HCG Waarde te laag miskraam? Help!!! Advies nodig!!!

Hallo allemaal,

Voor een week  of 4 terug kwamen ik en mijn vriend, tijdens een bezoek aan de gyn  erachter dat ik zwanger ben. Een aangename verrassing (kwam voor een lisexie)

Heb toen een inwendige echo gehad, de gyn zag niks en opperde dat het nog alle kanten op kon. Moest bloed prikken, waarvan ik een week later de uitslag van kreeg. De gyn zei dat het hcg waarde erg laag was en dat het hoogstwaarschijnlijk zou eindigen in een miskraam, ook weer een echo gedaan en weer niks te zien.

Was ontzettend verdrietig na dit nieuws natuurlijk, want hoewel het niet gepland is/was, is het heel erg welkom.
Ik moest weer bloed prikken en wat blijkt? Mijn hcg waarde was gestegen! Ik helemaal blij  uiteraard en kreeg weer hoop dat het goed zou gaan.

Ik moest 4 dagen later weer bloed prikken en daar kreeg ik dinsdag de uitslag van.
De gyn had het over een waarde van 568, dit was volgens haar te laag met de weken waarvan zei dacht dat ik zwanger ben.

Dus weer zei ze, het eindigt ws in een miskraam, maar ze weet niet eens hoe lang ik zwanger ben  heb ook nergens last wbt bloedingen of buikpijn.

Met mijn 1e zoontje was ik achteraf 10 dagen zwanger toen ik erachter kwam, heel vroeg dus!!!
Kan dit weer nu het geval zijn?

Word hier zo onzeker van en durf geen hoop meer te hebben dat het toch goed komt.

Iemand hier ervaring mee, ik zou graag jullie verhaal horen!

Groetjes Leontine, mama van Dayden

het is ent of ik het verhaal van het vriendinnetje van mijn broertje terug lees...
die heeft heel wat keren bloed moeten laten prikken om maar te kijken hoe het met het hcg gehalte was.

bij har stegen de hormonen ook niet hard genoeg. het hoort op een bepaald moment zelfs te verdubbelen en dat deed het bij haar niet.
zij heeft uiteindelijk een miskraam gehad.

ik hoop voor je dat iemand ook een positief verhaal kan vertellen...
liefs en sterkte!
Carina

Ik heb zelf ook veel bloed moeten prikken,om te kijken hoe hoog de hormonen zijn.
Eerst ook hoog en zwanger ,daarna ging het dalen.
Bij mij was ook een echo gemaakt ,daar op ook niks te zien.
hoe lager je hormonen zijn ,hoe slechter er uit komt te zien.
Dus bij mij is er een miskraam ondekt ,gisteren ook te horen gekregen van de gyn.

Hoop voor jullie dat dit niet gebeurt ,maar hoe het eruit op dit moment eruit zie ben ik bang dat je verschijndelijk een miskraam hebt.

sorry voor deze verhaal,meer kan ik niet zeggen.

desi

Hallo,

Ik zou je graag gerust willen stellen, maar ik denk niet dat ik dat kan. Ik heb op het begin van mijn zwangerschap ook een week lang bloed moeten laten prikken voor de HCG waarde. Telkens was er een verdubbeling te zien en dat is ook wat ze moeten zien. Elke 2 dagen moet die waarde minstens verdubbeld zijn, anders ziet het er ws niet zo goed uit. Ik hoop dat het allemaal goed komt maar houdt rekening met minder goed nieuws....

Bij mij zag het er als volgt uit: bij 4 weken zwangerschap was de waarde 395, bij 4 weken + 3 dagen was de waarde 995, bij 4 weken + 6 dagen was de waarde 3047. Bij mij is het uiteindelijk toch in een goede zwangerschap uitgelopen en ben ik over ruim 4 weken uitgerekend.

Nu is het wel zo dat de HCG waarde bij alle vrouwen erg kunnen verschillen, het gaat puur om de stijging van het hormoon.

Ik wil je veel succes wensen met alles!

Groetjes Paula

Hallo

Ik kan de verhalen van de andere dames bevestigen helaas..
Mijn schoonzusje had precies hetzelfde, eindigde ook in een miskraam..
Hoop dat het voor jullie niet zo eindigd !!

Hoe laat je je hcg waarde testen??
Ik ben namelijk 5 weken en 1 dag zwanger, maar heb helemaal geen kwaaltjes oid, ja wel wat een apart gevoel in ijn buik mar kan niet zeggen dat dat misselijkheid is.
Ben best onzeker van mezelf en ben dus ook best wel bezorgd.
Toen ik woensdag jl getest had was er ook een dun streepje te zien ipv een dikke streep.
Heb over 3 weken op 20 aug pas mijn eerste controle bij de vk en de week daarna pas mijn eerste echo..

Mijn zusje is ook zwanger en in bijna alles hebbe wij het zelfde.. heel toevallig allemaal ook zij was in 3e ronde zwanger en ik ook. Alleen zij was best misselijk en ik dus niet..
Weet dat ik te moeiljk denk, maar vind het zo gek dat ik geen kwaaltjes heb !

Hou je ons op de hoogte???

succes, maar de hcg waarde zal wel moeten stijgen. het is niet zo dat er altijd een verdubbeling te zien is. zo ging ik van 4200 naar 4500 bij 6 weken. was ook een te kleine stijging volgens de gyn. maar we ligt nu wel een mooi kindje hier.

Hai daar!

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb gister weer met de assistente gesproken en ik moet maandag weer bloedprikken.
Dinsdag moet ik weer voor de uitslag bellen, is de waarde hetzelfde of lager, dan moet ik woensdag naar het ziekenhuis voor een echo, ws word ik dan ook gecurreteerd.

De gyn en assistente hebben het er elke keer over dat de waarde niet horen bij mijn zoveel weken zwangerschap, maar ze weten niet eens hoe lang ik ben.
Zij gaan uit van mijn laatste menstruatie dag van 28 mei, maar ik ben altijd heel erg onregelmatig ongesteld. Als ik geen pil slik, word ik de ene keer om de 7 weken ongesteld, maar het heeft ook wel eens 9 of 10  weken geduurd, voordat ik een keer ongesteld werd!

Ik hoop zo dat ze in het zh het bij het verkeerde eind hebben en dat ik pas heel kort zwanger ben!
Zo was het ook bij mijn 1e, ik dacht dat ik  5/6 weken was, 1e bezoek bij de vk konden ze het hartje niet vinden, kreeg ik ook te horen dat het misschien wel fout kon gaan, 2,5 week later echo, bleek ik pas 5w4d te zijn! Dus ik was pas 10 dgn zwanger toen ik eral achter kwam.

Groetjes Leontine, mama van Dayden!

Voor degene die het lezen!

Heb gister bloed geprikt, vandaag uitslag gekregen. En wat denk je!!!!????? De waardes zijn verviervoudigd!!!
Ik ben van 568 naar boven de 2000 in waarde gestegen! Er is dus op dit moment helemaal geen sprake van een beginnende miskraam, maar juist van een vorderende zwangerschap

Morgen heb ik een afspraak in het zh en dan krijg ik als het goed is weer een echo.

Wilde even dit goede nieuws met jullie delen!! Ben echt enorm blij

Groetjes Leontine, mama van Dayden

Terug
Bovenaan