Grappige uitspraken....

Onze dochter (eind maart 2 geworden) kreeg vanmorgen een beker koude limonade.
"Lekker koud he?" zeg ik tegen haar. "nee mama, lekker fris", antwoord ze terug.
Tja, helemaal gelijk heeft ze...hihi.
Goeten van Miena.
 
Hoi,

Leuk om allemaal die uitspraken te lezen.
Onze dochter wordt morgen 2 jaar en is een echte kletskous, ik il jullie graag mee laten genieten:

Als we ergens koffie hebben gedronken en we gaan naar huis roept ze : bedankt voor de koffie en de koekjes!

Lopen we in de winkel en moet er iemand niezen, roept ze heel vrolijk : gezondheid meneer de koekepeer!

Afgelopen woensdag is haar konijn dood gegaan en ik probeerde uit te leggen dat Bobo (het konijn) naar de hemel was. Gaat ze oma bellen en vertlet ze heel verdrietig : oma, Bobo is weg, hij is naar de Hema..............

Ik kan zo nog uren doorvertellen, heerlijk is het zo'n kleine kletskous om je heen!!

Groetjes Andrea
 
Hoi,
leuk hoor al die prietpraat.
mijn zoontje van word eind september 2 en bij begint nu ook echt verstaanbaar te praten.

laatst waren we bij malkenschoten (kinderboerderij met speeltuin) en daar liepen 2 kalfjes hij wees erna en zei boehhhhhhhh, dus mama en papa helemaal trots en riepen goedzo grote jongen etc. toen vond hij dat iedereen boeh zei ook de geiten, schapen, kippen en zelf de konijnen.

mijn vriend was laatst met owen in een boekje met dieren aan het kijken toen ze bij een varken kwamen, mijn vriend wees ernaar en zei kijk oma, waarop owen er ook naar wees en zei papa, ik moest er erg om lachen.

groetjes
ducje
 
hoi allemaal,

het is al een hele lijst maar ik zal ook even aanvullen.
mijn zoon is 2 jaar en 2 maanden, een vroege en vlotte prater. dus er komt al flink wat taal uit. zo ook het volgende:

we zitten in de auto.....mama kijk grote snot. (hij had in zijn neus zitten peuteren)
ik zeg: hou maar even bij je, we zijn zo thuis dan pak ik een zakdoekje.
eindelijk thuis en de zakdoek in de aanslag....waar is je snot nou?
hij: snot verstopt, snot kwijt!
ik: waar heb je hem verstopt? (het idee dat het over de autostoel ofzo gesmeerd is, gatver).
hij: snot in mondje! snot is kwijt!

of deze:

lucas heeft sinds 2 maanden een broertje. en  ter ere van zijn geboorte  was ons voorraam beschilderd met een mega grote baby. na 6 weken zeem ik de schildering van het raam.
lucas: is de baby nou?
ik zeg: de baby is weg?
lucas: mama maar een nieuwe maken, net als tobias (is zijn broertje).

lucas noemt zichzelf "nasje" en zijn broertje noemt hij "tobiesjasje".
wat doe ik: nasje haal jij je jasje en ook die van tobiesjasje. hoezo kindertaal is aanstekelijk.

en zo zijn er nog meer, maar dat komt later nog wel eens. tobias wilt graag eten, dus de moederlijke plicht roept weer.

groetjes monique.
 
Leuk!
Als Daan (2,5 jr) er moe uitziet, zeggen we vaak dat ie kleine oogjes heeft. Op een keer vragen we of Daan moe is. "Nee",zegt Daan. "Ik heb grote oogjes!"

Zoveel grappige dingen! Ik probeer ze op te schrijven, maar de meeste vergeet je
toch weer!

Yvet
 
Terug
Bovenaan