Ginger, Imme en Tessa

Hoi!

Imme, hoe gaat het? Die drie dagen overtijd zijn nu toch ook voorbij? Ik b en erg benieuwd!
Cath, fijn te horen dat alles zo goed met je gaat. Moet je nu ook onder controle blijven bij de gyn of ben je nu overgedragen naar de vk?
Hier alles wat rustiger, gisteren mijn laatste clomid geslikt. Deze keer echt vreselijk veel last gehad: hoofdpijn, duizelig, wazig zien, opvliegers en vreselijk emo...
Imme, bij  mij werkt geen pijnstilling. Volgens gyn is dat ook erg moeilijk omdat het een echte hormoonhoofdpijn is.
Verder voel ik me gewoon kut. (sorry). Gisterenavond belde mijn broertje dat ze hun tweede kindje verwachten. Hup even snel over de telefoon, hun eerste moet nog 1 worden. Ik had het dan ook   niet aan zien komen en het was echt een klap. Heb nog flink mijn best gedaan om geinteresseerd te blijven en toen afgekapt omdat "ik moest eten", ik kon  het niet.  Ja, en dan is het flink janken.... Heb al niet zo'n superbeste band met mijn broertje, ik kan ook niet echt blij voor hen zijn, vreselijk al die emoties die bij me loskomen. Ik ben erg boos, verdrietig en wordt zelfs wat moedeloos. Ik vind het gewoon een kuttijd. Ik moet al zo mijn best doen om me in deze periode overeind te houden ( ik heb chronische winterdepressie) en dan werkt dit allemaal niet echt mee.
Iedereen heeft zijn eigen ellende, maar nu voel ik die van mezelf het meest....
Sorry voor al mijn geklaag, maar moest het even kwijt, soms word ik gewoon gek van mezelf en mijn man heeft er ook niet altijd zin in. Dus erg fijn dat het hier wel kan!

Maandag weer mijn eerste FM, laten we hopen op een paar mooie eitjes!

Liefs,

Ginger

Hallo meiden,

Ginger:
Ook ik heb veel hoofdpijn door de Clomid.
Nu mag ik de volgende keer een ander middel proberen die dezelfde werking heeft als Clomid, maar minder bijwerkingen heeft.
Dit heet Tamoxifen. Mijn gyn zei dat je niet naar de bijsluiter moet kijken, want het wordt ook gebruikt bij vrouwen die borstkanker hebben.
Ik heb al op internet gezocht en bij www.freya.nl staat dit middel inderdaad beschreven als vervanging van de Clomid.
Je moet dan kijken onder het kopje informatie, dan medisch en dan medicijnen.
Misschien kun je de volgende keer aan je gyn vragen of je dit mag gebruiken, omdat je zo'n last hebt van de Clomid.
Het werkt ook hetzelfde als de Clomid. Dag 3 beginnen, gedurende 5 dagen.
Verder wens ik je veel succes voor maandag en hoop dat je mooie eitjes aan het broeden bent. Toy, toy, toy.

Imme:
Wat een spanning weer voor jullie. Ik hoop dat je snel de uitslag hebt.
Heb je al getest?

Hier is het nog 1 week wachten.
Als ik dan toch niet zwanger mocht zijn, dan hoop ik wel dat ik het op tijd word, zodat we nog net voor de kerststop IUI 4 kunnen doen. Ze gaan namelijk 2 weken dicht met de kerst.

Nog een fijne zondag.
Groetjes, Tessa

Hey meiden,

Helaas helaas, gister ongi geworden.... balen maar we gaan door! Voel me goed, deze keer kwam het op een of andere manier minder hard aan dan anders.

Ginger, balen van de nieuws zeg! Kan het me helemaal voorstellen! Ik verwacht binnen nu en een paar maanden ook wel weer het nieuws dat of mijn zus zwanger is of mijn beste vriendin...of allebei, kan natuurlijk ook. Gun het ze dan echt, maar wil er nog even niet aan denken. Heel ego misschien, maar hoop zo dat wij eerder zijn.....

Cath, interressant dat andere middel! Hoop dat dat zijn werk doet en minder bijwerkingen geeft! Ook niet wat voor jou Ginger?

