Happy en Bianca, gaan we hier verder?

weer effe vlug,

vitamine D moet je gebruiken zolang je nog borstvoeding geeft. in de winter is het misschien handiger om een multivitaminepraparaat voor zogende moeders te gebruiken.

Als Stijn anderhalf uur na een voeding wakker is neem ik hem lekker mee naar beneden en leg ik hem in de box of heerlijk knuffelen op schoot. Stijn slaapt niet zoveel meer overdag.

jeetje wat is er toch met de pc aan de hand? Hij maakt zo'n herie, straks stijgt hij nog op. Ook zet hij steeds de datum en de tijd anders. iemand een idee hoe dat kan?

Ik ga de afwas doen en de jongens naar school brengen.

groetjes van marloes

Goedemorgen!

Zo ik ben eindelijk een beetje uitgeslapen.
Roy was om 05.00 uur en om 07.00 uur wakker,
beide keren heb ik gevoed want die van 07.00 uur
was ie niet stil te krijgen, speen spuugde hij uit etc.!
Nu slaapt ie nog prinsheerlijk en ik heb het er ook even
van genomen.. door lekker even te blijven liggen, ben nu
net beneden! Volgende week weer werken dus ik mag het
er nu nog van nemen vind ik!

Marloes doet je computer alweer normaal?
En heb je al post gehad?   Jammer dat je nu weet wat er in
het pakketje zit he.. ik vind pakketjes krijgen altijd zo spannend!
Gebeurt alleen bijna nooit. Wel bloemen, tijdens mn zwangerschap en na de bevalling. Daar ''fleurde'' ik altijd zo van op!

Bianca, hoe is het met de pony nou?
Al nieuws?

Wanneer gaan jullie over op andere voeding?
Stoppen jullie dan volledig met bv of blijf je dat ook gedeeltelijk geven? Ik wil zo lang mogelijk doorgaan met bv als het lukt (ivm kolven etc.) Tot  6 maanden bv  hoeven ze in principe toch geen andere voeding dan??
Ik hoor sommigen er al met 4 maandjes over....

Tot later! Groetjes karin

Hoi!

Lekker hoor, lekker uitslapen! Da's het voordeel van een eerste, je hoeft niet vroeg op te staan!
Ik heb me ook voorgenomen dat zondag eens te gaan doen, want Chiara is ook lekker aan het spoken geweest vannacht. Om ca. 3 uur was ze er, en ook om half 6. Toen werd Milan ook wakker en die heb ik, toen Roelof uit bed stapte, maar bij mij en Chiara gehouden anders maakt hij zijn andere zus wakker. En die is nog erg moe van school steeds, dus als die niet uitgeslapen is is het mis!
Chiara is heel wisselend met doorslapen op het moment en dat breekt een x op.

Wij beginnen meestal tegen de 4 maanden met fruithapjes. Heel kleine beetjes om te oefenen. Lijkt me eerlijk gezegt ook wel lekker voor de kleine na al die melk. Bij Milan en jòia hebben we dat zo gedaan en dat ging prima. Jòia heeft 4,5 maand bv gehad, ik hoop het met Chiara tot 6 maanden te volbrengen.
Gister had ik zomaar 100 ml afgekolft! Da's een record voor mij. Nu alleen de dame nog zover krijgen dat ze dat ook opdrinkt uit de fles.
Ben blij dat Roelof thuis werkt maandag, want dan kan hij naar mij (of ik naar huis) komen als het flesje echt niet lukt.
Heb alleen nog niet zo'n zin om weer aan de bak te gaan...... Jij wel?
Ik ben nu al steeds zo druk dat ik nog niet weet hoe ik dat straks allemaal moet doen.
Een kennis hier in het dorp heeft sinds kort iemand die eens in de 2 weken haar huisje (de grote dingen als badkamer, keuken en stofzuigen door het huis) doet. Dat kan evt, een oplossing zijn als ik geen tijd overhou voor de kids. Vooral de strijk is hier drama, want elke dag ligt er wel een overhemd bij de was.

Heb m'n hyves maar weer eens aangepast. Ik kreeg steeds berichten dat dat hyves gebruikt werd voor pedofielen (is ook hier op het forum discussie over geweest) maar dat schijnt allemaal onzin te zijn (kun je lezen boven je hyves berichten) en dus had ik voor niets m'n foto-slide weggegooid. Vond ik toch wel jammer, dus nu maar weer een nieuwe gemaakt. De gewone foto's blijven alleen zichtbaar voor vrienden en ik heb m'n woonplaats niet zichtbaar voor iedereen, dus ik ben wel wat voorzichtiger nu, maar trek me dus niet al te veel (meer) aan van die berichten.
't Is toch juist leuk met naam en toenaam erop te staan, zodat je oude bekenden tegen kunt komen. Kunnen ze meteen m'n slide zien!

