<p>Hai hai,</p><p>Ik heb vandaag een groeiecho gehad met 30 weken zwangerschap en hij groeit goed alleen zijn bovenbeentjes liggen onder de gemiddelde lijn maar wel binnen de curve. Ik en en mijn vriend zijn beiden lang. Ik ben 1.76 en mijn vriend 1.85. Wel is mijn vriend voor de helft Javaans. Die zijn vaak al minder lang gemiddeld maar toch zit het me niet lekker. Ik zie meteen een klein ventje voor me en de kleinste van de klas. Heel lullig van me maar ik schrok er wel van. Een kind met korte beentjes in de toekomst etc. De echoscopiste zei maak je niet druk, dit zegt niks over groeispurten zodra ie geboren is etc. Dit geeft echt geen conclusie voor hoe lang ie is zodra ie 18 jaar is. Ok maar dan nog. Ik schrok ervan en had meteen bonkende hoofdpijn. Straks komt ie nieteens boven onze schouders uit wanneer ie is uitgegroeid. Kan de groei van de benen nog bij trekken etc? Heeft er iemand van jullie dit ook zo meegemaakt? Viel de lengte van de benen na de geboorte mee of tegen? En waarom zeiden ze hierover niks bij de 20 weken echo? Ik vind het maar raar en weet even niet hoe ik met mezelf moet omgaan op dit moment. Kunnen de benen nog een groeispurt maken komende weken? </p>