Hebben jullie ook "tics" ? ? ?

hiya mommas!

Hihi volgens mij heeft iedereen dat met die toiletrol, ik dus ook. En inderdaad, ik draai de rol ook bij andere mensen om. Ik had ook altijd dat als ik de gordijnen dicht deed, dan mocht er geen kier tussen zitten, dus ze moesten overlappen soort van. Nu heb ik geen gordijnen, maar daar laat ik mijn "obsesief" gedrach heus niet door stoppen. Hahaha nu moeten de houten luxaflex perse op een bepaalde manier dicht. Naar boven gedraaid en niet zoals de meeste mensen doen, naar beneden. Als mijn man de was vouwt, dan doe ik het stiekum later nog een keer (wil hem niet ontmoedigen haha, maar ik kan echt niet tegen die handdoeken aankijken als hij ze gevouwen heeft!)
Zo kwam ik er ook achter dat mensen heel erg gehecht zijn aan de manier waarop ze zich aankleden (qua bepaalde volgorde bedoel ik) dus of altijd sok sok schoen schoen of sok schoen sok schoen etc.
En deze "eigenaardigheid" is ook leuk. Vraag maar eens aan je man/vriend hoe hij zijn kleren stapelt bij de dokter. Ik bedoel, als een vrouw zich moet uitkleden bij de dokter dan vouwt zijn vrijwel altijd haar kleding netjes op en stop ALTIJD haar onderbroek ergens onder of tussen haar stapeltje kleren. Een man denkt geen seconde na over dit soort dingen, haha die slingert bij wijze van spreken zo z'n boxers aan de deurknop.

Mijn man kan er ook wat van hoor, ik moet altijd erg lachen als wij op reis gaan. Hij neemt altijd een onmogelijke hoeveelheid onderbroeken mee. En als je vraagt waarom zegt ie ....voor het geval hij in z'n broek poept Wahahahahaha hij heeft bij mijn weten niet meer in zijn broek gepoept sinds hij 3 was, maar goed "better safe then sorry".

Ajuus, ilja

Haha Marieke,

Dat van dat bed ken ik maar al te goed! Ook 2,5 jaar Defensie!

-Schilderijtjes moeten recht hangen
-Kleding moet op kleur in de kast hangen
-Ook hier mogen de handdoeken maar op 1 manier gevouwen worden
-Zels in de koelkast heeft alles zijn eigen plekje
-Strijken: mag ik alleen doen, want ook hier weer alleen maar op mijn manier

Oooohh, wat ben ik eigenlijk een neuroot!!

Marieke mv Lyanne

hier ook een neuroot

wc-papier, rol inderdaad NIET naar de muur
Wekker, ik zet er ook altijd 2
Ramen/deuren, ik check alles het liefst 10x of alles dicht zit
vloer dweilen, echt streeploos anders krijg ik het spaansbenauwd
wc, moet de pot met chloor doen anders heb ik het idee dat de bacterieen alsnog naar mij kijken.
auto, zelfde als de deuren, ook extra checken of die dicht zitten

nou, als ik nu niet naar het Pieter Baan kan....hi hi hi
Het is echt een gewoonte bepaalde dingen en als een ander het "verstoord" wordt ik hyper... Geluk voor manlief, hij doet dus nooit de wc en de vloer!

liefs
di silva

Ook mijn handdoeken moeten zo gevouwen worden en anders doe ik het gewoon opnieuw. Dit heb ik ook met het ondergoed.
Bij  mij moeten de stoelen tegen over elkaar aangeschoven aan tafel staan. Ook moeten de plantjes symetrisch op tafel staan. Het bed moet strak opgemaakt worden, zoniet dan haal ik het zo af. Wel strijk ik het beddengoed. Als er eens iets niet gestreken is dan ben ik in staat om het zo op de strijkplank te leggen
Volgens mij zijn dit mijn tics. Zal nog eens verder nadenken.

Groetjes Jolanda

@ Jolanda: dat doe ik ook ja! Als ik op vakantie ben moet ik vaak de bedden opnieuw opmaken... Simpelweg omdat het niet aan mijn eisen voldoet ja, hahahaha! En waar ik ook kom ter wereld in welk hotel: Ik maak 's morgens dan ook altijd mijn eigen bed op! En ik vind dan nooit geen fooi van de schoonmaakster overigens...

Die van die toiletrol en dekbed ken ik maar al te goed. Mijn bedje moet perfect zijn, anders kan ik er niet in slapen. En ook na het vrijen haha.

Mijn bureau op het werk moet ook altijd netjes zijn. Niet overal stapels enzo. En ik wil altijd een schoon bureau hebben als ik wegga. Dan begin ik de volgende dag rustiger.

Gr. natasja mv jamie

Ook hier de toiletrol tic hahaha
Ik heb er ook een hekel aan als de was verkeerd wordt opgevouwd, dus dat doe ik ook het liefste zelf..
En ik heb een tic, dat ik van elke accesoire in de kamer ( kandelaar, fotolijstje enz) 2 moet hebben zodat het aan beide kanten van het dressoir of vensterbank gelijk is.. ja hoe dom kun je zijn ...
En als de tafel vol ligt zowel de salontafel als de eettafel, dan moet ik hem opruimen... maakt niet uit of het dan smorgens vroeg is als ik opsta of sávonds laat voor ik ga slapen..
verder............. weet ik het zo ff niet.. zal vast nog wel meer zijn..

groetjes sandra

Terug
Bovenaan