HEBBEN DE MEIDEN AL OORBELLEN

@ Ilona:
tjonge jonge wat een boze reactie. Beetje jammer dat je iemand de les wil lezen over goed gedrag en vervolgens zelf een norm overschrijdt. Lijkt me niet nodig.

Als jij er zonder gewetensbezwaren, volledig achter staat dat jij je dochter oorbellen geeft, hoef je je  niet  zo extreem aangevallen te voelen. En anders moet je misschien leren om wat rustiger op oorbel-kritiek te reageren, want ook buiten dit forum zullen er genoeg mensen  zijn met een duidelijke mening over oorbellen bij babies.

Wat heaven schrijft is. Sommigen mensen vinden oorbellen het begin van kindermishandeling. Of ze dat zelf ook vindt weten we  niet, en het doet er eigenlijk ook niet toe. Ze mag er toch zeker op wijzen dat voor sommigen de discussie daar begint?  

Ik heb niet alles gelezen, maar reageer maar gewoon op de vraag van Mariella:
Er zijn meer babies met oorbellen, en ook ik vind het erg schattig staan. Renske heeft ze niet, omdat ik het jammer vind zomaar gaatjes te maken in het lichaam van mn kindje (zonder dat ze zelf aan kan geven of ze het wil of niet).
Vind dat als ze het zelf wil en er zelf om vraagt vroeg genoeg!
Maar dat is voor iedereen anders...

Groetjes Mieke

Ik kan het toch niet laten om even te reageren, hoewel ik geloof dat Ilona zich heel goed zelf kan verdedigen.
Maar haar reactie is natuurlijk niet zomaar uit de lucht komen vallen!
De opmerking over kindermishandeling is niet de eerste kwetsende opmerking die gemaakt is door die persoon. Eerder heeft ze het al verminking genoemd.
Zoals al eerder gezegd is, zijn dit opmerkingen die erg pijnlijk zijn voor sommigen en vind ik dat je goed na moet denken voordat je zulke dingen neerzet. Vooral in een topic waar daar helemaal niet om wordt gevraagd.
Sil

Gewoon gaatjes laten schieten als je dat wil! Geen enkel kind zal daar later een trauma van krijgen. Ik vind alleen  al het noemen van het woord kindermishandeling in deze discussie buiten alle prorporties, onnodig  en heel erg provocerend (ongeacht of degene die het woord in de mond neemt dat zelf ook vindt).      
En inderdaad, als ze groot genoeg zijn om er zelf om vragen kunnen ze ook nog niet de gevolgen ervan overzien, zelfs als ze al 16 zijn. Mijn man heeft in zijn pubertijd zelf ervoor gekozen om een oorbelletje laten schieten en heeft daar nu spijt van. En niemand zal iemand van 16 tegenhouden om een gaatje te laten schieten.  Maar ach, dat piepkleine gaatje in zn oor ziet niemand  die het niet weet.  Haha, is hij even blij dat ie toen niet voor een tattoo heeft gekozen!

Als je ze gaat laten schieten hou dan rekening met hoe het oor groeit,
bij een vriendinnetje van mij is als uk oorbellen geschoten en nu staan die gaatjes bijna tegen de zijkant van haar gezicht aan en staat het een beetje vreemd. Ze heeft er later nog een gaatje naast laten zetten die op de "normale" plek voor een volwassenen staat.

Mijn zoons hebben ook geen gaatjes, misschien een tepel piercing

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan