Gezocht; bijbelse namen!

Hoi,
Leuk onderwerp! Wij hebben de kinderen allemaal naar een opa of oma vermoemd (en de jongste naar een schoonzus)  met daarbij een Bijbelse naam:  

Anthonia Elisabeth (=ik zweer bij God) zij heet: Elsien    
Gerrit Bena'ja (= de Heere heeft kinderen gegeven) hij heet Geerten,
Aleida Johanna (= de Heere is genadig) zij heet Elianne
Jan Lemuël ( = behorend aan God) hij heet Jelmer
Wilma Nèthanja (= geschenk van God) zij heet Mattanja

De roepnaam van onze jongste betekent hetzelfde als haar 2e doopnaam, daar kwamen we pas later achter. Voor de 6e zijn we ook weer op zoek, maar een mooie   Bijbelse jongensnaam is veel moeilijker als een Bijbelse meisjesnaam Nèthanja/Mattanja zijn ook eigenlijk jongensnamen, maar klinken wel meisjesachtig. Allebei de namen kom je ook als meisjesroepnamen tegen.

Bij ons op school zijn heel veel kinderen met Bijbelse namen: Simon, Daan (van Daniël), Esther, Sheba, Tryfena, Daniël, Timon, Tabitha, Lydia, Suzanna, Samuël, Joshua, Timothy, Philémon, Prisca (van Priscilla) Jedida, Hadassa, Joël,   Rebekka,   Boaz, Johannes, Thirza, Sara, Thomas, Jeremy (van Jeremia), Matthan, Matthias, Ruben, David, Jonathan
Oeps, iets te ijverig geweest, je zocht alleen meisjesnamen, de betekenissen kan je vast wel ergens vinden.
Francien

Ik wil onze zoon of dochter ook een naam meegeven mét een mooie betekenis. Zo stuitte ik in mijn zoektocht op de naam Amadée, dit betekent Gods liefde.
Erg mooi! Wordt de tweede naam voor als we een dochter krijgen.

Line
27w1d zwanger

Hi dames,

Misschien kennen jullie de website al maar, misschien helpt het bij jullie zoektocht!

En je kan meteen zien hoeveel kinderen het afgelopen jaar de naam al hebben gekregen! Is ook leuk om te weten ;-)

http://babynamen.spaarbeleg.nl/

Liefs Silly

Hoi,

Leuk onderwerp!
Wij willen ons kindje ook graag een mooie bijbelse naam geven. Voor een jongen hebben we Jesse Nathan (Jesse=Jaweh bestaat, Nathan=God heeft gegeven) roepnaam is dan Jesse.
En voor  een meisje hebben we Danique (God is mijn rechter) en een tweede naam weten we nog niet. Ik vind Benthe ook een mooie naam (komt volgens mij van Benjamin)
Ik weet niet mee wie  haar kinderen had vernoemd én een bijbelse naam gegeven, maar vind het mooie namen en knap bedacht!
Ik heb namenboekjes bij een evangelische boekhandel gekocht, staan erg veel mooie namen in, met betekenis.

grts, daantje

quote: elsien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-06-2007 15:01:09'));

Hoi,
Leuk onderwerp! Wij hebben de kinderen allemaal naar een opa of oma vermoemd (en de jongste naar een schoonzus)  met daarbij een Bijbelse naam:  

De roepnaam van onze jongste betekent hetzelfde als haar 2e doopnaam, daar kwamen we pas later achter. Voor de 6e zijn we ook weer op zoek, maar een mooie   Bijbelse jongensnaam is veel makkelijker te vinden als een Bijbelse meisjesnaam. Nèthanja/Mattanja zijn ook eigenlijk jongensnamen, maar klinken wel meisjesachtig. Allebei de namen kom je ook als meisjesroepnamen tegen.

Bij ons op school zijn heel veel kinderen met Bijbelse namen: Simon, Daan (van Daniël), Esther, Sheba, Tryfena, Daniël, Timon, Tabitha, Lydia, Suzanna, Samuël, Joshua, Timothy, Philémon, Prisca (van Priscilla) Jedida, Hadassa, Joël,   Rebekka,   Boaz, Johannes, Thirza, Sara, Thomas, Jeremy (van Jeremia), Matthan, Matthias, Ruben, David, Jonathan
Oeps, iets te ijverig geweest, je zocht alleen meisjesnamen, de betekenissen kan je vast wel ergens vinden.
Francien

quote: elsien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-06-2007 21:16:39'));

quote: elsien reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-06-2007 15:01:09'));

Hoi,

De roepnaam van onze jongste betekent hetzelfde als haar 2e doopnaam, daar kwamen we pas later achter. Voor de 6e zijn we ook weer op zoek, maar een mooie   Bijbelse jongensnaam is veel makkelijker te vinden als een Bijbelse meisjesnaam. Nèthanja/Mattanja zijn ook eigenlijk jongensnamen, maar klinken wel meisjesachtig. Allebei de namen kom je ook als meisjesroepnamen tegen.

Francien

Lastig zeg om een foutje te verbeteren, nu staat mijn stukje er 2x, dat was niet de bedoeling!

Hoi hoi

Hartstikke bedankt voor alle reacties!
Had niet verwacht dat er nog zoveel zouden reageren!

Heb nog een vraagje aan  die ene mevrouw...
Hoe heet het namenboekje wat u in de evangelische boekwinkel gekocht heeft?

Kan ik het ook gaan halen, hihi.

En inderdaad heel origineel zeg, die kinderen die vernoemd zijn en een bijbelse naam hebben, heel erg mooi!!

Groetjes

Terug
Bovenaan