GUO vanwege korte bovenbenen

Vandaag toch maar gebeld met de gynaecoloog, ik sliep er niet van.
ze vertelde me dat ze zelf niet aan iets ernstigs (nog) denken en dus ook niet aan Down, zeker gezien de goede NIPT-uitslag. Dat was eigenlijk al een hele geruststelling.
Ze stuurde me door voor een GUO omdat ze het beentje mat op p1 (ze vertelde wel dat 2mm erbij p10 betekende, om aan te tonen hoe snel zoiets mis kan gaan). Dus uit naam van "zekerheid" en "service" bood ze dan deze GUO aan om een keer met echt goede apparatuur te meten. 

Nog steeds spannend dus maar wss een storm in glas water. Vraag me af of ik de GUO wel moet doen, want mijn eigen echoscopiste mat gister het beentje nogmaals op en 3x rond de p10 en 1x rond de p3. Ik ga het wel gewoon doen maar bizar wat een onrust dit kan geven en wss onnodig...

Slim dat je gebeld hebt! Wij zijn vandaag bij de gynaecoloog geweest, omdat het kindje dus p97 was. Hier werd duidelijk aangegeven dat het vooral om protocollen gaat om dingen uit te sluiten en niet om je onzeker te maken. Dus ik hoop dat je nu ook weer kan genieten van je zwangerschap!

[quote quote=10497462]Slim dat je gebeld hebt! Wij zijn vandaag bij de gynaecoloog geweest, omdat het kindje dus p97 was. Hier werd duidelijk aangegeven dat het vooral om protocollen gaat om dingen uit te sluiten en niet om je onzeker te maken. Dus ik hoop dat je nu ook weer kan genieten van je zwangerschap![/quote]
Dankje voor je lieve reactie. Ik wist niet dat ze ook "ingrijpen" bij een maximale p-waarde. Wat willen ze bij jullie uitsluiten dan? 
Tsja dit zei de gyn idd ook, dat het voor de zekerheid is maar tsja ik ben nu eenmaal niet zo nuchter en kan van zoiets behoorlijk kopzorgen krijgen. Moet wel zeggen dat ik nu echt wel weer relaxed ben na het telefoontje. Natuurlijk is het nog wachten op woensdag op de GUO maar heb er nu wel gewoon weer vertrouwen in. 

Hier willen ze zwangerschapsdiabetes uitsluiten en ik krijg om de 3 weken, nu om de 2 weken een groeiecho om te kijken hoe groot het is. En als het boven de 8 pond is, willen ze inleiden.

Het geeft ook kopzorgen en dat is logisch. Maar van stress wordt je ook niet beter. En als er echt iets zou zijn, vertellen ze je dat wel eerlijk.

Ik ben het weekend positief doorgekomen en ben met verstand op 0 kei hard in mijn nesteldrang gaan zitten, wasjes gaan doen, bedjes opgemaakt, laatste dingen nog besteld enzovoorts. Maar ik merk vandaag dat het me toch weer wat naar mijn keel grijpt. 

obdanks dat ik me ook al bedacht heb dat mocht het toch Down zijn, we daar ook wel weer een weg in vinden... 
merk ik toch dat ik het weer spannend vind. Woensdagochtend de echo en ben ergens bang dat ik, juist omdat ik mijn kop nu in het zand steek en positief wil denken, juist "afgestraft" ga worden met een hele slechte GUO.
Iemand die haar ervaring nog wil delen met soortgelijk verhaal? 

kom net terug van de GUO. Hoofdje p10 buik p38 maar het been helaas p2. Echt een domper. Theoretisch kan ze daardoor Down niet volledig uitsluiten (ook al geeft de nipt 99,9% zekerheid). Dat vond ze vooral vervelend voor de gemoedsrust. Verder heeft ze dwerggroei uitgesloten. Verder ook helemaal geen afwijkingen gezien (ook geen andere afwijkingen die kunnen wijzen op Down). Toch blijft die optie in mijn hoofd spoken. De placenta werkte nu nog goed maar wil ze in de gaten houden omdat kort beentje ook kan duiden op eerste signaal groeivertraging. Verder dacht ze vooral aan kleine bouw nu (omdat ik ook 1,53 ben).

blijft helaas toch wel knagen allemaal :(

Over 2 weken een "normale" echo in het ziekenhuis met doppler meting voor placenta te checken. Zouden een vruchtwaterpunctie kunnen doen, maar dat gaan we niet doen vanwege de risico's en omdat we er toch niks meer aan zouden kunnen veranderen. Dit klinkt negatief want ze is sowieso welkom maar even heel plat gezegd is het wel zo. Echt klote dat ik me zo blindstaar op die kleine kans en mezelf daardoor stress geef maar ik weet echt even niet waar ik het moet zoeken.

Terug
Bovenaan