<p>Iemand ervaring met een GUO krijgen vanwege te korte bovenbenen?</p><p>even de waardes op een rij: met 20 weken hoorden we al over groeiachterstand (p27 hoofd p25 buik p21 benen). Superveel zorgen gemaakt, maar 3 weken later was het gemiddelde p50 (weet de precieze metingen niet). Gewicht was ook altijd ok. Nu met 28 weken was het weer alarm: p14 hoofd p28 buik p14 benen. Verloskundige stuurde me door voor echo bij gynaecoloog en daar zag ik dat beentje 3 weken achter liep (volgens mij is dat onder de p10). Hoewel ze zelf in eerste instantie het had over groei in de gaten houden, belde ze later toch op dat ze een GUO willen doen vanwege het been. <br /><br /></p><p>Ik heb het van haar niet gehoord maar online lees ik over de link met Down en dwerggroei. De NIPT uitslag was bij ons goed dus het komt voor mij als een enorme klap. De vk denkt door de nipt er ook niet aan maar je kunt het niet uitsluiten. Verder nog geen andere indicaties gehoord. Toch ben ik enorm bang geworden.</p><p>Iemand ervaring hiermee? </p><p>Onbezorgde zwangerschap is er nu iig goed van af.</p>