Gewicht en lengte geboorte

<p>Hallo,</p><p>Hoe zwaar was jullie baby bij de geboorte? En hoe lang? Heeft dit invloed gehad op de bevalling? </p><p>Gewoon even nieuwschierig. De mijne word wat groter en zwaarder dan gemiddeld geschat.</p>

Hoi, ik ben bij 39+4 bevallen van een dochter. Zij was 3980 gram en 54 cm. Dus ook groter dan gemiddeld. Een kleine knip gehad, maar verder een goede bevalling. Baby nu (39+4  zwanger) wordt ook groter geschat, maar ik maak me er absoluut geen zorgen om. 

Succes!

Mijn dochtertje was uiteindelijk groter dan ze vooraf hadden berekend. Achter af gezien had ik dat zelf wel kunnen weten, de laatste maand was super zwaar (letterlijk en figuurlijk).
Ze is geboren met een gewicht van 3746 en haar lengte was +/- 55 cm.
De bevalling ging eigenlijk perfect. Nergens last van gehad op de laatste cm na, maar dat had niks met haar grootte te maken.
Soms worden baby'tjes ook juist groot verwacht, maar zijn ze dat uiteindelijk toch niet en is de bevalling alsnog zwaar.
We moeten het echt op ons af laten komen. Ze komen er in ieder geval hoe dan ook uit :)!

1ste 42 weken 4150 gram 52 cm geen invloed (3 kwartier persweeen gehad)
2de 39 weken ingeleid 4215 gram 52 cm geen invloed (6 min persweeen)

Super vlot verlopen allemaal, niet uitgescheurd of ingeknipt 

ik ben bevallen met 41+3. Mijn zoontje was 4045 gram en 51 cm. Werd ingeleid, uiteindelijk keizersnee geworden, maar dat lag niet aan zijn lengte/gewicht 

Bij 38+6 weken; 2196 gram en 47cm. Heb er van zaterdagochtend (11.45) tot maandagochtend (5.46) over gedaan.. Werd ingeleid dmv ballon door zwangerschapsvergiftiging en mijn ontsluiting wou maar niet vlotten.
Heb ook een kleine knip gehad en een x aantal hechtingen. Ze is uiteindelijk met vacuumpomp gehaald.
Dus volgens mij zegt het niet veel hoor ?

Mijn zoontje was met 40+0 geboren. Precies 3500 gram en 50 cm. Een baby volgens het boekje. 2e graads ruptuur volgens de papieren. Maar geen last van gehad.
Mijn dochtertje met 40+3 geboren. 3524 gram en 52 cm. Enkele hechtingen, ook nauwelijks last van gehad. Ze was een sterrenkijker die bij de laatste 2 persweeën de goede kant op is gedraaid gelukkig. 
De grootte heeft geen invloed gehad. 

Terug
Bovenaan