Hallo allemaal,

Hoi wenser,
En nee ze heeft dat niet ingehaald.
Merle is 15 md en weegt 7.7 kg en is 73 Cm

Ik heb met 28 wk een echo gehad en toen was op de beenlengte na alles op groei
Met 32wk krijgen we weer een echo.
Bij merle is de groeiachterstand er ook pas na de 30 wk uitgekomen. Nu weten ze dat het kindje op groei is.
Nu afwachten of het bij de volgende echo ook zo blijft.

Joh dat is idd klein. Vandaag ook de groeiecho gehad en ook mijn kindje blijft achter in de groei. Advies was om rustiger aan te doen, om te kijken of de curve bijtrekt. De curve is nu afgebogen ineens en ik zit op het 'onderste lijntje' terwijl het eerst gemiddeld was. Dus niet direct een zorg, maar wel onder de aandacht. Hopelijk gaat het helpen als ik meer rust neem. Dat is al uitdaging genoeg ;-)
Fijn dat het nu goed is, maar inderdaad spannend de komende 4 weken. Duimen!!!

Hallo iedereen,
Dat ze dat zo laat zien eigenlijk dat er een groeiachterstand is van het kindje.. Maar wel fijn dat er goed op gelet wordt dmv echo's.. Hoop dat rust nemen helpt Wenser... En fijn Anneloes dat je kindje op groei is, blijft toch spannend he??
Ik zit deze week op doktersadvies thuis door een te hoge bloeddruk.. Moest maandag voor controle naar de verloskundige en daar was mn bloeddruk erg hoog 160/95 en moest gelijk naar het ziekenhuis, bloedwaarden en urine was allemaal goed en met mn kindje ook gelukkig. Heb rust voorgeschreven gekregen (werkte gewoon nog full time in een winkel en ben nu bijna 33 weken zwanger) en bloeddrukverlagende tabletjes die ik 3 keer op een dag moet innemen...Aankomende maandag weer terug naar het ziekenhuis voor controle...
mijn placenta ligt ook aan de voorkant, ik voelde al wel wat beweging in mn buik rond de 20 weken.Mijn man daar en tegen helemaal niet. Sinds een paar weken voelt mijn man het ook, zie mn buik scheef worden of op 1 hoop schieten..erg bijzonder..
hoop dat het verder allemaal goed met jullie en de kleine gaat!!
Groetjes thd (Tamara)

Nou ik heb dinsdag ook weer controle gehad en het baby'tje is niet mee gegroeid ivm vorige x

Wel jammer want naar mijn idee is mijn buik al groter als bij merle op het einde Vd zwangerschap.

Baalde ook erg dinsdag
Ik heb ook rust voor geschreven gekregen 1 uur p D gaan liggen. Dat lukt niet altijd maar ik doe mijn best.

As dinsdag terug voor een nieuwe echo dan kijken of de baby idd achter blijft, zoja naar het zh voor een dopler (meting Vd navelstreng)
En dan is het afwachten wat de arts zegt en beslist.

Ah nee balen anneloes. Nu ineens toch dit bericht. Hopelijk blijkt het dinsdag toch beter te zijn. Moeilijk he, rust nemen als je werk en gezin doorgaat. Ik probeer op de dagen dat ik thuis ben ook een uur te liggen.
En Tamara ook heftig. Wat een hoge bloeddruk. Ik had laatst 90/45. Dat is de andere kant op, best laag. Veel sterkte en neem je rust.
Toch komen er wel veel klachten voor he, zo aan het einde van de zwangerschap. gr.Wenser

Ik heb ook een lage bloeddruk. De klachten vallen me ook tegen.
Dit is zwangerschap nr 4, en heb lage bloeddruk maar mijn maagpijn is toch wel echt heel erg.
Kan niks eten of bukken zonder dat ik maagzuur krijg
Vannacht ook tot 03.30 op geweest omdat mijn maagpijn zo erg was.

Dinsdagavond meld ik me weer over hoe de echo was

Zwaar, sterkte joh. Ik slik gaviscon als ik het nodig heb. Baking Soda (= geen schoonmaaksoda!) schijnt ook goed te helpen. Sterkte.

Tis wat he zo al die kwalen....
Sterkte anneloes...
Dat is idd wel lage bloeddruk..lukt het een beetje om je rust te nemen?
Morgenmiddag weer terug naar het ziekenhuis voor controle, ik laat maandagavond of dinsdag weer van me horen,..
groetjes

Terug
Bovenaan