Gezocht...mooie naam!

Hallo

Wat waren onze mooie namen ook alweer???

Kaya, Zoe, Yara, Nanine, Robin, Nina, Malou, Manou, Manouk, Cleo, Lea.
De site met de betekenissen doet het   vandaag niet goed, helaas en ik weet ze niet meer uit mijn hoofd. Maar smaken verschillen ook zo enorm, misschien vind je deze namen helemaal niks...

Moeilijk he? Ik snap niet hoe mensen dat doen die vier of vijf kinderen hebben, hoe kan je nou telkens een mooie nieuwe naam met een goede betekenis die niet raar af te korten is geen gekke initialen en niet rijmt op scheldwoorden waarmee ze gepest kunnen worden verzinnen? Haha... Het is mij ook niet gelukt, de dag nadat ze was geboren besefte ik me opeens dat er volop vage woorden op haar roepnaam rijmen!
Maar goed, van mij weinig hulp dus haha... Mijn eigen dochter heet Leah Sol, met als roepnaam Sol... kijk maar eens wat daar op rijmt  Ik vind het een gewelige naam. Ik ben helemaal gek van oude testament namen, die hebben voor mij allemaal een mooie betekenis. En Sol is natuurlijk mijn (ritmische, gevoelige) zonnetje...
Een vertaling van een woord uit een andere taal kan heel mooi zijn vind ik. En je had toch zo een talenknobbel als ik me kan herinneren hihi, wow wat een talen spreek jij zeg!
Trouwens Rosanne volgens mij had ik het al eerder gezegd maar wij hebben echt veel dezelfde namen op het lijstje staan zeg! Nu zie ik dat jij Leah ook op je lijstje had, grappig dat we zoveel dezelfde namen mooi vinden.
Liefs, Sarah

Bij ons op het lijstje stonden
Laine
Emma
Evy
Amare

Het zijn Luna (godin van de maan) en Indy Danae (mooi, gouden regen) geworden. Aangezien we de eerste keer over kinderen spraken onder de italiaanse maan heet onze oudste dus Luna en Indy vonden we gewoon errug mooi, pas toen ze 3 maand was heb ik de betekenis eens opgezocht.. bleek helemaal te kloppen, ze is bloedmooi en heeft rood haar dus de gouden regen klopt ook haha

Misschien is het leuk om mini te vernoemen naar broers en of zussen van jullie. Of als mini gedoopt wordt, de peettante? En laatst hoorde ik van het vernoemen naar het oudere zusje.

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan