Hadden jullie voorkeur?

Bij de eerste wilde ik heel graag een meisje en die kreeg ik gelukkig, bij de tweede dacht ik niet zo'n voorkeur te hebben, maar ik merkte vlak na de bevalling dat ik opgelucht was dat het weer een meisje was...gek he, had het tijdens mijn zwangerschap niet eens echt in de gaten gehad...

Yvonne, mama van ilse, 3 jaar en naomi, 8 dagen

Hoi, ja ik had een sterke voorkeur voor een jongetje en wist eigenlijk al snel dat het dat zou worden. Ik heb veel echo's gehad omdat ik in frankrijk werd begeleid en ben bevallen. Een van de gyno's zei dat het een meisje werd. Ik in de war maar vond het eigenlijk ook leuk. De echo's daarna waren duidelijk.....dat het een jongen werd het. En we hebben dus ook een zoontje gekregen. Ik vind het fantastisch. Maar uiteindelijk zou een meisje natuurlijk ook leuk zijn. Ach.........zoals bij iedereen waarschijnlijk maakt het uiteindelijk weinig uit. Mijn vriend had een heeeeele sterke voorkeur voor een jongen trouwens. Wat ik soms wel lastig vond.
Groeten

Hoi,

Ik weet niet echt of ik een voorkeur had, maar ik had vanaf het begin de heilige overtuiging dat ik een jongetje zou krijgen. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat ik iets anders dan een zoontje zou krijgen. Stom he. Ik was natuurlijk blij geweest met ieder gezond kindje, maar toch... Ik vond de 20 weken echo dus ook erg spannend, ik dacht, als ze nu zeggen een meisje, dan moet ik dat toch echt even verwerken, maar mijn  gevoel (eerste moederinstinct??) was goed, er werden toch duidelijk twee balletjes gezien... Dus zijn wij nu de trotse ouders van Christian!
(en wordt de familienaam voortgezet, was erg belangrijk voor overgrootmoeder, ha, ha!)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5 weken)

Net als ikzelf, dacht de hele omgeving dat we een meisje zouden krijgen. Ik denk omdat ik zelf ook echt een meisjemeisje ben. Tsja.. dat zegt dus niks, want we hebben een zoontje gekregen. Moest wel even wennen toen ze het met de echo vertelden. Maar ben er superblij mee.
Groetjes Veerle

Hoi,

Ik had ook stiekem wel een beetje een voorkeur. Ik wilde vroeger altijd graag een klein broertje (ik heb 2 oudere zussen). Een broertje heb ik nooit gekregen en ik hoopte tijdens de zwangerschap dus een beetje op een jongetje.  Dus toen  Yanick geboren was en inderdaad een jongetje bleek te zijn, was ik natuurlijk dolgelukkig. Nu vraag ik me soms beschaamd af of ik met een meisje wel  net zo gelukkig geweest zou zijn      

hoi ,

Ik ben zwanger geweest van een meisje Valentina*   en ben met 34 weken daarvan bevallen. Helaas was ze niet levensvatbaar en is ze na 6 dagen in mijn armen overleden. Twee jaar later is mijn zoon Skender geboren en toen ze me vertelden dat het een jongen was was ik wel erg blij omdat ik bang was dat ik als het een meisje zou zijn ze ging vergelijken. Toen ik later weer zwanger was hoopte ik toch stiekum op een meisje omdat je dan al een jongetje hebt toen we de echo kregen en ze zeiden dat het een jongetje was was ik toch een beetje teleurgesteld maar dat alles in orde was was toch even wat belangrijker dan het geslacht en ben nu ook erg blij met mijn jongensgezinnetje!!!!!!

Groetjes rennie

Hoi,

Wij hadden geen voorkeur, maar wel heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden. Daar waren we ook al aan gewend en we waren dus erg blij dat het een meisje is.
Gek genoeg had ik ook een lichte voorkeur voor een meisje omdat er al 2 neefjes in de familie zijn (beide kanten van de familie 1)

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan