Hebben jullie ook "tics" ? ? ?

haha godzijdank heb ik weinig huishoudelijke tics, ons bed ziet er 's avonds precies zo uit zoals we er 's ochtends uit zijn gestapt, en de rompertjes van Ivar vouw ik niet eens meer op maar prop ik gewoon in een mandje

strijken doe ik echt nooit, alleen als het echt moet (bv een rokje waar je je echt niet mee kan vertonen als je het niet strijkt, maar die gaat dan ook heel snel weer de deur uit), Edwin draagt nauwelijks blousjes en nooit overhemden, en die blousjes strijkt hij maar mooi zelf! Dit geldt ook voor Ivar later whahahahahahaha

ik heb wel andere tics, bv keel schrapen of  met mijn ogen knipperen/knijpen, gelukkig doe ik dit niet al te vaak hoor, in periodes
vroeger keek ik om de haverklap scheel, mijn zus plaagt me er nu nog wel eens mee!

groetjes Jenneke

dat van die toiletrol heb ik ook maar dan alleen thuis
bij een ander kan het me weinig schelen
wat dat bed betreft daar heeft manlief een tic mee
en jahoor ook hij heeft bij defensie gezeten maar dat
bed moet dus strak zelfs als hij s'morgens vroeg vertrekt
dan moet dat bed strak achter blijven en dan lig ik er nog in
gaat ie staan wapperen met de deken en da's koud
gelukkig voor mij is ie internationaal chauffeur dus het komt
maar een keer of twee in de week voor
voor de rest ben ik niet meer zo neurotisch ik heb mijzelf
afgeleerd...ik vroeg me op een gegeven moment af waar ik
me zo druk om maakte ...en dat heeft geholpen

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Ojee nog meer van die vrouwen haha. Ik erger mij soms bij vriendinnen die zeuren dat hun vriend de handdoek verkeerd in de kast heeft gelegt (wees blij dat hij het doet) of die in paniek raken omdat de gele kopjes met de blauwe zijn gemengt.
Ik maak me niet zo druk....zolang het maar schoon is en opgeruimd. Maakt me het werkelijk niet uit hoe.

hahaha ik sluit me helemaal bij lillian aan! ben allang blij als het gedaan is en door wie en hoe maakt me weinig uit
de enigste tic die ik heb dat ik wel 30 keer kan gaan kijken of ik alles wel goed uit heb gedaan

Hahaha wat leuk om te lezen!

Ik heb dat allemaal niet (had ik er maar een beetje van!), als bij mij alles maar zichtbaar opgeruimd is vind ik het al best (dus een paar van jullie zou écht helemaal gek worden bij het zien van de inhoud van mijn kledingkast: geen strak gevouwen (laat staan op kleur gelegd) stapeltjes te bekennen.....). Ook de kast en kist met speelgoed: zolang de deur nog dicht kan: prima! Zo 1x per week ruim ik het dan wel weer even netjes op, maar that's it.

En wat schoonmaken betreft: ik heb 1x per week een hulp en die het wat mij betreft super (ik ben snel tevreden), ik zié het ook gewoon niet als er strepen op de vloer zitten. En dan die toiletrol: hangt bij mij wel 'goed', maar als ie ergens anders niet goed hangt,laat ik dat lekker zo.

Groetjes
Susan

Hahaha mijn man heeft de wc rol tic ook!! Ik heb hem er hard om uitgelachen maar schijnbaar is ie dus normaal en haast geen tic meer.

Bij mij moeten altijd alle kastdeuren dicht zijn, ook al weet ik dat ik binnen een minuut weer iets uit die kast moet hebben, dan doe ik hem nog dicht.

En mijn ergste. Als we snoepjes of een koekje hebben dan wil ik er of 1, of een even aantal. Ik zal dus nooit 3 snoepjes pakken, dan 2 of 4. Maar geen oneven. Erg he?

Mijn "tic" is dat ik minstens 2x per dag even op het forum wil kijken en mijn email wil checken.
Ook wil ik dat mijn bed is opgemaakt met het dekbed aan het voeteneind goed ingestopt zodat het geen hondenest is, zoals ik dat altijd noem.

Verder kan het me allemaal niet zoveel schelen. Als iemand anders mijn was "verkeerd" heeft gevouwen doe ik het alleen over omdat het anders niet goed stapelt met de rest van de stapel, maar niet omdat de vouwen er perse zus of zo in moeten zitten hoor.

Ik ben wel van de regelmaat, dus bijvoorbeeld om 6 uur warm eten (zeker nu we Julian hebben). Kan wel een keer kwart over 6 worden, maar zeker geen 7 uur. Maar of dat een tic is...

Groetjes,
Ellen mv Julian

nu ik de reactie van Kirsten (Tess84, toch) lees denk ik van hee, dat heb ik ook vaak, als ik bv op dieet ben maar toch een dropje ofzo neem, moet ik ook precies weten hoeveel ik dan heb gehad (maar even/oneven maakt niet uit, het hangt meer van de grootte af haha).

Groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan