Hallo!
puurgenieten, ik ben het niet met je eens dat je je kind geen Isabel moet noemen.
Mijn lievelingsnicht heet Isabella, en dat is echt een schat van een meid. Je mag in je handjes knijpen als je dochter zó lief, mooi, sociaal, welgemanierd, grappig en aardig is/wordt! Ze is ook heel leuk met kinderen, en -wel toepasselijk binnen dit topic- heel actief voor de kerk en met het geloof bezig. Ik weet zeker dat ze ook veel voor mij gebeden heeft toen het slecht met mij ging. Zulke lieve mensen kom je maar weinig tegen.
En je kan dan heel wat bijbelse namen schrappen denk ik. Hoe heette die jongen ook weer die uit jaloezie zijn broer vermoord (meen ik onthouden te hebben uit de bijbel), die naam wordt ook veel gegeven. En als je je dochter Sara zou noemen, zou ze dan een grote kans hebben onvruchtbaar te zijn?
De namen die ikzelf het mooiste vind houdt ik liever voor mezelf, maar ze zijn al genoemd in eerdere berichten!
Wat ik zelf het belangrijkste vind bij een naam, zijn de associaties die ik met een naam heb. Als hij me doet denken aan lieve, leuke mensen dan voelt het voor mij goed. Maar het is ook weer niet zo dat ik alle kinderen zal vernoemen naar de liefste mensen in mijn leven, het moeten wel léuke namen zijn. ik ken bijvoorbeeld ook een hele lieve Ingrid en dat past niet bij de namen die man man en ik leuk vinden.
Maar ik vind dat eenieder vooral moet doen wat zij zelf belangrijk vinden voor een naam. Succes met de keuze!
Groetjes, cerise 17w3d