Gewicht?? of is het een te gevoelig onderwerp ;-)

hoi hoi

ik ben 36 weken zwanger en tot nu toe 11 kilo aangekomen

hoop dat het de laatste 4 weekjes niet extra veel wordt nog hahahaha

groetjes moekje

ik ben er zo een die zich helemaal laat gaan. Ik heb zo'n ongelofelijke behoefte, niet gewoon  zin op,  maar drang en behoefte aan chocolade, dus dan neem ik ook wat. Het zou best wat minder kunnen en als ik niet zwanger ben dan let ik er een beetje op, maar word nu toch dik, dus ja wat maakt het nog uit. Als de baby er is krijgen we het allemaal nog druk genoeg en als je er dan een beetje op let en afentoe beweegt dan  gaat het er vanzelf weer af (bij de meesten dan, dat geld natuurlijk niet voor iedereen)  Ik eet overigens ook wel genoeg gezonde dingen ook, ik eet heel veel brood en middageten elke dag en soms wat fruit.

Hallo allemaal,
Aankomen hoort erbij hoor! 12 kilo in de  hele zwangerschap is normaal en gezond. Maar het mag zelfs 20  kilo zijn.  Je hebt deze vetreserve nodig,  vooral voor de periode na de bevalling, dan kan je in  de eerste week  ook 10 kilo afvallen, 3 kilo van de baby en de rest van de kilos  weet ik niet meer precies, maar heb dit gelezen in 'Ouders van nu' of 'Kinderen'. En als je tijdens de zwangerschap afvalt (vet verbrand) komen er schadelijke stoffen vrij uit de vetcellen die ook bij je kindje komen. Dus ik zou me eerder druk maken als ik niet of heel weinig aankom dan als je een mooie grote buik hebt!
Groetjes, cerise    

niet schrikken maar bij mijn 1e ben ik 42 kg aangekomen (van 50 naar 92 stond te janken op die weegschaal) ik hield mega veel vocht vast (had hellp syndroom). Mijn benen waren helemaal grijs en als je er 's ochtends een put in drukte stond hij er 's avonds nog. Had geen rare eetbuien ofzo. Ben toen op zondag bevallen en op donderdag was ik al 30 kg kwijt aan vocht. In week 34 van de zwangerschap kwam ik 8 kg in 1 week aan

Bij de 2e kwam ik 13 kg aan (maand te vroeg bevallen, wederom hellp) en dat voelde toch een stuk beter!

Een vriendin van mij kwam maar 1,5 kg aan en die zette een dikke 8 ponder op de wereld (de mijne waren 6 en 5 pond), ooohhh wat was ik jaloers! ;)

hoi hoi

ik had al eerder gereageerd   dat ik maar 2 1/2 kl was aangekomen nu ben ik 35 wkn en net naar de vk geweest en weer 1,5 kl af gevallen dus nu ben ik dus maar 1 kl aan gekomen

volgens de vk helemaal niet erg   en het kan totaal geen kwaad voor de kleine
maar het gevolg is dat als ik straks bevallen ben   dat er waarschijnlijk behoorlijk wat af zal zijn

wat ik uiteraard niet erg vindt

gr eugenie

Ik had met 15 weken al een toeter dus ja kan daar niet over meepraten, maar prijs jezelf gelukkig want die extra kilo's moet je ook meeslepen en dat is zwaar werk!
Ik was al 4 kilo aangekomen met 12 weken :p

hallo allemaal,

Inderdaad een leuk onderwerp.
Ik eet nu veel meer fruit en drink zelfs melk. (voor de baby want ik vind t zelf vies!haha).
Maar omdat ik veel te dun was (1,70 en 49,5 kilo) probeer ik ook meer producten te eten
met bijvoorbeeld slagroom en noten erin. Ook eet ik juist wel wat vaker chips of
wat anders. Dat is trouwens op aanraden van de vk. Naast natuurlijk veel brood en
warm eten, en gezonde dingen  ,dat gaat voor!!.
Bij mij werkt dit heel goed. Ik kom nl moeilijk aan, dus ik moet wel flink eten.
Maar als ik dit niet doe red ik het straks niet met 2 drukke meiden en een kindje wat bv krijgt. Dus ik probeer juist extra aan te komen. En het lukt... Ik ben nu in 33 wkn 12 kilo aangekomen. En daar ben ik trots op!!!!.

Liefs Daan

Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik in totaal 18 kilo aangekomen.
Ik ben nu 11 weken en 5dagen zwanger van de tweede en ben in gewicht verloren, maar heb daarin tegen wel al een buikje, had ik bij de eerste pas na 4,5mnd.
We zullen wel weer zien!

Groetjes Mary jane

Terug
Bovenaan