Groei echo 30 weken. Korte beentjes dan gemiddeld. Wel binnen de curve.

Misschien nog iets om je gerust te stellen: wij krijgen met 28 en 32 weken een extra groeiecho omdat onze zoon zo'n klein hoofd had en erg klein geboren is (2700 gram bij een natuurlijke geboorte met 38 weken). Dit omdat de kans erg groot is dat dit kindje weer zo klein wordt en ze daarop voorbereid willen zijn (protocol of zo iets). Ik zie het maar als een mogelijkheid om ons kindje een paar keer vaker te zien ?. Ik maak me wederom geen zorgen om een klein hoofd of een klein kindje, omdat dit allemaal in ons geval genetisch logisch is. Alhoewel mijn man 1,90m is, ben ik maar 1,56m haha. Zolang de groei wel elke keer vooruit gaat, onze baby zo druk in mijn buik blijft als hij/zij nu is en er geen directe afwijkingen zijn, ga ik er vanuit dat dit kind zich weer prima ontwikkelt! 
Ik hoop dat je het na je gesprek met de VK allemaal wat meer los kunt laten. De natuur maakt zeer mooie kindjes, dus als er geen directe redenen zijn tot zorgen, zal jullie kindje ook zo'n mooi wondertje worden! ;)

Hai hai, ja het zal later wel bijtrekken. En een spiekmomentje is altijd leuk. Ik merk wel op uit de reacties dat het ook dan echt is vastgesteld, klein hoofdje op echo of dik buikje en dat ze hiermee dan ook geboren, eerlijk gezegd hoop ik dat zijn iets kortere beentjes juist de volgende echo over 3 weken weer gewoon op de gemiddelde lijn liggen of juist iets erboven. Mocht dat niet zo zijn dan hoop ik dat ie buiten de buik volgens de curve goed blijft groeien. Ik ga nu maar lekker verder genieten, want dit is alleen maar koffiedik kijken. Het belangrijkste is inderdaad dat zijn hartje mooi klopt, dat ie veel beweegt & dat ie aan het genieten is in mijn buik. De stress om metingen helpen hier niet bij & daarom ben ik blij dat jullie me weer een beetje hebben laten ontspannen. 

Hoi hoi, hier hetzelfde.. Bij de 20-weken echo was alles normaal. Bij 25 weken kregen we te horen dat ons zoontje korte beentjes heeft. We werden doorverwezen naar het ziekenhuis voor een second opinion. Het ging hier letterlijk om niet eens 2mm. Ook daar kregen we hetzelfde te horen met de mogelijke oorzaken. Tot nu toe hebben we iedere 2 weken een groeiecho gehad. Dwerggroei is uitgesloten. Een vruchtwaterpunctie wilde ik niet en verder konden ze met 2 GUO's geen andere afwijkingen (behalve hypospadie dan) vinden.
De kleine valt net onder de curve, maar groeit lekker door. De artsen maken zich eigenlijk geen zorgen en geven NU PAS aan dat het raar zou zijn als wij een baby met lange benen zouden krijgen :) . Wij zijn namelijk ook maar 164 en 169 cm lang. Genoeg gestresst dus wat ik heel erg zonde vind. Gelukkig ben ik nu 35+2. Dus nog even volhouden.

Trouwens, de bovenbeenlengte groeit iedere week anders. De ene keer groeide het ineens 6/7 mm en de andere keer maar bijvoorbeeld 2/3 mm. Als de groeilijn maar niet afbuigt. Dan pas moet je je zorgen gaan maken. De laatste weken komen ze voornamelijk in kg aan en groeien de ledematen niet zo snel meer. 

Hai D Roosje. Hoeveel weken ben je nu zwanger en fijn dat ie lekker doorgroeit! 
Ik hoop inderdaad niet dat de lijn van m'n kleine gaat afbuigen als ik over 3 weken een groeiecho heb. Daar ga ik maar niet van uit, liever beetje op de gemiddelde lijn. Mijn verloskundige vond me nogal een zeur (zo zei ze het niet) maar dat er echt niks aan de hand is. Niks raars etc. Dat ik me niet continu van een mug een olifant moet maken. En wat je aan geeft, bovenbeentjes groeien vast verschillend. Ene keer iets sneller en dan weer langzamer. Ik ben nu 30 weken dus in de 10 weken tijd kan er nog van alles veranderen. Hopelijk blijft dit in positieve zin. Als ik de kleine maar goed blijf voelen, voor de rest komt alles vast & zeker goed. 

Hi D Roosje, ik ben nu 30 weken en afgelopen maandag de groeiecho gehad. Ik heb geen cijfers gehad. Zag alleen dat de bovenbeentjes iets onder de gemiddelde curve lagen. Maar ik bedenk me nu ook dat ik me zit aan te stellen. Het is binnen de curve en het verandert waarschijnlijk ook nog wel steeds, zoals je zegt. Het lijkt alsof ik erop kick om me steeds maar weer zorgen te maken om iets. Hebben we het ene gehad, dan zoek ik weer naar het volgende. Gok dat het de hormonen zijn :)

Geniet nog van de laatste paar weken zwangerschap. Ook jouw eerste kindje? En al helemaal tevreden over de naam & kinderkamer af? Hier nog veel wikken & wegen wbt de naam hihi 

Terug
Bovenaan