Grappige uitspraken....

Hallo allemaal,
Mijn zoontje is twee en een half en praat al sinds hij een jaar is errug goed. Met als gevolg een kleine kletser die de hele dag om je heen huppelt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik af en toe ook heel hard moet lachen om wat hij zegt.
Een paar voorbeelden,

Mamma, mag ik de poepedraaier vasthouden. Schroevendraaier!

Ik zei dat ik last van zuurbranden had en een tijdje later komt hij al kermend en zuchtend bij me. Ik vroeg wat er was en hij zei toen dat hij  zuurbranden had. Dus ik zeg waar dan, houdt hij heel gemeend zijn hand op en wijst er naar. Hier, mamma!

Ik at een liga omdat ik me niet zo lekker voelde, waarop hij naar de kast loopt een koekje haalt en met een zielig gezicht tegen mij zegt. Ik voel me niet zo lekker!
Lekker makkelijk!

Zeg maar niet tegen pappa dat je stout was schat.
Pappa, ik zeg jou niet dat ik stout was hoor! Dat zeg ik niet!

Groetjes!
 
Hoi allemaal,
Leuk die grappige uitspraken! Hier een van onze dochter van 1,5 jaar.
Wij zaten afgelopen weekend te eten en ze zat met haar handjes op tafel te slaan. Toen zei ik: "Ikke baas". Mijn man zei toen hetzelfde en onze dochter zei volmondig: "nee, mama baas". Wij hebben er het hardst om moeten lachen.
Groetjes daantje
 
Van het weekend zat ik op de bank met mijn rug naar het raam. Vanuit een ooghoek zag ik de buurman thuiskomen en de auto voor ons huis parkeren. Tegen mijn dochter van 3 zei ik : wat doet de buurman ?   Zegt ze : als je omdraait kun je zelf kijken !

Opa en oma hebben een jong poesje, dat vind ze reuze prachtig. Na een tijdje dat eens aangekeken te hebben zegt ze : als Jari groot is, dan kan hij ook op 2 voetjes lopen.

 
Mijn zoon (ruim 2,5) slaapt altijd in een slaapzak (die hij zelf aantrekt uiteraard... zucht). Zegt-ie afgelopen paasweekend terwijl hij net wakker is en naast ons 'grote bed' staat:

"Mama, ik doe even mijn zak uit, dan kan ik beter op het grote bed klimmen, wat dacht je dAArvan...?"

Papa deed laatst wat rozenzalf van Dr. Vogel op een rood  plekje in zijn gezicht. Kermend kwam meneertje eraan gelopen, zijn wijsvingertje vasthoudend in zijn andere handje: "Mama, ik moet zalf van de vogeldokter, want ik heb rood op mijn vingertje!"

Ik hou alle uitspraken al vanaf het begin bij in een dagboek. Leuk idee voor iedereen denk ik, want als IETS waardevol is voor later zijn het wel deze dwaze uitspraken van onze schatjes!

groet,

Anouk

p.s. leuk initiatief!

 
Mijn zoontje van net drie jaar is ook een echte wijsneus en ik kan inmiddels een boek van hem vol schrijven. Hij neemt nu (heel gevaarlijk) al mijn iegen uitspraken over.
Als we erg hard moeten lachen oh mama ik lach (lig) me echt helemaal in een deuk.

Ook toen ik aangaf dat het hondeweer was (erg veel regen) je raad het al waar zijn al die honden buiten dan?
 
Toen onze oudste 3 jaar werd, kwamen er op een gegeven moment wat meer familie tegelijk binnen. Hij kreeg dus 3 of 4 cadeautjes in een keer. Zijn reactie: O, wat ben ik toch veel jarig.

Laatst moest ik naar een trouwreceptie en ik had de oudste meegenomen. Nadat we het bruidspaar gefeliciteerd hadden en aan tafel zaten met een stukje vlaai en wat drinken, vroeg hij : Wanneer gaat het trouwen nu beginnen?

Groetjes.
 
Vanmorgen aan de ontbijttafel knoeide Wesley (2 jaar, 3 mnd) wat melk. Waarop hij riep: oh jee knoeie piepeloeie.

We hebben geen idee waar hij dat vandaan heeft, wij zeggen dat nooit. Mischien de speelzaal? Toen ik hem daar de laatste keer ophaalde wou hij halverwege terug. Ik vertelde toen dat de speelzaal dicht is omdat het vakantie is. Hij keek me verontwaardigd aan en riep Nou nou zek. (zeg dus)

Groetjes
 
Mijn zoontje van net 2 is ook een echt bijdehand kletskousje. Hier een paar van mijn favorieten:



"Kijk mama, stukje vlinder! ' ( er liepen mieren in de kamer)

Jeroen hoeft geen pet, jeroen heeft haartjes!

en de variant: "Jeroen hoeft geen bril, jeroen heeft oogjes! " (toen ik hem een zonnebril wilde aansmeren).

Ook altijd leuk als ik iets fout doe en hij me verbetert: "kijk mama, zo moet dat.."



liedjes worden ook extra leuk:

bij klein klein kleutertje: "zeg het niet tegen papagaaitje..."

oh ya le le wordt "oh ya Leonie" (zo heet zijn babyzusje)





 
Terug
Bovenaan