giga bloeding midden in de supermarkt!

hoi astrid, wat erg zeg dat het bij jullie alsnog mis is gegaan, hadden ze dat ook gezegd in het ziekenhuis dat die kans er in zat?

de gyn zei dat hij geen hematoon (of zo iets) zag maar dat dat ook nog moeilijk te zien was.

ik heb nu alleen nog van dat bruine spul.

ja je schrikt je inderdaad rot he, en het is ook zoveel bloed, gewoon een halve liter ofzo.

gaat nu alles wel goed met je zwangerschap?

liefs janneke

Ze hadden ons er wel op gewezen, maar wij dachten als het dit heeft overleeft, dan overleeft het alles! Maar niet dus..
Nu ben ik waarschijnlijk 7 weken zwanger, dus ja.. Er kan nog van alles gebeuren. Ik voel me el echt zwanger, maar merk dat ik wel heel bang ben. Iedere keer als ik maar het gevoel heb dat ik bloed verlies, dan ren ik naar het toilet.
Er is ons voor deze zwangerschap wel op gehamerd, dat er best een grote kans is, dat het dit weer fout gaat. Dus ik kijk erg uit naar de echo over twee weken!!

Hoi Janneke,

wil je sterkte wensen, wat angstig. Ik zou ook proberen gewoon bij de gyn. te blijven hoor!
wij hebben bij de eerste een spontane loslating gehad van de placenta, en ook die van mij lag toen voor .
Daarna heb ik 2 goede zwangerschappen gehad ook met voorliggende placenta maar dan hoger, maar werdt altijd goed gevolgdt in het zh en vondt en vindt dat heel erg fijn. geeft toch een stukje zekerheid. Door de groei nml. met de echo bij te houden kunnen ze ook na de 20 weken echo bij houden hoe de placenta werkt en ook door eventuele witte vlekken.Ook wordt bij mij de baby 2 weken eerder gehaald omdat je in de laatste 2 weken verhoogde kans van loslating hebt
Ik heb lang getwijfeld of ik dit wel zou schrijven want wil je niet angstiger maken en het is misschien wel heel iets anders  maar hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes

hoi hoi,

ja het is ook zo onduidelijk he,..zodra ik begin te zoeken op internet (wat ik eigenlijk niet moet doen)kom ik de meest vervelende verhalen tegen , inderdaad over loslating en platliggen en meer van die dingen, terwijl er mij alleen maar is gezegd dat het niet gevaarlijk is voor t kindje en als het met 32 weken niet omhoog gegroeid is ik een ks krijg, nou ja als dat dan t ergste is?????

maar heb je meer kans op placenta loslating als ie voor aan ligt?

ik heb het idee dat een voorliggende placenta in de 1e 20 weken minder gevaarlijk is als de laatste weken maar ook dat kan ik fout hebben.

ik kan me goed voorstellen dat je nu een stuk onzekerder staat in je zwangerschap, krijg je nu veel extra controles?

Dat zoeken op internet doe ik ook steeds.. maar dat is echt een slechte eigenschap! Je gaat je er alleen maar banger van maken, terwijl dat nergens voor nodig is.
Bij mijn tweede en derde dochtertje had ik ook een voorliggende placenta. Bij de tweede verloor ik die plas bloed pas vlak voor de bevalling en bij de derde heb ik helemaal geen bloedverlies gehad. Vaag he?! Nu moet ik nog twee weken wachten voordat ik mijn eerste echo krijg, dan ben ik als het goed is 9 weken. Dat wachten duurt vooral erg lang.. kan niet wachten om het kindje (hopenlijk levend) te zien. Mede door de vorige zwangerschap, maar ook door eerdere complicaties bij andere zwangerschappen, ben ik deze keer onder controle bij de gyn. Hij vertelde dat ik heel frequent echo's zal krijgen, dus daar ben ik natuurlijk wel heel blij mee!
Verder weet ik niet zo heel veel van voorliggende placenta's. Het enige wat anders was dan bij de eerste, is dat je het kindje nauwelijks voelt schoppen. Dat is wel jammer..
Hoe ver bij jij nu en hoeveelste kindje is dit voor jullie?

Hoi Janneke,

Ik wou dat ik het antwoordt voor je had maar helaas...ook ik zou proberen niet op internet te kijken want het is voor iedereen weer anders en vaak lees je daar dat het fout gaat en niet als het goed gaat, en dat is natuurlijk veel vaker :) en als de gyn zegt dat het geen kwaad voor het kindje kan probeer die gedachte dan vast te houden. En stel je vragen weer bij het volgende bezoek vertel gewoon dat je angstig bent dan zullen ze je het zeker nog een keer goed uitleggen.
Want inderdaad zou is is dat je het kindje niet voelt bewegen in de buik, daar kun je onzekerder van worden ik heb bij de 2 de zwangerschap een doptone in huis gehad maar daar moet je wel mee oppassen natuurlijk anders maak je jezelf helemaal gek.
In ieder geval heb ik ook 2 zwangerschappen met voorliggende placenta gehad die mij 2 geweldige zoons hebben opgeleverd denk daar maar aan!!
Nu ligt de placenta bij maar anders dus ik hoop dat ik het deze keer mag beleven dat ik getrapt wordt :)

groetjes

nu snap ik er helemaal niks meer van haha,..ik dacht dat je met een placenta die vooraan (dus tegen je buikwand) ligt je kindje slecht voelt, maar als ie voor je baarmoedermond ligt zou dat toch niet uit moeten maken??? pff t wordt tijd dat ik weer op controle mag maar dat is pas volgende week.

wat grappig dat we allemaal zwanger zijn van een derde of vierde kindje, jullie allebei van de vierde begrijp ik? ik van de derde, ik heb twee dochters van 3.5 en van 11 maanden. dit is wel de laatste keer denk ik,..maar wie weet bedenken we ons later nog. hebben jullie genoeg ruimte thuis? wij komen wel een kamertje te kort, de meiden gaan voorlopig samen nadat de beeb een halfjaartje bij ons geslapen heeft.

heb je nog veel naar de wc gerend astrid,..ik doe ook niks anders hoor, gisteren stond ik weer in dezelfde supermarkt,..ik voelde het bijna gelijk weer komen haha..

nou geniet nog even 1 dag van het lekkere weer.

groetjes

is ook allemaal moeilijk toch? ieder lichaam is weer anders zal er ook mee te maken hebben het hangt van 1000 en 1 factoren af.

Ik ben inderdaad zwanger van de 4de. Ons eerste kindje is overleden tijdens de zwangerschap.

Wij gaan een kamertje op zolder erbij maken. Ik heb er nog niet zo'n haast mee maar mijn man wil het af hebben voor de baby er is. Maar ikheb zo iets van acht die ligt toch eerst een 1/2 jaar bij ons op de kamer.
Ik heb 2 jongens rondlopen   de een is 4,5 jaar en de ander is bijna 2.5 . Wordt straks gezellig druk hier
groetjes

Terug
Bovenaan