Gezocht; bijbelse namen!

bedankt voor je berichtje terug. ik heb het opgeschreven en zal eens even gaan kijken. hij heeft nu vakantie en zo kan hij er toch een beetje in blijven wat verhalen betreft... heeft vandaag ook een boekje met liedjes meegekregen vond ie ook helemaal geweldig... zal op zoek gaan zal hij heeeeel leuk vinden

Hoi,

Ik heb altijd mijn meissie Esra willen noemen (van Ezra, hulp/helper) maar mijn man vind dit 3 x nix!
Zo lang je je kindje maar geen Isabel noemt dat komt van Izebel (ieuw). Linda betekend slang.
Alhoewel de betekenis van Izebel wel oke is, maar zij was echt een verschikkelijk mens! Jabes daarintegen was een goed mens maar zijn betekenis is weer 3 x nix (hij zal smart veroorzaken, dat komt omdat zijn moeder bij zijn geboorte veel geleden had).

Kijk op www.bijbelsenamen.nl!

Is altijd wel handig, mijn moeder is een lopende uitlegiemand. Zij weet vaak de betekenis en het verhaal achter zo'n persoon.

x Petra

(dus als je twijfeld over een naam en wilt het hele verhaal en van weten, dan hoor ik het wel )

ik hb 3 kinderen mt een bijbelse naam, toevallig beginnen ze alledrie mt een N.
Nathaniel Jair, roepnaam Nathan, Noa Romee, en Naomi Rosa. Ben nu zwanger vn de 4e en wil ht weer mt een N laten beginnen, maar ik kan geen leuke hebreeuwse namen hierin vinden. Voor een meisje hb ik Naduah, is een comanchenaam Naduah Yaell en voor een jongen Navarro, is spaans en ik hb zelf de spaanse nationaliteit. je zult vast een mooie naam vinden. Succes verder ermee

Hallo!
puurgenieten, ik ben het niet met je eens dat je je kind geen Isabel moet noemen.  
Mijn lievelingsnicht heet Isabella, en dat is echt een schat van een meid. Je mag in je handjes knijpen als je dochter zó lief, mooi,  sociaal, welgemanierd, grappig en aardig is/wordt! Ze is  ook heel leuk met kinderen, en -wel toepasselijk binnen dit topic- heel actief voor de kerk en met het geloof bezig. Ik weet zeker dat ze ook veel voor mij gebeden heeft toen het slecht met mij ging. Zulke lieve mensen kom je maar weinig tegen.
En je kan dan heel wat bijbelse namen schrappen denk ik. Hoe heette die  jongen ook weer die uit jaloezie zijn broer vermoord (meen ik onthouden te hebben uit de bijbel),  die naam wordt ook veel gegeven. En als je je dochter Sara zou noemen, zou ze dan een grote kans hebben onvruchtbaar te zijn?

De namen die ikzelf het mooiste vind houdt ik liever voor mezelf, maar  ze zijn al genoemd in eerdere berichten!
Wat ik zelf het belangrijkste vind  bij een naam, zijn de associaties die ik met een naam heb. Als hij me doet denken aan lieve, leuke mensen  dan voelt het voor mij goed. Maar het is ook weer niet zo dat ik alle kinderen  zal vernoemen naar de liefste mensen in mijn leven,  het moeten wel léuke namen zijn. ik ken bijvoorbeeld ook een  hele lieve Ingrid en dat  past niet bij de namen die man man en ik leuk vinden.
Maar ik vind dat eenieder vooral moet doen wat  zij zelf belangrijk vinden voor een naam. Succes met de keuze!
Groetjes, cerise 17w3d  

ha allemaal,

Wat kom je zo ook weer leuke dingen tegen
nu weer over bijbelse namen.
Zelf vind ik het ook mooi omdat er vaak een heel verhaal achter zit.
Het verbaasde me dat ik de naam Thamar nog niet ben tegen gekomen.
Thamar is toch niet zo'n hele onbekende naam in de bijbel.
Wij hebben onze dochter Thamar genoemt, het betekend palmboom.
En je hebt ook nog Rhode(spreek uit Rhodee) voor een meisje, het is
het Griekse woord voor Roos. Ik vind dat hele mooie namen.
Maar ieder zn smaak, toch?

groetjes Hermelijn

Terug
Bovenaan