Gezocht; bijbelse namen!

Hallo,

Als eerste wil ik zeggen dat ik blij bendater nog zo veel mense heel bewust   nadenken over de betekkenis van een naam. Zelf ben ik daar heel bewust   mee bezig en dan is het   vinden van een geschikte naam voor je   kind niet eenvoudig.

We hebben een zoontje die Saul Salvador heet. Saul is de lang verwachtende of op wie   lang   gewacht   is. En Salvador betekend de verlosser.
Daar bij komt dat ik joods ben en mijn man van zuid amerika, dus ook dat  moest nog kloppen, met deze naam waren we heel blij.

Nu krijgen we weer een   kind, een   meisje, en   is   het   een stuk moeilijker. Namen die   wiji hebben bedacht zijn; Chava (eva) Evita (ook eva, eerste vrouw) Maar het   is de volgede geworden. Davita Amaya. Davita is de geliefde,de vriend. En Amaya   is aarde (komt vn de   Maya's)

Wat ik ook mooie namen vind zijn; Rivka,   Rachel ( op z'n hollands, niet op z'n engels uitgesproken) Sarah,  

Nou succes er mee

Ruth

Hoi,
Ik ben pas bevallen van de derde. Een jongen die we de naam Nathan hebben meegegeven. Wij zochten ook wel  bewust naar een bijbelse naam. Tijdens een zondagsdienst werd er gepreekt over Nathan en toen wisten we ook dat het deze naam zou worden voor een jongen. Voor een meisje hadden we eventueel Deborah of Judith gehad. Onze oudste is een meisje en die heet Rebecca Elisabeth.De middelste een jongen valt er qua naam een beetje buiten. Hij heet Rian. Hij heeft geen bijbelse naam, maar is vernoemd naar beide opa's. Voor ons dus ook een naam met een betekenis.
groetjes

Hoi 'Ikke mama',
Onze oudste dochter van 5 heet Noa.Haar naam is Hebreews en betekent rust, vrede en troost.Toevallig past deze naam erg goed bij haar!
Je kan nog kijken op de site www.babybites.nl, onder het kopje 'namen', daar kan je namen opzoeken en hun betekenissen.
Succes!
Gr.Miss mama.(5 wkn en 2 dgn.)

wij zijn niet gelovig maar vind dus wel belangrijk dat wat ik niet heb meegekregen van mijn ouders dat mijn kinderen dat wel krijgen en de oudste zit dan dus ook wel op een christelijke school en hij vind de verhalen over de bijbel dus helemaal geweldig en zo leert mama ook nog wat bij en zijn dus van plan te gaan kijken naar een kinderbijbel om thuis voor te gaan lezen. maar even over de namen. ik weet de betekenissen niet maar wij hadden gelovige buren vroeger en die hadden 4 kinderen 2 jongens en 2 meiden en die hadden ook namen uit de bijbel. de jongen heette gideon en karel en de meisjes die heette siefra en rebecca. vond ik opzich wel mooie namen. zou niet mijn keus zijn maar wel mooi! misschien heb je er wat aan? gr marcella

Simone (van Simon dus)  hahahahaa, zo heet ik zelf dus. Maar mijn ouders hebben wel bewust voor die naam gekozen vanuit ons geloof.

Zelf vind ik Martha een hele mooie naam, maar iedereen die ik erover pols vind het een tuttige naam.

Hoi Marcella1981

Erg mooi zeg, je kind naar een christelijke school sturen terwijl je voor de rest niet gelovig bent opgevoed!
Toevallig heb ik deze week voor mijn zoontje een bijbeltje gekregen.
Is een echte aanrader voor jou zoontje!

Het boek heet: Mijn eerste bijbel
Is van Paragon en heel erg leuk voor kinderen!

Staan heel mooie plaatjes in en de verhalen zijn niet al te lang!

Kleur van het boek is wit met goud en met een goudkleurig strikje!

Echt een aanrader!!!!

O en Danielle,

Nathan vind ik heel erg mooi!
Zou best eens kunnen dat we een volgend jongentje zo noemen!

Verder vind ik Martha ook erg mooi!
Maar helaas mijn man vind het niks, misschien een kwestie van wennen tegen die tijd...

Bedankt weer voor alle reacties!

Ben reuze blij met zoveel reacties!
Ga zo door mensen!!!

Terug
Bovenaan