Helaas Karin, nog geen zicht op een veulentje. Heb laatst maar eens flink in de uier van Sterre geknepen, maar er is nog geen druppeltje melk te bekennen.

Hebben jullie trouwens gisteravond "Baby's wil is wet" gezien? Vond het toch wel weer sterk. Heerlijk tv avondje die donderdag; eerst House en dan dit. Ik was nog maar net op tijd voor House, want ik was wezen biken (jaja, dat wordt nog wat met mij...) en nog maar net op tijd uit de douche. Ik voelde m'n benen gister wel hoor! M'n kennisje ook gelukkig, dus we moeten allebei nog flink aan onze conditie werken, maar alweer geen spierpijn gelukkig.

Ojee, Chiara is uitgeslapen! Ja, zij wel, hahahaha!
Ik ga zo maar eesn die boefjes van me van school halen!

Fijne dag en groetjes!!!

Hoi dames,

ik zit met smart te wachten tot de postbode komt. ik heb de jongens zowat naar huis gesleurd uit school. Nu zijn ze lekker bezig met hamertje tik en Stijn ligt lekker te brabbelen in de box. Hij vond het leuk op school. De kinderen uit de klas van Rick hadden allemaal een klein tekeningetje gemaakt voor Stijn en juf heeft ze allemaal op een trein van karton geplakt. We gaan hem zeker ophangen boven de commode.

Bianca, kon jij de foto's van mij wel openen? Happy, ik ga het zo nog een keer proberen via HP. Dat duurt alleen wel wat langer als met Picasa.

Volgende keer doe ik weer een langer berichtje, maar ik ga nu maar wat te eten maken voor de jongens en afdrogen. Ik heb vanmorgen al afgewassen maar had daarna geen tijd meer. Ach, het is waarschijnlijk al bijna droog. Lekker makkelijk. Bianca, als je nog iemand weet die van strijken houdt hou ik me aanbevolen. Ik vind het vreselijk maar ik kan niet tegen gekreukte kleding.

Groetjes van Marloes

Hallo dames,

hier even een update van mij. De kolf is vanmiddag bezorgd, dus die heb ik eerst uitgekookt en laten drogen. Daarna ben ik vol goede moed gaan proberen. Stijn aan de ene borst en de kolf aan de andere. Zo heb ik 40 ml vergaard. hadden jullie dat ook in het begin? Als Stijn straks weer een voedig krijg ga ik het weer zo proberen. Misschien neem ik de kolf wel mee naar boven. Dan kan ik morgenvroeg Stijn laten drinken en meteen kolven want dan heb ik veel melk.

Oh, stijn begint te huilen. tot vlug.

Hoi Bianca en Marloes,

Even een kort berichtje vanuit Friesland.
Hoe gaat het met jullie en de kleintjes?

Marloes, voordat ik het vergeet: ik heb je foto's nu wel kunnen
openen hoor, ziet er leuk uit jullie babykamer! Mooie kleurencombinatie. Ik heb inmiddels ook wat foto's geschoten van Roy zijn kamertje.. als ik wat meer tijd heb, zal ik jullie die ook sturen. Ik heb nu lasagne in de oven staan die elk moment kan gaan piepen!

Bianca, hoe doe jij dat met kolven als je Chiara tegelijkertijd de borst geeft? Schrikt zij niet van het geluid? Ik heb het nog niet geprobeerd hoor.. maar ga het zeker doen. Want dan voel ik de beste toeschietreflex dus kan me voorstellen dat je er dan de meeste melk uit krijgt. Doe je het een vast moment van de dag?
En ik ben wel benieuwd.. hoeveel flesjes heb je al afgekolfd?
Brrr werk komt nu wel heeel snel dichterbij, vind je niet!?

Bianca, heb je ook al geprobeerd om te kijken hoeveel Chiara uit een flesje drinkt? Ik schrok me rot: gisteravond hebben we het even uitgeprobeerd (na lange tijd) Wel 210 ml, met gemak !!! Zo heb ik veel te weinig flesjes en moet ik dit weekend even gauw bijkolven!!!
Haha ik heb meteen gauw bij de Etos wat grotere flesjes ingeslagen!!

Ben benieuwd.
Groetjes alvast van Karin

Hallo dames,

hier even een berichtje van mij. Ik ben net thuis van de tandarts. Ik heb twee gaatjes laten vullen. Voor mijn tand kreeg ik twee verdovingen en voor mijn kies heb ik er maar liefst vijf gehad. Nu ben ik half verlamd aan mijn gezicht, zelfs mijn neus voelt raar.  Ik dacht net dat mijn thee weer uit mijn mond zou lopen

Zijn jullie kleintjes weleens driftig? Vandaag werd Stijn helemaal blauw. Wat doen jullie daar aan?

Bianca, vandaag ben je toch weer begonnen met werken? Hoe is het gegaan? En hoe ging het met de fles bij Chiara?

Karin, ik wens jou morgen heel veel succes met werken en ik hoor wel hoe het gegaan is.

