Hadden jullie voorkeur?

Mijn man en ik hadden geen van tweeen voorkeur. Ik dacht altijd dat ik een jongetje zou krijgen, waarom weet ik niet. Dus eigenlijk ook nooit gedacht dat we een meisje zouden krijgen. Met de 20 weken echo wilde we het graag weten, het was een meisje!! Wij hebben geloof ik de rest van de dag met ons mond open gelopen! Op de pretecho nog maar eens gevraagd naar het geslacht omdat ik er eigenlijk niet over uit kon dat we een meid zouden krijgen.
We zijn echt blij met onze meid!!

groetjes Sonja mama van Evi

hoi,

het maakte mij eigenlijk niet uit, maar ik had al snel een "meisjesgevoel" toen ik zwanger was en wilde toen ook wel graag dat het een meisje was. bij de 20-weken echo hield ze haar benen bij elkaar.... toen maar een pretecho laten doen want ik wilde het intussen zo graag weten. en ja hoor een meisje. ik was heel verbaasd geweest als ze hadden gezegd dat het een jongen zou worden, zo overtuigd was ik. raar he? bij de tweede als die er mag komen, maakt het me weer niet uit. een jongen is leuk want die hebben we nog niet en een meisje is ook leuk,hebben we een meidengezin. (we hebben ook twee meisjes-hondjes, hihi, mijn man krijgt het nog zwaar!!)

groetjes,
daphne

Mijn man en ik wilde allebei graag bij beide zwangerschappen een meisje. En nu hebben we ook nog eens 2 meisjes! Onze broers hebben allemaal alleen jongens, dus de meisjes hebben alleen neefjes. Voor de opa's en oma's zijn onze meisjes dus ook een welkome afwisseling hihi.  

hoi hoi,

wij hadden eigenlijk geen voorkeur, ook omdat het ons 1e kindje is denk ik. Toen we bij de eerste 20-wkn echo hoorden dat het een meisje werd, vonden we het alleen allebei raar.  Het klopte niet volgens ons gevoel. En ons gevoel klopte: bij een 2e en een 3e echo bleken we inderdaad een jongen te krijgen! In Nederland heeft onze zoon 2 neefjes van  2 en 1 jaar en in Duitsland woont een nichtje van 1,5. Mijn vader heeft nu wel eindelijk een "eigen" vent in de familie: na 3 dochters en 1 kleindochter wel heel erg leuk natuurlijk!

groetjes
Elise

mijn man en ik zagen onszelf in de toekomst al helemaal lopen met onze dochter.we hadden met 6 weken ookal een meisjesnaam.jongensnaam bedenken wou ook echt niet lukken,en ik dacht;is vast ook een teken dat we die niet nodig hebben.ik wilde ook perse weten wat het was omdat ik anders bang was dat ik teleurgesteld zou zijn als het een jongen zou blijken te zijn.met de 20 weken echo bleek het dus overduidelijk een jongen.daar heb ik echt even aan moeten wennen.ik heb op mn werk(kdv)echt veel meer met meisjes dan jongens.ben ook leidster aan huis geweest bij 5 meiden.
nu ben ik stikblij met mn stoere knul en stiekem toch ook wel blij dat onze eerste,waarop we tenslotte moeten oefenen,in elk geval geen driftig katje is.hij zal best eens moeilijk zijn,maar jongens zijn toch anders.
wat de volgende word  maakt t me echt helemaaaaal niet meer uit.we willen graag 3 kids.een jongenshuis lijkt me hardstikke leuk(en praktisch met doorschuiven van kleren ed).of toch een meid erbij,prima!

Hoi,
Wat leuk om te lezen dat toch veel mama's wel een lichte voorkeur hadden.
Ik zelf ook moet ik helaas toegeven. Eigenlijk vind ik dat heel slecht, want wat ben je toch een rijk mens als je al een gezond kindje krijgt, maar die voorkeur was er nou eenmaal.
Ik had vroeger altijd gedacht dat ik graag een meisje zou willen, maar vanaf het moment dat ik zwanger was hoopte ik op een jongetje. Ik kom nl zelf uit een meiden familie (2 zussen) en mijn oudste zus heeft ook 2 meiden. Nu kunnen mijn ouders dus ook voor het eerst ervaren hoe een baby jongen is, en ik ook. En ik vind het helemaal geweldig.
We wisten trouwens niet wat het zou worden, maar eigenlijk hoefden we daar ook geen echo voor te laten maken, het was voor mij al duidelijk. Gek hé!

Ik had een héél sterk gevoel dat het jongetje zou zijn en hoopte daar ook wel een beetje op, hoewel: mijn voorgevoel was zo sterk dat ik gewoon 'wist' dat het een jongen was en niet eens meer hoopte op een meisje. Maar met een meid zou ik net zo blij zijn geweest, al vind ik het wel  errug leuk  om een zoon te hebben.

Terug
Bovenaan