Gewicht en lengte geboorte

Bevallen met 41 weken en hij was 3830 en 52 cm. Ik heb extra groei echo's gehad omdat hij wat klein leek... Niet dus, haha! 
Heb een hele goed bevalling gehad van zo'n 8 uur, waar hij na 20 minuten persen geboren werd. Zonder knippen of scheuren dus ik kijk er heel positief op terug! 

De eerste geboren met 40.0 weken. Woog 4365 gram, geen idee hoeveel cm haha. Is thuis geboren zonder knip/scheur dus gewicht zegt niks.. was een fijne bevalling! 
De tweede geboren met 38.5 (geplande keizersnede ivm stuitligging) Woog 3960 gram. Met 40 weken zou ze ongeveer net zo zwaar geweest zijn als haar zus.
Dus hier 2 'flinke' baby s maar ik vond het alleen maar fijn. Ze waren allebei sterk, dronken sterk en gulzig hun flesjes leeg en konden zichzelf al snel warm houden. 
En voor een bevalling zegt het zeker niet alles, een grote baby kan prima zonder kleerscheuren ter wereld komen! ;)

1e met 41+4 4050 kg en 55 cm thuis bevallen heeft totaal 7 uren geduurd. 3 kleine hechtingen ‘voor de mooi’. 

2e met 40+5 4620 kg en 57/58 cm heeft 3 uren geduurd. Ook thuis en geen enkele hechting nodig gehad. Zat na twee uren heerlijk onder mijn eigen douche.

mijn ervaring dus dat groot niet perse moeilijker/langer duurt of meer schade aanricht ;-)

twee hele fijne bevallingen gehad

Ons zoontje werd met 41+3 geboren, 3895 gram en 51cm. Hij was zwaarder dan geschat (zo rond 3400) maar kwam voornamelijk omdat ik een morfinepompje + vochtinfuus had gekregen. Door het vocht stijgt blijkbaar het geboortegewicht. Overigens supersnelle en prima bevalling gehad met een paar hechtingen, maar voelde me de volgende dag al hartstikke goed. 

Hier ook een bovengemiddelde baby met 39 weken: 3865 gram en 53 cm. 2e graad cultuur, maar dit kwam omdat hij gedraaid moest worden toen het hoofdje was geboren. Echt geen probleem! Je lichaam kan het!

Hoi,
40+4 bevallen van een meisje 53 cm en 3280 gram.
Had zelfs suiker maar gelukkig een prima gewicht :)
Denk niet dat de grootte van het kindje (tenzij echt mega) heel veel invloed heeft. Ik heb er vanaf de eerste wee totdat ze er was 35 uur over gedaan. Gescheurd en 6 hechtingen.
Succes!

Terug
Bovenaan