Groetjes van marloes

Heeee goeiemorgen!

Pff, mijn eerste werkdagje zit er weer op! Was wel weer even vreemd naar m'n werk te rijden, maar zodra ik binnenstapte en de bewoners weer ouderwets begonnen te kletsen en doen, leek het alsof ik nooit ben weggeweest!
Kreeg meteen weer "die zei dit en die deed dat" van "mijn" 5 bewoners, ook over voorvalletjes met collega's, terwijl ik helemaal niet op de hoogte was van alles, maar kan me wel voorstellen dat ze 't gevoel hebben dat ik meteen weer voor ze klaarsta nu ik er toch weer ben. Ik ben ten slotte hun vaste begeleider. Voor hun gevoel is het zo dat als je er bent, je dingen meteen kunt aanpakken. Ik ben natuurlijk ook lang genoeg weg geweest!
Moest meteen gistermiddag naar het ZH waar Chiara is geboren, want we hebben een bewoner ernstig ziek daar liggen.

Gisternacht was niet zo fijn, want Chiara kwam om 02.45 en ik ging meteen even afkolven om "vers" melk te hebben voor de dag.
Daarna was ik dus klaarwakker! Die Medela kolf kan ook op batterijen, dus ik hoefde mijn bed niet uit, maar om half 5 zat ik nog op de klok te kijken.... terwijl manlief (die halfslapend het flesje in de koelkast had gezet) z'n kop op het kussen legt en weer onder zeil is.
M'n wekker ging daarna alweer om 05.45, dus ik ben halfslapend onder de douche gaan staan.

Afgelopen nacht ging het beter, want Chiara kwam  "pas" om 5 uur. We hebben haar gister voor het eerst in een slaapzakje laten slapen, ze was er steeds te klein voor. We denken dat ze vaker wakker werd omdat het steeds kouder is bij ons boven (oud huis, leuk hoor) en ze telkens de dekens van haar afschopt.
Onze zoon is wat minder; die wordt nu elke ochtend om 05.15 wakker! Drama, want hij is al moe voor hij naar school gaat en gistermiddag hebben we zwemmen maar afgezegt. maar hoe laat hij savonds ook naar bed gaat, zijn biologische klok staat op 05.15. 'sMiddags is het dus steeds huilen en hangen tot hij naar bed kan.

Marloes, mijn schoonmoeder houdt van strijken.... Maar ja, die woont in Almere.....
Vroeger paste ze bij ons thuis op Milan, als ikm dan thuiskwam glom m'n huis en  was de strijk helemaal klaar. Vond ik toen niet altijd even leuk (kan toch zelf m'n huis wel schoonmaken!) maar nu heb ik er wel wat voor over hoor, met 3 kids en een groot huis.

Nog pijn in je mond? Brrr, mijn hobby is het niet, de tandarts! Maar wel heel belangrijk natuurlijk.

Karin, ik heb inmiddels wel een aardig voorraadje, maar ben ook bang dat het er door gaat vliegen als ik werk. Ik moet donderdag, zaterdagavond en zondag 4 uurtjes werken, dus ik kolf zo''n beetje om de voeding af (als ik zin heb elke voeding) en geef Chiara dan de ene kant en zet de kolf op de andere kant. Ze keek de eerste keer even verbaasd op, heel grappig, maar nu vindt ze het al heel normaal. Alleen valt ze soms in slaap van het geluid en dan duurt het voeden dus langer.
Meestal zit ik op 90 ml per kant, maar laatst had ik al 120 ml.
Op mijn werk ging het wat minder, ik gun me de tijd er haast niet voor, moet er beter voor gaan zitten. Maar al met al heb ik zo'n 400 ml afgekolfd op 1 hele dag.
Ik heb nu wat flesjes van Medela en Avent gekocht via Marktplaats zodat ik alles in flesjes kan invriezen en ook verse flessen kan klaarzetten als Chiara naar Almere gaat. Nu heb ik heel wat ijsblokjeszakjes vol.

Hoe was jouw eerste dag, Karin? Druk of viel het mee?

We zijn met fruithapjes begonnen met Chiara! Meestal geven we dat aan tafel als wij klaar zijn met eten. In het begin vond ze het maar raar, maar nu heeft ze de smaak te pakken en gaat ze gillen als het op is.

Hebben jullie als een de baby in de spiegel laten kijken? Chiara had laatst een hele giechelbui toen ze zichzelf zag. Ze trekt vaak heel gekke bekken en moet er dan om lachen als die baby in de spiegel hetzelfde doet. Echt een aanrader!

Dames, allebei een heel fijne dag, ik ga eens even kolven/voeden en boodschappen doen!

Groetjes, Bianca

Oja, Chiara heeft heel soms een enorme boze bui, ze stopt dan soms ook even met ademhalen maar is gelukkig nog niet blauw aangelopen. Ik probeer haar dan maar wat af te leiden of loop even met haar.

Terug
Bovenaan