Gisteren 10 maanden en nog niet kruipen of zelf staan....

Joh, maak je niet druk hoor... Mijn oudste kon ook pas zelfstandig zitten toen hij 10 maanden was. Staan deed hij pas toen hij ruim een jaar was, en hij liep pas met 22 maanden (!!).. Ze doen alles in hun eigen tempo hoor... Wat je vaak ziet is dat kindjes die "sloom" zijn in hun lichamelijke ontwikkeling, juist veel sneller zijn met praten, tandjes krijgen enzo...
Bij mijn oudste ging dit ook op, want die praatte als de beste en   had zijn complete gebitje voor zijn eerste verjaardag..

Bij mijn jongste gaat het iets minder op. Die is nu 9 maanden en kan ook nog niet alleen zitten (wel bijna haha..),maar heeft ook nog geen tandjes hihi.. Komt vanzelf!!
Gr. Anne-Marie

Hoi meiden,

nou, als jullie denken dat jullie kindjes langzaam zijn, dan is Dylano echt langzaam.
Hij word 2 mei, 1 jaar. En kruipt nog niet echt. Maar begint het nu (pas) onder de knie te krijgen. Hij moet alleen nog ff weten hoe hij zijn armpje makkelijk onder zn lijfje vandaan moet halen. Dus de bekende "rupsbeweging" doet hij goed maar dan de rest nog.
Ook kan hij nog niet uit zichzelf gaan zitten, maar vandaag zat hij toevallig ineens bijna. Maar goed... Bijna is niet helemaal, haha!!
Ik vind het wel zielig voor hem hoor, want het frustreerd hem zooooo erg, dat hij op een gegeven moment echt gaat schreeuwen  Want hij wilt allemaal zo graag, maar het lukt hem niet zoals hij het wilt.
Volgens ons CB is het zelf gaan zitten en kruipen pas "vereist" als ze 1 jaar zijn.
Dus Dylano heeft nog ongeveer 1,5 wk. En jullie kindjes nog langer....

Groetjes Debby.

Ohja, Dylano doet het wel "goed" met de tandjes... Hij heeft er nu 8.

Hoi Kirsten,

Feline (jouw dochtertje heet volgens mij ook zo toch?) die kan niet zelfstandig gaan zitten, maar blijft wel zitten als ik haar neerzet. Dit doet ze sinds een 1,5 maand of zo. En ze tijgert nu vooruit sinds een maand. Eerst een maand in zijn achteruit, heel grappig gezicht.
Verder kan ze nog niet staan. Als ik haar neerzet strekt ze haar benen niet. Sinds deze week probeert ze het wel, maar ik zie het staan nog lang niet gebeuren.
Ze heeft 2 ondertandjes en er komt er nog een bij onder en haar 2 boventandjes komen nu ook door.  
En ze maakt heel veel verschillende geluiden en kletst de oren van onze kop. We begrijpen er alleen nog geen snars van.

Feline is trouwens van 26 mei 2007.

Maar laat ik je zeggen dat elk kind anders is en dat ieder kindje het op zijn eigen tempo doet. Ik vind Feline ook langzaam in vergelijking met een meisje in de omgeving, die kroop al met 6 maanden en stond al met 9 maanden.

Ze komen er allemaal vanzelf wel, en ik vind eerlijk gezegd dat het al snel genoeg gaat hoor haha

groetjes Maris

Hoi

Mijn dochter heet inderdaad ook Feline maar eigenlijk met een streepje boven de e. Hoe ik dat hier in moet voeren weet ik niet.

Ik maak me ook niet echt zorgen om haar ontwikkeling hoor, maar was benieuwd naar andere die ook niet zo vlot zijn.

Mijn zoon was wel iets vlotter. Rond de 10 a 11 maanden stond hij wel en kroop hij ook. Lopen deed hij met ruim 15 maanden. Hij kon ook al heel vlot praten.

Zelf liep ik pas met 20 maanden, dus ben niet verbaasd.

Wat Feline nu wel doet is omdraaien in bed. Ze valt dan in slaap en word soms in paniek na 30 min al wakker. Terwijl ze normaal heel goed kan draaien. Helaas slaapt ze hierdoor overdag dus erg weinig, en word ze er niet vrolijker op. Mijn zoon sliep ooit < 4 jaar geleden > met zo,n slaapzakriem. Maar die zijn om veiligheidsredenen toen uit de handel genomen. Was wel een uitvinding hoor.

Nou daaag Liefs Kirsten

Hoi Kirsten,

Mijn dochtertje heet dan net anders dus zonder streepje. Ik dacht trouwens dat je je zorgen maakte, gelukkig doe je dat niet.

Feline slaapt gelukkig goed (soms een paar weken niet) en het liefst op haar buik.

groetjes Mariska

Hallo!
Onze Tijl was gisteren ook 10 maanden! En eerst dacht ik echt: dat kind is kapot, hahaha! Hij doet niks.
Maar 2 weken geleden kon ie opeens goed zelfstandig zitten. Toen werd er wat achteruit geschoven over de vloer en nu tijgert ie zich door het hele huis.
Dat is echt binnen 2 weken gebeurd. Dit weekend heeft ie zich nog een nieuwe feature aangemeten, kan nu vanuit tijgerpositie, hup, zo gaan zitten. Ik verbaas me er elke keer over. In bed of box gaat ie nu rechtop staan.
Een duidelijk sprongetje dus. Volgens mij is ie opeens zelf onder de indruk ervan, want de afgelopen dagen is ie heel rustig (normaal enorm aanwezig) en eet ie wat minder.
Tijl is onze tweede en onze dochter, bijna 3, ging pas 4 dagen na haar eerste verjaardag kruipen.
Dus. Er is niks van te zeggen. Ze doen het allemaal, heel cliché, op hun eigen tempo!

Hoi hoi,

Rik is ook bijna 10 maanden en ´doet ´ ook nog niet wat ik dcaht dat hoorde.
Maar volgens het CB is hij RUIM op tijd met alles.
Zo zit ie wel, maar nog niet echt zondr mij. Ik durf ook nog niet bij hem weg te lopen. Hij tijgert heel het huis door, maar door het tijgeren ben ik bang dat ie niet netjes gaat kruipen, maar goed wie weet.

Verder is Rik ook erg goed met klanken en kletst ie de oren van mijn kop heel de dag (en soms snachts whahahah). Ook heeft ie al 5 tanden en zag er alweer een aantal op komst.

Maar goed ieder kind doet het op zijn manier. Ik zag op het bureau een kindje dat al kon lopen en was nog geen 7 maanden, sorry dat zou ik ook weer niet willen. Liever alles op zijn tijd!!

Liefs Saskia
mv Rik 04-07-07

Terug
Bovenaan