Gelukkig is het nu december en dat is een leuke en vooral drukke maand, dus deze cyclus vliegt vast voorbij. Nieuwe NOD rond nieuwjaar. Heb de afgelopen 3 maanden elke keer een 2e fase tussen de 16 en 18 dagen! Lang vind ik zelf, dan ga je toch stiekum hopen. De fertarts vind dit juist prachtig, mocht er een innesteling plaats vinden, dan heeft het mooi de tijd...... ja ja maar als je ongi wordt duurt dat veels te lang hahahaha

Heb de clomid en pregnyl al op recept, deze ga ik morgen halen. Woensdag weer beginnen met clomid en dan volgende week komen voor een fm....pfff zo begint het feest weer van voor af aan...... gelukkig weten we waar we het voor doen!!!

Fijn weekend verder meiden en alvast een leuke Sinterklaas!

liefs imme

Hoi meiden,

Imme: tjee, toch weer een teleurstelling...... het houdt niet op.Wel goed om te lezen dat je al weer zo positief bent! We gaan er gewoon nog een super 2007 van maken!!!!!

Vandaag de 10e dag en vanmorgen weer mijn eerste FM gehad. En jawel! Twee mooie eitjes van 14,9 en 15,6 mm.!!! Nu al! Woensdag moet ik terug voor een tweede meting en dan waarschijnlijk krijg ik 's avonds de Pregnyl. En dan dus vrijdag naar Nijmegen voor de IUI. Ik ben wel blij dat alles er verder nog rustig en goed uitziet, geeft weer veel goede hoop!
Tessa: Ik heb het ook nog even over de hoofdpijn gehad, maar aangezien ik deze cyclus 2 tabletten in 1 keer moest slikken en de vorige keer 2x 1 tablet, ligt het waarschijnlijk daaraa. Mocht ik nog een keer moeten, dan volgende keer dus weer 2 tabletten verspreid over de dag. Dat ging de vorige keer een stuk beter en het effect is hetzelfde.

Nog een vraagje over de Pregnyl. De vorige keer kreeg ik 2 ampullen mee. Poeder en oplosmiddel.(=5000 eenheden). Nu heb ik van beide 2 ampullen gekregen en dat is dus 10000 eenheden. In de bijsluiter staat wel dat de gyn kan kiezen voor 5 of 10 duizend, maar ik vind het zo raar dat het nu anders is. Hoe is het bij jullie??

Ik hoor het wel, laat woensdag nog wel wat weten!

Ginger

Hoi,
Balen Imme dat de ongi toch weer is gekomen.
Hopelijk wordt 2008 voor ons een mooi jaar en zullen we een positieve test in onze handen houden.

Ginger:
Mooie score hoor, 2 eitjes, super!
Ik heb nu 3 keer 5000IE Pregnyl gespoten.
Als je de volgende keer komt voor follikelmeting, kun je misschien even vragen waarom je nu het dubbele moet spuiten.

Hier is alles rustig.
Nog geen rare dingen, zoals pijnlijke borsten etc  (had ik afgelopen 2 keer wel).
Ik blijf wachten.

Groetjes, Tessa

Hè Imme, balen dat je toch weer ongesteld geworden bent.
Maar weer op naar de volgende ronde........

En Ginger, hoe laat moet je woensdag voor je FM komen? Ik heb om 9.30 uur een afspraak voor de combinatietest en moet dus ook weer op de poli zijn.
Laat maar even weten, misschien dat we elkaar dan toch een keer zien.

Ik kreeg toen ik de laatste keer Clomid en Pregnyl ging halen (die ik dus niet meer nodig bleek te hebben) ook van elk 2 ampullen mee. Maar heb ze dus niet meer hoeven gebruiken dus ik kan je niet vertellen waarom je er nu 2 krijgt.

Tessa, weer aan het afwachten op het moment? Weet zo ff niet meer wanneer je NOD is en het forum doet zo raar dat ik onze berichten ook bijna niet geopend krijg.

Voor jullie allemaal veel succes weer en ik blijf gewoon voor jullie duimen !

Liefs, een snotterige Cath

Terug
Bovenaan