik ben 9 september gestopt met de pil na 15 jaar de pil te hebben gebruikt en heb 13 september mijn ontrekkingsbloeding gehad van 5 dagen, we hebben niet gewacht op mijn eerste cyclus en zijn aan het proberen om zwanger te worden. Ik vind het nu moeilijk te bepalen wanneer ik een eisprong heb en/of ik die wel al heb gehad. Iemand ervaring of tips? Ik lees wel dat het meteen al raak kan zijn ! Erg spannend allemaal!

Groetjes Mieke

Helaas niks zinnigs over te zeggen. Het kan gelijk raak zijn, maar dat is maar voor een klein percentage weggelegd. Het kan ook 6 maanden duren voordat je lichaam ontpilt is. Dus een heel onregelmatige cyclus is niks raars de komende periode. In ieder geval veel succes, maar hou er rekening mee dat het ook wel even kan duren.

Dankjewel supertje voor je reactie.

Ik ga er inderdaad niet vanuit dat het de eerste maand al raak is , natuurlijk hoop je er stiekem wel op :) als ik het een beetje goed heb uitgerekent zou ik rond 10 oktober mijn menstruatie moeten krijgen mocht dit het geval zijn na zo lang pilgebruik

Het is gewoon heel lastig te zeggen. En dat is het vervelende aan zwanger willen worden. Onzekerheid en eindeloos wachten. Zelfs 2 weken lijken eeuwen te duren.

Ja je zegt tegen jezelf we zien wel niet te veel er mee bezig zijn maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan haha ! Was het bij jou de eerste maand raak of ben jij nu ook bezig met zwanger worden ?

Ik heb 2 kinderen en nu bijna 2 jaar bezig voor de 3e. Oudste heeft ook 2 jaar geduurd. Maar zijn voorlopig uitbehandeld. Dus hopen ergens nog op een wondertje, maar kunnen er ook wel vrede mee hebben dat het bij deze 2 blijft.

Hoi Mieke, ik zou es terug lezen deze vraag wordt (logisch ;) ) vaak gesteld :D
Maar nog even in t kort mijn verhaal.
Ik was 31 toen ik stopte inmiddels 32. Was 12 jaar aan de pil geweest toen we in juni stopte. Na 1 "pil menstruatie" volgde na exact 28 m'n eerste echte menstruatie.
En de keer erna bleek ik al zwanger. Ik heb dus maar twee keer een eisprong gehad die ik ook twee keer bij precies de tweede week in m'n cyclus voelde (een keer links steken op eierstok hoogte en een keer steken rechts op eierstok hoogte).
Dus ik heb verder ook geen tips. Je kunt wel ovulatie appjes downloaden zodat je alles wat je voelt bij kunt houden en zo evt achter je eisprong komt. En in die periode lekker sexen ;) er zijn tips over om de dag t beste maar terugkijkende hebben wij t toen zowat iedere dag gedaan. Niet verplicht maar bij mij was rond m'n eisprong blijkbaar m'n libido ook hoger haha. Want t moet wel leuk blijven natuurlijk.
Nou succes!

Terug
Bovenaan