Groei echo 30 weken. Korte beentjes dan gemiddeld. Wel binnen de curve.

Meen bij de jongste maar 1 wou er zelf ook echt niet meer aangezien ik er steeds stress van kreeg omdat ze toch elke keer wel weer wat anders meten. Precies ze meten alleen bovenbenen zegt nog niets over de totale lengte aangezien sommige mensen in verhouding langer bovenlichaam hebben. Ga eens op straat kijken hoeveel verschillende lichaamsbouwen je ziet en bij baby's meten ze dan een gemiddelde daar wijken heel veel mensen vanaf hoor. En de oudste liep altijd 2 weken voor met groei van de bovenbenen en is nu iets kleiner dan gemiddeld dus echt waar het zegt niets. 

Ondanks alles & de positieve berichten...ik kan er toch niet van slapen. Het blijft me dwarszitten, waar komen die korte beentjes toch vandaan? We hebben beiden echt stelten. Zucht. Nu wachten op de volgende echo over 3 weken. Bang dat dit opeens extra tegenvalt. Soms weten we gewoon teveel al tijdens de zwangerschap. Vroeger had je 2 echo's en de geboorte. Niks van curves en gemiddelden etc. Had ik nou maar niks geweten want dan zou ik er ook niet overin kunnen zitten. 

Heb je het er met je verloskundige overgehad? Misschien dat zij je nog wat gerust kan stellen of wat meer uitleggen over hoe ze groei meten etc? 

Hai Empee, 
Jaa vandaag toch nog even de VK gesproken, dit ging over bloedprikken dus meteen de groeiecho nog even aangekaart. Ze zei idd iedere baby heeft ee andere bouw, dat zegt niks over zijn groei later en ook wat er op deze topic werd gezegd, misschien had ik vroeger ook wel kortere bovenbeentjes maar dat werd toen niet gemeten, ookal ben ik nu lang. Ik zei ja maar ik schrok omdat het iets afwijkends is en ze zei er is helemaal niks afwijkends. Net iets onder gemiddeld maar dat betekent niet dat dat zo blijft en anders is dat ook geen probleem. De baby bungelt gewoon om het gemiddelde en ze pakte de grafieken erbij. Hoofdje net iets boven gemiddeld, buikje net iets onder gemiddelde lijn en beentjes ook. Gewoon in proportie. 

Ik ben blij dat ik mijn verhaal op dit forum heb gezet, veel fijne reacties waar ik me gerustgestelder door voel. De groeiecho had ik nieteens om medische redenen, het ging om het postcodegebied waar ik woon. Een onderzoek en ik mocht hierdoor een groeiecho (over 3 weken weer). De verloskundigen zagen anders geen reden tot een groeiecho, nou dan had ik dit ook niet geweten want in je hoofd denk je, de verloskundige zegt steeds hij groeit lekker zodra ze mijn buik voelde. De groeiecho gaf me nu eigenlijk alleen maar verwarring maar ja, dat wist ik ook niet van te voren. Ik ging er ook heel rustig heen, totdat ze met die curves kwam. 

Ik snap je wel hoor! Bij onze laatste echo (wij krijgen er standaard al iets meer) met 24 weken vond ik de baby op de echo er heel mooi uitzien en de vk zei ook dat alles klopte, maar toen ik die stipjes op de curve zag tov de gemiddelde lijn had ik ook iets van huh, net als jij omschrijft eigenlijk. Het hoofdje was iets onder gemiddeld, de beentjes precies op en het buikje juist iets erboven. Zag ook al helemaal een kleinhoofdig dikbuikig ventje voor me haha, maar toen vertelde m’n schoonmoeder dat mijn vriend ook een wat kleiner hoofd had (zie je niks meer van) en mijn moeder dat ikzelf als baby een bollere buik had en dat is dus ook allemaal bijgetrokken. Maar snap je gevoel dus wel ;).

Hi Feska,
Gelukkig dat de VK je wat gerust kon stellen. Nu lekker genieten van je kleine en elke echo die je nog hebt vooral zien als een mooi spiekmomentje dat je weer even mag kijken. Zo bekijk ik ze ?

Terug
Bovenaan