Groei echo 30 weken. Korte beentjes dan gemiddeld. Wel binnen de curve.

Hi Feska!
Haha, helemaal herkenbaar hoor. Ik heb ook lopen stressen terwijl het echt om 1 of 2 mm gaat. Dan denk ik van halloooo dat zie je met de blote oog niet eens. Toch ben ik nog steeds bang, omdat ik te veel heb gelezen op internet. Gelukkig hoef ik niet zo lang meer....
Ik probeer te genieten, maar heb wel af en toe van die angst momenten over de bevalling en alles daarna. De kinderkamer is sinds vorige week helemaal af. Alles gewassen en gestreken. Alleen mijn ziekenhuistas staat nog steeds niet klaar haha. Geen idee waarom, ik stel het iedere keer uit. 
Wij twijfelen tussen 2 namen en hebben besloten om bij de geboorte een keuze te maken. Dat raadde de verloskundige aan :) 
Als je volgende keer even meekijkt naar de totale lengte dan kan je zelf op internet zien dat het allemaal wel meevalt. Hoe is het bij jou? Heb je verder nog ergens last van of ben je volop aan het genieten?

Hi D Roosje, even een nachtelijk berichtje want ik moest weer eens plassen hihi en ik las jouw berichtje zonet. 
Oh dus echt millimeter werk, ik vond het wel gek dat de verloskundige zei, misschien had jij vroeger ook wel korte bovenbenen. En nu ben je dan flink bijgegroeid. (1.76 mt) maar goed, we zullen het wel beleven. Ik snap dat je regelmatig angstig bent over dingen, vooral als je alles heel veel gaat opzoeken op internet (doe ik ook & dan vind je veel goede verhalen maar de slechte blijven dan hangen). En ga je daarover zitten piekeren etc. Zonde van onze tijd waarin we ook gewoon lekker konden / kunnen relaxen en genieten :) misschien moeten we nu maar afspreken dat we dat gaan doen, nu we nog zwanger zijn haha.
Anders neem je voor dat je as maandag gaat beginnen met de tas, elke dag van volgende week doe je er dan iets in. Eind van die week staat ie dan ready :) 
Beter dat je 2 namen hebt, dank je voor de tip! Dat ga ik ook zo doen! Pas beslissen wanneer ie er is. Ik heb nu een lijstje met 15 namen en ik moet nog 3 kwart van het namenboek. Het is wel leuk om te doen, steeds benieuwd of ik de klapper tegenkom. Verder probeer ik zeker te genieten. Babykleertjes uitzoeken, dagdromen ookal blijft de bevalling spannend en ook de tijd erna. Maar komt tijd, komt raad. Ga je in het ziekenhuis of thuis? Bad of bed, baarkruk? Ben benieuwd naar jouw bericht. Liefs

Hi Feska, de beentjes van jouw baby zijn sowieso niet kort hoor. Anders zouden ze echt buiten de curve vallen. 

Gisterenavond en vandaag lopen stressen helaas. Mijn schoonvader was met de radiator bij ons thuis bezig en smeerde er epoxy wax op. Ik rook ineens een heel chemisch lucht en heb heel de nacht dingen lopen lezen of het kwaad kon voor de baby. En ja het is chemisch troep, hormoonverstorend en blablabla. Rond 4 uur viel ik in slaap en werd 7 uur wakker van de pijn. PFFFFF. Tot 2 uur in de middag heb ik letterlijk hele pijnlijke weeen/harde buiken gehad. Om de 6-10 minuten en hield dan ongeveer een minuut aan. Uiteindelijk in het ziekenhuis was ook mijn bloeddruk te hoog. Alles is onderzocht. Geen blaasontsteking, geen zwangerschapsvergiftiging en ook geen ontsluiting... Daarna zakte de pijn weg, maar nu lijkt het weer terug te komen. Ik ben benieuwd of ik met deze termijn al zal gaan bevallen. De baby was wel al mooi ingedaald en ligt nog steeds goed.. Alles was verder ok en denk dat die epoxy wax geen kwaad meer kan.. Toch?? Ja ja nog steeds onzeker. De femur lengte was tot mijn verbazing 6,27 cm! Hij valt weer net op de onderste lijn en dat stelt mij gerust. 
Morgen staat die tas echt klaar hoor, haha. Ze zeiden vandaag een paar keer dat ik misschien tot aan de bevalling in het ziekenhuis moet blijven en ik bleef maar aan die tas denken.. :) 
Wij hadden ook zoveel namen en uiteindelijk blijf je toch filteren. Zelf vind het heel erg moeilijk om er 1 uit te kiezen..
Ik ben medisch vanwege mijn hoge bloeddruk. Dus ik moet in het ziekenhuis bevallen. Ik laat het gewoon op mij af komen. Niets gaat toch zoals gepland :))) En jij?

Hi D Roosje, hoe gaat get nu met je? Hopelijk zijn de harde buiken minder en kan je nog rustig genieten van de laatste weken. Wel schikken wbt het ziekenhuis etc en goed dat de tas al klaar staat waarschijnlijk. Ik heb ook besloten om in het ziekenhuis te bevallen. Ik woon 4 hoog en geen lift dus mocht ik alsnog naar het ziekenhuis moeten dan wel een probleem :) 
Ik voel me wel lekker in m'n vel zitten. Iets sneller buiten adem maar tja als dat alles is. 
Heb wel soms het idee dat niks echt afkomt. Ik wil alles ready hebben in huis etc maar heb vaak het idee dat ik in cirkeltjes loop ofzo. Ben ook vaak lui hoor dus dat helpt ook niet mee :p 
Deze week aan het geboorteplan beginnen. 

Hi!
Ik zei toch dat niets gaat zoals gepland. Zaterdagochtend om 7 uur ben ik met bloedverlies en zonder ziekenhuistas in het ziekenhuis beland. 4 cm ontsluiting en om 12:53 bevallen van een prachtig zoontje! Geen korte beentjes en goed gezond. Hij is zelfs 48 cm lang met niet eens 36 weken zwangerschap. Wel heel dun en moet daarom een aantal dagen in een warmtebed doorbrengen. We zijn super blij en super gelukkig!

WAUW D Roosje, wat een supermooi nieuws!!!! Zo zie je maar hoe het allemaal kan lopen joh :D geleficiteerd!! prachtig 48cm en het warmtebed gaat ie lekker vinden;)
Hoe heet de kleine lieverd?

En fijn dat de beentjes helemaal niet kort zijn hihi voor niks erom lopen stressen dus eigenlijk :(
Heb je nog een goede tip voor mij voor de komende weken? :)

Terug
Bovenaan