HEBBEN DE MEIDEN AL OORBELLEN

Hoi,

Mijn dochtertje had ook oorbellen met 2 maanden,
Ik vind dat dat ieders eigen mening is.
Maar het woord oorbellen i.c.m. kindermishandeling  vind ik echt veel te ver gaan.
Waarom laten we onze kindjes dan inenten, die spuiten doen veel zeerder, gaan er langzaam in , en een heel stuk, terwijl oorbellen schieten 2 seconden is.
Ja we doen het omdat het beter is voor de gezondheid , en oorbellen niet.. maar vind dat echt buiten kindermishandeling staan hoor.

groeten debra

Weet je ik heb echt even teruggezocht, en ik had dat stukje van Heaven helemaal niet zo zwaar opgenomen. De discussies die zij noemde zijn er inderdaad. En laten we wel wezen piercings in andere delen van het lijf mogen ook nie, daar is wel wetgeving voor. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind een oorbel ook niets met kindermishandeling te maken hebben, maar een oorbel is ook een piercing.

Maar ik had die opmerking dus heel anders gelezen. Bewijst maar weer eens hoe het geschreven woord op verschillende manieren uitgelegd kan worden. Wat de juiste uitleg is weet alleen de schrijfster.

Miep

Klopt helemaal. Daarom moet je juist erg oppassen met hoe je iets neerzet. Tenminste ik probeer daar altijd op te letten. En door dit soort woorden bij zo'n soort topic te gebruiken, is de kans gewoon groter dat mensen zich aangevallen voelen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook over die opmerking heen had gelezen. Ook ik had het anders gelezen. En ik denk  ook dat het anders bedoeld is.  Miep je hebt helemaal gelijk, alleen de schrijfster weet wat er echt bedoeld wordt. Maar een woord als kindermishandeling gebruiken is wel riskant. Het roept nare associaties op. Dat moet je je als schrijfster wel goed beseffen. Aan de andere kant denk ik ook dat het belangrijk is om alles echt heel goed te lezen en soms met een korreltje zout te nemen.

Over oorbellen heb ik eigenlijk nog niet nagedacht. Ik had zelf mijn hele oren volhangen en vind het best mooi staan. Maar bij zo een kleine heb ik er niet veel mee. Het lijkt me ook eng om te laten doen. Ben zelf al een schijterd wat dat betreft. Maar ik begrijp wel dat sommigen het wel mooi vinden en laten doen. Dat is hun  keuze en die respecteer ik.

Hoi

Ik ben een trotse moeder van 3 kinderen, ik heb 2 zoons van 4 en 2 en een dochtertje van bijna 5 maanden.
Mijn dochter kreeg oorbellen toen ze net 3 weken oud was.
Ik heb familie in Spanje en daar worden in het ziekenhuis na de bevalling al gaatjes geprikt bij dee meiden, het is daar heel gewoon.
Ik vind het dan ook heel normaal dat je bij een babymeisje oorbellen laat schieten.
Moet iedereen zelf beslissen maar ik vind het heel schattig.
Bij Isabella ging het perfect, ze schrok erg en gilde even maar daarna heeft ze er nooit meer last van gehad.
Ik krijg veel negatief commentaar, kindermishandeling , lelijk omdat het bay er zo af is.Onzin.
Het doet minder klein bij de kleintjes als dat ze ouder zijn, dus mijn motto, hoe jonger hoe beter.
Helaas was Isabella ziek geweest na de geboorte anders had ze ze al de eertes week gekregen.
Mijn zoon's zou ik ook graag een gaatje l\aten schieten maar mijn man vind het niet mooi bij jongens, dus dt gaat niet door.
Dus moeders twijfel niet, doe het als je erachter staat!
En wees trtots op je kind!

hoi,
ik vind iedereen moet het zelf weten.
maar dat het minder pijn zou doen als ze jonger zijn is natuurlijk grote onzin!
alsof een baby minder pijn voelt. Dachten ze vroeger ook toen ze baby's nog zonder narcose opereerden.

groetjes,
daphne

quote: heaven reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2007 21:46:42'));

@iloon
waarom ben je nou zo laaiend? Denk na.... zou jij niet boos zijn als ik je zou vertellen dat je je kind mishandeld omdat hij kleren aan heeft die mij niet aanstaan, ben je nou echt zo dom??????
als jij er toch voor 100 procent achter staat,hoef je je toch niet druk te maken om wat ik heb geschreven. ik vertel aleen hoe enkele mensen ertegen aan kijken
Ik neem aan dat alle moeders het beste willen voor hun kind en dat je kijkt naar het belang van het kind. Als jij denkt dat daar oorbellen bij horen en ik vind van niet
daar hoef dan toch niet zo boos over te worden begrijp me goed.... ik ben niet boos omdat jij het niet met me eens bent. Je kan voor me op je kop gaan staan, van mening verander ik toch niet. Sterker nog, als die vrouw bij de juwelier vandaag niet vrij had gehad, had ze nu oorbellen gehad, jammer.... dan maar morgen! Ik ben boos omdat jij er een waardeoordeel aan hangt. Misschien kan het juow niets schelen als een ander zegt dat je je kind mishandeld, maar mij wel en dát hoef ik niet te pikken, van niemand niet!!!!!!!!

Ik hoop dat je je aan de raad houdt die je al eerder gekregen hebt op het najaarsforum, want is het het echt waard mensen zó te beledigen om oorbellen?

Terug
Bovenaan