Gezocht...mooie naam!

Hoi meiden,

Tja, ik ben alweer ruim 8 weken zwanger dus hoog tijd om de naam van onze nieuwe mini een beetje rond te krijgen, toch?

Voor een jongetje hebben we alles al rond, omdat Esther een meisje is (duh).

Maar...voor de kleine kans dat Ilona gelijk heeft dat het toch een meisje is, wil ik wel een meisjesnaam achter de hand hebben.Nou weten we al de eerste naam (tevens roepnaam, maar die verklap ik lekker niet), daarnaast willen we mini vernoemen naar mijn oma en dan...weten we het niet. Omdat Esther 3 namen heeft (Esther Catharina Maria, naar allebei haar oma's) willen we mini er ook 3 geven. Maar de vernoemingen zijn wel een beetje op. Dus zou ik graag willen dat die 3e naam dan een bijzondere betekenis heeft, zodat het niet 'zomaar' een naam is. Want dat is zo maf als het verder wel allemaal namen met betekenis zijn...

Hebben jullie ideeën voor een mooie 3e meisjesnaam?

Groetjes,

Eveline

Deesie (David, Eveline, Esther en sie erachter geplakt omdat het anders niet klinkt).

Het is wel een heel moeilijke vraag, omdat namen die voor mij wat betekenen voor jou niets betekenen en omgekeerd.

Groetjes Ilona

Ja, ik zit ook meer te denken in de richting van een 'vertaling', zeg maar. Alleen de meeste sites geven zo'n betekenis alleen maar als je de naam al weet, je kunt niet alleen een lijstje met betekenissen krijgen...

hoihoi..
de raarste namen maar ook aparte mooie vind je hier ( plus betekenis je hoeft dus niet eerst een naam in te vullen..)

succes

http://www.starmanproductions.nl/namen/namene.html

groetjes sylvia

trouwens als natas een meisje was geweest had ze gabrielle geheeten ( ook mooie naam;)

Terug
Bovenaan