Heeee goeiemorgen!
Pff, mijn eerste werkdagje zit er weer op! Was wel weer even vreemd naar m'n werk te rijden, maar zodra ik binnenstapte en de bewoners weer ouderwets begonnen te kletsen en doen, leek het alsof ik nooit ben weggeweest!
Kreeg meteen weer "die zei dit en die deed dat" van "mijn" 5 bewoners, ook over voorvalletjes met collega's, terwijl ik helemaal niet op de hoogte was van alles, maar kan me wel voorstellen dat ze 't gevoel hebben dat ik meteen weer voor ze klaarsta nu ik er toch weer ben. Ik ben ten slotte hun vaste begeleider. Voor hun gevoel is het zo dat als je er bent, je dingen meteen kunt aanpakken. Ik ben natuurlijk ook lang genoeg weg geweest!
Moest meteen gistermiddag naar het ZH waar Chiara is geboren, want we hebben een bewoner ernstig ziek daar liggen.
Gisternacht was niet zo fijn, want Chiara kwam om 02.45 en ik ging meteen even afkolven om "vers" melk te hebben voor de dag.
Daarna was ik dus klaarwakker! Die Medela kolf kan ook op batterijen, dus ik hoefde mijn bed niet uit, maar om half 5 zat ik nog op de klok te kijken.... terwijl manlief (die halfslapend het flesje in de koelkast had gezet) z'n kop op het kussen legt en weer onder zeil is.
M'n wekker ging daarna alweer om 05.45, dus ik ben halfslapend onder de douche gaan staan.
Afgelopen nacht ging het beter, want Chiara kwam "pas" om 5 uur. We hebben haar gister voor het eerst in een slaapzakje laten slapen, ze was er steeds te klein voor. We denken dat ze vaker wakker werd omdat het steeds kouder is bij ons boven (oud huis, leuk hoor) en ze telkens de dekens van haar afschopt.
Onze zoon is wat minder; die wordt nu elke ochtend om 05.15 wakker! Drama, want hij is al moe voor hij naar school gaat en gistermiddag hebben we zwemmen maar afgezegt. maar hoe laat hij savonds ook naar bed gaat, zijn biologische klok staat op 05.15. 'sMiddags is het dus steeds huilen en hangen tot hij naar bed kan.
Marloes, mijn schoonmoeder houdt van strijken.... Maar ja, die woont in Almere.....
Vroeger paste ze bij ons thuis op Milan, als ikm dan thuiskwam glom m'n huis en was de strijk helemaal klaar. Vond ik toen niet altijd even leuk (kan toch zelf m'n huis wel schoonmaken!) maar nu heb ik er wel wat voor over hoor, met 3 kids en een groot huis.
Nog pijn in je mond? Brrr, mijn hobby is het niet, de tandarts! Maar wel heel belangrijk natuurlijk.
Karin, ik heb inmiddels wel een aardig voorraadje, maar ben ook bang dat het er door gaat vliegen als ik werk. Ik moet donderdag, zaterdagavond en zondag 4 uurtjes werken, dus ik kolf zo''n beetje om de voeding af (als ik zin heb elke voeding) en geef Chiara dan de ene kant en zet de kolf op de andere kant. Ze keek de eerste keer even verbaasd op, heel grappig, maar nu vindt ze het al heel normaal. Alleen valt ze soms in slaap van het geluid en dan duurt het voeden dus langer.
Meestal zit ik op 90 ml per kant, maar laatst had ik al 120 ml.
Op mijn werk ging het wat minder, ik gun me de tijd er haast niet voor, moet er beter voor gaan zitten. Maar al met al heb ik zo'n 400 ml afgekolfd op 1 hele dag.
Ik heb nu wat flesjes van Medela en Avent gekocht via Marktplaats zodat ik alles in flesjes kan invriezen en ook verse flessen kan klaarzetten als Chiara naar Almere gaat. Nu heb ik heel wat ijsblokjeszakjes vol.
Hoe was jouw eerste dag, Karin? Druk of viel het mee?
We zijn met fruithapjes begonnen met Chiara! Meestal geven we dat aan tafel als wij klaar zijn met eten. In het begin vond ze het maar raar, maar nu heeft ze de smaak te pakken en gaat ze gillen als het op is.
Hebben jullie als een de baby in de spiegel laten kijken? Chiara had laatst een hele giechelbui toen ze zichzelf zag. Ze trekt vaak heel gekke bekken en moet er dan om lachen als die baby in de spiegel hetzelfde doet. Echt een aanrader!
Dames, allebei een heel fijne dag, ik ga eens even kolven/voeden en boodschappen doen!
Groetjes, Bianca
Oja, Chiara heeft heel soms een enorme boze bui, ze stopt dan soms ook even met ademhalen maar is gelukkig nog niet blauw aangelopen. Ik probeer haar dan maar wat af te leiden of loop even met haar.