Gewicht en lengte geboorte

Met 40+4 (ingeleid met 40) weken bevallen van een grote knul van circa 55 cm en 4315 gram. Na 12 uur bevallen is het een keizersnede geworden. 

Met 37+6 ingeleid ivm pre-eclampsie, nA mislukte ballon aan de medicatie begonnen, 2 dagen later zijn de vliezen gebroken en wee-opwekkers gestart om 7u ‘s ochtends, ‘s avonds om half 10 was onze dochter er. 45cm en 3010gr. Twee hechtingen omdat mevrouw last minute nog een soort superman-actie deed en dus de wand schaafde. 

Hier met 40 weken geschat op 4,5kg. (Als ik met 40 weken niet bevallen zou zijn, zou ik met 40+1 ingeleid worden). Uiteindelijk bevallen met 39+6 met een gewicht van 3962 gram en 52 cm! Is met een vacuumpompje geboren!

Precies 38weken ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Onze zoon was 56cm en 4795gr, bijna 10pond..! Wat mij betreft prima, had niet nog 2weken of langer hoeven duren! Bij de volgende zwangerschap krijg ik groei echos. Ik had nu alleen de termijnecho en 20weken echo gehad. Geen vermoedens van een grote baby. Ik was zelf 35kg aangekomen, verder gezond en wel.. 

41+1. 55cm en 4260 gr. Na een uur werd ik ingeknipt en moest de vacuümpomp worden gebruikt. Ik heb een behoorlijk gespierd bekkenbodem en was eigenlijk een gevalletje keizersnede maar had haar al te ver naar beneden geperst. Een volgende gaan ze inleiden met 38 weken ivm de te verwachten grootte van de baby en mijn nauwe geboortekanaal. Maar zoals je hierboven kunt lezen met andere verhalen, grootte hoeft niets te betekenen. Alleen in mijn geval wel. 

40+6 bevallen van 4370 en 54cm. Hij had zn handje naast zn gezichtje waardoor ik een knip kreeg, maar was anders niet nodig geweest. Verder vlotte bevalling. Nooit last gehad van die knip verder dus dat is ook niet het eind van de wereld :)

Ik ben met 40+3 weken bevallen van m'n zoontje. Hij was 5514 gram en 59 cm. Dit is wel extreem en hij is uiteindelijk met een keizersnede geboren. Het pastte simpelweg niet (ik ben zelf best klein) ?
Herstel en alles is mij prima meegevallen en zou het zo weer doen ?

Terug
Bovenaan