Gezocht; bijbelse namen!

Hoi dames,

Ben pas bevallen van onze eerste,
maar ben heel benieuwd of jullie een beetje creatief zijn....
Wij zochten (en zoeken alvast voor een volgende)
mooie bijbelse namen. Wel teverstaan, met betekenis!
Erg moeilijk!
Ons zoontje heet Thijs; van Matteus = Gekregen van de Heer.
Voor jongentjes lijkt het me niet heel moeilijk,
maar voor meiden.....
Help eens!
Niet gelovig? En je vind deze discussie onzin; gelieve niet reageren!!

Grtz

Er zijn heel veel namensites die gelovige namen apart hebben staan, als je de bijbel leest kom je vast ook leuke dingen tegen, ik vind een verhaal achter een naam altijd mooi en ondanks dat ik dan niet gelovig ben kan ik van bijbelverhalen altijd wel genieten op een of andere manier.

Ik weet niet de herkomst of betekenis van deze namen, maar dat is vanst op te zoeken maar ik weet wel dat de volgende namen "bijbels" zijn:
Ester
Ruth

He hoi,

Ook wij vinden bijbelse namen erg mooi. Als we een zoontje krijgen dan wordt ie vernoemt naar zijn opa en zijn vader. Mijn vriend heeft een bijbelse naam Jacob. Als we een meisje krijgen dan wordt ze vernoemd naar mijn oma ( zo heet ik ook ) en als roep naam hebben we Eva ( de leven gevende ).

Zelf vind ik Ruth, Esther, Mirjam, Sarah ook erg mooi. Als je via google bijbelsenamen intoets kom je vanzelf bij verschillende sites uit waar ook de betekenissen bij staan.

Liefs linda 31,2 wk zwanger

Zomaar wat ideeen:

Abigal, Abichail ( bijbels; vreugde van de vader)
Arielle ( bijbels; leeuw gods)
Danielle ( gericht gods)
Dea ( latijns; godsgeschenk)
Elianne ( de eeuwige is mijn god)
Hester, Esther ( liefelijke jonkvrouw)
Gaby, Gabrielle ( sterkte gods)
Emmanuelle ( god met ons)
Janet, Hannie,Jenny,Jessie, Jeanette ( allen afkomstig van johanna: gods genade)
Judith ( lof van de heer)
Josje, Fien, Joselien,Pien ( allen afkomstig van Josefa; god heeft vermeerdigd)
Marlene, Lena, Marleen ( afkomstig van  Magdalena)
Manon, Maartje, Marieke, Marion, Meike, Mary ( allen van maria)
Martha ( meesteres)
Michelle ( wie is als god0
Rachel
Ruth
Sara, saartje
Suzan, suzanne,Sanne ( de lelie)
Taitha ( meisje)
Tiffany( geboren op de dag van de verschijning vd heer)

Moet keuze uit te maken zijn lijkt me!  

Hoi,

Wij hebben Zoe als naam, het is Grieks en betekent "leven" (zoals God het bedoeld heeft).

Het is daarentegen zo ´e (waarvan woorden zijn afgeleid als „Zoo" (Dierentuin) en „zoölogie"). Het betekent „leven als beginsel, leven in de absolute zin, leven zoals God het heeft. .  .  . Van dit leven is de mens vervreemd geraakt tengevolge van de zondeval" (Vine’s Expository Dictionary of Old and New Testament Words)

Gr Cares

Terug
Bovenaan