Hallo zijn jullie er nog?

Hallo, Ik was idd even pleite. Ik moet gewoon nog een stapel werk nakijken . Helaas hoort dat ook bij   mijn werk.

He Ida . Goed van je hoor dat je hulp inschakelt. Sil, ik heb je boek ook besteld.

@ ida, heb je niet meer baat bij een goeie psycholoog of therapeut?

Ik ga naar een psychotherapeut maar dan moet ik eerst een verwijsbrief hebben en die ga ik morgen halen

Nu je het uitlegt, heb ik de wvk er idd eens over gehoord. Ze krijgen daar wel cursussen voor, maar zijn er idd niet deskundig in.
Bij mij lag het ook niet allemaal aan het moederschap hoor. Er speelde zoveel meer mee, maar het moederschap was een beetje de bekende druppel.
@Juf; laat je ook weten wat je van mijn boek vond?

ja en ik denk dat het moederschap bij mij ook dingen naar boven haalt wat bij mij nog niet verwerkt verdriet of pijn of kromme denkbeelden zijn. Beetje oudzeer zeg maar.
En dat kost zoveel energie daar mee om te gaan dat er voor het moederschap geen energie overblijft en dan is dat de druppel.

@ sil, tuurlijk.

Ik heb ook nog zo mijn issues hoor. Die hebben vooral te maken met mijn ziekbed en het feit dat mensen ( vooral collega's )  totaal niet doorhebben dat ik op het randje van de dood heb gebalanceerd. Soms zeggen ze gewoon ronduit botte dingen zonder dat ze het beseffen. Daar kan ik echt van streek van raken maar het wordt wel steeds minder. Ook het vertrouwen in mijn lijf komt heel langzaam terug........anyway........ik  heb denk ik  ook eventjes iets van een depressie gehad. Het gaat nu beter maar ik begrijp je gevoelens dus wel ida.
Ik moet zo helaas weer weg. Nog nakijken en dan naar bed.

Ik ga er ook weer vandoor. Het is zometeen bedtijd. M'n man ligt al.

Het is echt tijd om hulp te zoeken! Je gaat morgen die brief halen en dan hoop ik dat je heel snel terecht kan!
Ik denk dat bij mij het moederschap mijn muur omgeduwd heeft, zeg maar. Ik had mijn leventje zo op orde, dacht ik, om die muur maar omhoog te houden. En toen was daar ineens een levend wezen waar ik voor moest zorgen en die heel mijn gestructureerde leventje overhoop haalde...

Terug
Bovenaan