Gewicht en lengte geboorte

Hier 52cm en 4040 gram, 41 weken. Ik werd ingeleid en de ontsluiting wilde niet vlotten dus uiteindelijk na 15 uur bij 9cm een spoedkeizersnede. 
Of dit door het grote hoofd kwam zou kunnen zei de gynaecoloog, of misschien een te klein bekken, ze zou dan "misschien" niet goed op de baarmoedermond hebben gedrukt. Maar het blijft gissen. Gynaecoloog kan het niet met zekerheid zeggen en bij de volgende mag ik het gewoon weer vaginaal proberen. 
M.a.w. zou heel misschien invloed kunnen hebben gehad, maar dat is onduidelijk.
Met een kleine baby kun je ook een moeizame bevalling hebben, het zegt niet zoveel, alleen maar in verhouding tot je bekken, en die wordt nog niet opgemeten. 
Probeer er open in te gaan, verwacht alles én niets, iedere bevalling is anders ☺️
Veel succes!

De oudste twee zijn geboren met 20+5 en 20+6. De een was 350 gram en 25 cm. De ander 325 gram en 25 cm. Drie weken geleden bevallen van een dochter met 39+3. Zij was 3580 gram en 50 cm. Bij de uitdrijving heb ik geen verschil ervaren. Ik ben niet uitgescheurd of wat dan ook. Ik heb twee hele vlotte bevallingen gehad van 3,5 uur. 

Ik ben bevallen met 36+2, 3020 gram en 47,5 cm. Wel ingeknipt en een aantal hechtingen, de bevalling opzich was zo gepiept. Na 9 minuten persen was ze er al. ?

Ik ben zelf 1m71.
Nr 1: 4000 gram - 51 cm. Geboren na 16 cm min persen.
Nr. 2: 4100 gram - 51 cm. Geboren na 5 min persen.
Nr. 3: 3800 gram - 50 cm. Geboren na 2 min persen.
Allen thuis geboren, zonder knip of scheuren. Alleen de oudste 1 kleine inwendig hechtinkje, maar mocht geen naam hebben.

Bevallen met 36+2 van een zoontje van 2695gr en 48cm. Toch enorm lang bezig geweest, en de vacuumpomp stond al klaar... Uiteindelijk met "alleen" een knip gelukt na een uur persen. De kleine man lag waarschijnlijk wat scheef voor de uitgang, en wou daarom zo moeizaam naar buiten.

Terug
Bovenaan