HCG Waarde te laag miskraam? Help!!! Advies nodig!!!

Hoi hoi,

Moet even van me afschrijven, want er is niemand hier waar ik even lekker kan uithuilen(zoontje daar gelaten natuurlijk)
Ik ben zo onzeker over dit hele gebeuren, dan denk ik weer dat het echt wel goed zit, me nergens zorgen over moet maken, dan weer dat het fout zit. Bij elke krampje of steekje in me buik schrik ik me het lazurus!!

Gisteravond werd het me ook allemaal even teveel hoor, heb even een lekker potje gejankt bij me vent. Die zegt heel nuchter, we moeten toch even tot volgende week wachten, maar hij heeft makkelijk praten, ik zit bomvol hormonen, me borsten doen pijn, ben zo nu en dan misselijk, ik maak het heel anders mee dan dat hij doet.

Ik struin internet af naar vergelijkbare verhalen en dat is echt niet goed voor me, want ik lees alleen maar verhalen waar het toch fout bij is gegaan.

En dan nog 6 dagen wachten, 6 dagen onzekerheid,  zou willen dat ik zelf een echo apparaat thuis had staan  

Ik hoop zo op een kloppend hartje volgende week

Groetjes Leontine, mama van Dayden

Hallo Leontine,

Ik begrijp je onzekerheid des te meer. Ik heb dus in bijna dezelfde situatie gezeten en heb me ook zo ontzettend onzeker gevoeld. Ze hebben mij in eerste instantie verteld dat ik niet eens zwanger was, totdat ze dus dat kleine stipje op de echo zagen. Zelfs toen werd me verteld dat het niet goed kon zijn. Ik ben toen ook zo bang geweest. Wachten is vreselijk, maar je zal zien, als er nu ineens wel iets gegroeid is en de HCG waarde is dus mooi gestegen  dan zie je volgende week het vruchtje wel. Tuurlijk kan het nog alle kanten op gaan, maar dat is ook het geval na 10 weken als je begrijpt wat ik bedoel.

Je leest op het internet meestal de minder leuke verhalen, maar ik kan je vertellen dat het vaak ook gewoon goed gaat. Ik ben nu inmiddels 36,3 weken zwanger, dus houdt moed!!

Ik hoop voor je dat de tijd een beetje opschiet en je straks gewoon een goede cho hebt.

Groetjes Paula

Thanks Paula, voor je opbeurende berichtjes!!!

Moet idd gewoon even 5 dagen geduld hebben!!! En hopelijk is het woensdag allemaal goed.

Heb trouwens sinds gisteravond wel last van krampen, lijkt een beetje op beginnende menstruatiepijn, maar geen bloedverlies of iets in die trant erbij.
Ga er maar vanuit dat het me baarmoeder is die uitrekt

Groetjes Leontine

hoi leontine,
wat een onzekerheid de hele tijd zeg... Niet echt relaxed begin van je zwnagerschap. Wat betreft niets zien op de echo, behalve vruchtzakje: ik heb bij 1e zwangerschap ivm heftige buikpijn een echo gehad met 6wkn om buitenbaarmoederlijke zwschap uit te sluiten. Het zat gelukkig in baarmoeder, maar er was alleen vruchtzakje zichtbaar. Gyn gaf aan dat er eigenlijk iets had moeten groeien, maar dat er bij onregelmatige cyclus best kans is dat je iets minder ver bent. Moest 2 (lange) weken later terugkomen en toen zat er een pindagroot vruchtje in, met kloppend hartje!! Dus is er hoop voor jullie!!!
En buikpijn: bij mij werd die verklaard door bandenpijn. In begin verdriedubbelt de grootte van je baarmoeder en dat geeft nogal wat rek en trekpijnen. Zo zei gyn.
Toitoitoi!
Mira, nu 26+4wkn zwanger van nr2

Dit verhaal is gewoon bijna niet te geloven!!! Gisteravond moest ik naar de wc..met afvegen had ik bloed aan me papier  Helemaal in paniek, huilen natuurlijk.
4 keer naar de wc daarna en elke keer rood helder bloed aan me papier.

Vanochtend heb ik de afdeling gyn gebeld, kon gelijk terecht voor een echo.
Me eigen gyn was er niet, was dit keer bij een echoscopiste.

We zagen weer een vruchtzakje zitten, nog steeds zonder vruchtje, maar het was wel iets groter dan vorige week zei ze.
Opgemeten en wat blijkt!!! 5 weken en 3 dagen zwanger  Zij weer gezegd dat bij deze grote nog geen vruchtje zichtbaar is, kon nog komen, kon alle kanten op..
Zij de grafiek erbij gepakt die de gyn vorige week had gebruikt, zegt ze...hmmmm ik zie dat de gyn een verkeerde grafiek heeft gebruikt! Ze zat er dus een hele week naast en geen paar dagen.

Opgezocht wanneer we erachter kwamen dat ik zwanger bleek te zijn, dat was op 16-07-2008, dat is aankomende woensdag 5 weken geleden.

Nu gaat het helemaal een rare wending krijgen, als ik echt zo kort zwanger ben, dan is het dus zo, dat ik 5 dagen zwanger was, toen we erachter kwamen!

Naaaaaaaaaaa..me klomp brak!!! Ik zei tegen die vrouw, dat kan toch helemaal niet!!! Een lichaam kan toch helemaal niet zo snel aangeven???

Snappen jullie het nog? Ik niet meer hoor!!!  

Woensdag naar de vaste afspraak met de gyn, weer 2 dagen me eigen gek maken..zal het wel goed zitten, zal het niet goed zitten...diepe diepe zucht!!!

Groetjes Leontine, mama van Dayden

Moet er nog wel even bij vermelden, dat het bloedverlies echt minimaal was en in totaal nog geen 20 minuten heeft geduurd, was alleen maar bij het afvegen dat er wat op het papiertje zat.

Terug
Bovenaan