Hallo allemaal,

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Het lijkt me rustig hier, dacht typ toch maar een berichtje.

Ik ben Marjan, 31 jaar, zwanger van mijn eerste kindje en uitgerekend op 23 december.

Het leek me leuk om met andere zwangeren te 'kletsen' daarom mijn bezoekje aan deze mamaclub en dit berichtje om me even voor te stellen.

Ben benieuwd hoe het met andere zwangeren gaat??


 
Hoi Marjan, het is inderdaad zeer rustig hier. Klets vaker op het 'zwanger worden, als het langer duurt'en 'bevallen' forum dan hier.
Ik ben wenser, 35 jaar oud en zwanger van mijn tweede kindje die op 15 december verwacht wordt. We hebben er 3 jaar op moeten wachten zowat, dus blij dat het nu gelukt is en we al zo een eind gekomen zijn in de zwangerschap!
Met mij gaat het goed. Wel wat bekkenklachten, waarvoor fysio en mijn humeur is soms om op te schieten ;-), maar niet misselijk en de vermoeidheid valt mee. Tenminste, als ik gewoon om half 10 naar bed ga. Nu iets te laat dus ;-)
De 20 weken echo was goed, we weten niet wat het wordt. Spannend, wisten we bij de eerste ook niet. Dat is een meisje (4) geworden, en die wil natuurlijk heeeeeel graag een zusje. Het kindje schopt behoorlijk in het rond. Wel fijn om elke dag een paar keer gemeld te krijgen dat het goed gaat daar vanbinnen. Ik krijg ook nog een 30 weken echo bij ons in de praktijk. Ze noemen t groeiecho, maar volgens mij is het niet perse gebruikelijk dat je dat krijgt.
We hebben de eerste meters in de babykamer inmiddels gemaakt, we hadden de meubels natuurlijk al. En er is gestuct, verven zijn we mee bezig en dan nog een beetje aankleden. Tsja verder weet ik het niet zo goed. We zijn nog niet echt bezig geweest met namen en kaartjes. Eerst dat kamertje maar eens af.

Hoe is het met jou? Heb je kwaaltjes/klachten? Is alles goed met het kindje en weet je wat het wordt? En ben je al met het kamertje bezig, volop spullen aan het inslaan of valt dat mee? Weet je al hoe je t gaat doen met werk of ben je straks lekker thuis? En vind je het spannend om zo rond kerst uitgerekend te zijn?
Gr.Wenser

 
Hallo Wenser,

Wij hebben niet lang hoeven wachten op deze zwangerschap, lijkt me best zwaar zo'n periode van drie jaar. Fijn dat het nu goed gaat met je zwangerschap. Hopen dat je bekkenklachten niet erger worden, had je dat bij de eerste ook?

Mijn zwangerschap gaat prima, ben wel moe en af en toe wat last van maagzuur, maar verder geen klachten.

Wij weten niet wat het wordt, ik vind het wel erg leuk om het een verrassing te laten.
20 weken echo was goed. Voel de kleine af en toe schoppen, maar nog niet veel, al ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat mijn placenta aan de voorkant ligt. Vind ik wel een beetje jammer, want ik mis dus een beetje die bevestiging dat er beweging is in mijn buik.

We zijn met de babykamer begonnen, de eerste dingen staan er, heb ook al leuke dingen aangeschaft, maar probeer me nog een beetje in te houden ;-)

Ik krijg ook een 30 weken echo, wel leuk om de kleine dan nog een keer te zien.

Rond de kerstdagen is idd wel spannend, zou leuk zijn als het niet op de kerstdagen zelf komt, maar ja, we zullen het zien.

Ben nu nog aan het werk voor 32 uur (werk in een verpleeghuis) maar als alles goed gaat ga ik straks 16 uur werken.

Je dochter vind het dus wel leuk om grote zus te worden? Is ze er veel mee bezig?
Werk jij ook en zo ja hoeveel? Hoe hebben jullie dat dan geregeld met oppas?

Ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig zal verlopen verder! En veel klus plezier nog in het kamertje.

groeten Marjan


 
Ha Marjan,
Lekker bezig ook dus ;-)Ik werk nu 4 dagen, ga hopelijk straks terug naar 3,5, maar ik krijg een nieuwe manager en moet het nog met hem bespreken. Dan zou ik een halve dag ouders op laten passen en thuis werken als dat mag. Dat scheelt een dag opvang voor 2 kinderen en mij veel stress (reistijd is 1,25 uur enkele reis!).
Mijn man werkt ook 4 dagen, we hebben het eerlijk verdeeld.
Ik had bij mijn eerste veel later bekkenpijn, tegen het einde enna mijn zwangerschap. Nu al in week 8 ofzo. Heb nu fysio en dat helpt wel. Ik heb een paar weken amper kunnen bewegen.
Mijn dochtertje is er niet heel veel mee bezig. Met name als ze te kleine kleertjes heeft dan wil ze ze voor de baby bewaren. Verder krijg ik wel eens een kusje op mijn buk, maar die zijn spaarzaam. Ze houdt niet zo van baby's in het algemeen, dus ik hoop dat ze dat met haar eigen zusje of broertje niet heeft. Maar we zullen zien ;-)
Fijn dat de klachten meevallen. Maagzuur.. ja ik ken het wel. Ik heb nu een maagzuurremmer naast mijn bed. Gebruik het niet vaak, maar als ik echt en half uur lig te vechten tegen maagzuur dan wel. En het helpt!
Leuk dat je het geslacht ook niet weet! En natuurlijk fijn dat alles goed gaat. Jammer dat je t zo weinig voelt inderdaad.
GroetjesWenser
 
Hai Wenser,

Fijn dat fysio wel helpt. Bekkenpijn lijkt me erg zwaar zeker als je amper kunt bewegen. Hopen dat je het onder controle kunt houden tot het eind van je zwangerschap. En er snel vanaf bent.

1,25 uur reizen elke keer, pff, ik vind 30 min al lang zat :)

We hopen op een goed verloop van de rest van de zwangerschap, maar ja, das maar weer afwachten.

Begin trouwens af en toe wel meer te voelen, zal wel meer worden nou hij/zij groter wordt.

Veel succes met alle voorbereidingen. Zit de verf erop?

Groeten Marjan

 
Yes, flink geklust vandaag, dus kamertje is nu bijna af. Spullen staan er al in en passen precies. Alleen nog wat dingen wassen, een wandbord maken, mandjes kopen etc.
Fijn dat je je kindje meer gaat voelen nu.
 
Hoi Marjan
ik ben anneloes moeder van 3 kinderen, zoon van 8 en 5 en een dochter van 1jr
En zwanger van nr 4 en de laatste!

Hier gaat alles redelijk, ben wel moe(heb een lage bloeddruk), maagzuur en een gevoelige baarmoeder. Veel last van buikpijn en harde buiken.

Verders ben ik in juli gestopt met mijn werk als gastouder. En werk nu mee op ons rundveebedrijf.


Wij hebben met 28wk een echo gehad en met 32wk krijgen we er een omdat onze dochter van 1 te klein was met de geboorte.
Nu worden we beter gecontroleerd.
Er is toen nooit geen aanleiding gevonden waarom ze maar 5 pond woog en 45 cm was, voldragen!


Ik heb bevallingen uit een boekje, 1ste x 3 uur en 45min, 2de x 2 uur, 3de 3 uur.
Bij mij ligt de placenta half voor half achter.
Ik voel veel beneden in mijn buik.
Dit dat de echo anders zegt maar ik had gezworen dat het kindje in de stuit ligt

Groetjes
 
Zo dat is lekker snel. Ik heb er bij de eerste 20 uur over gedaan. Pfff was niet echt een bevalling uit een boekje. Maar gelukkig was de keizersnede waar ze t over hadden niet nodig.
Bijzonder dat jouw dochter zo klein was. Zijn er nu geen indicaties dat het weer zo is? En heeft zij een beetje ingehaald in haar eerste jaar?
gr.Wenser
 
Terug
Bovenaan