heej effe vraagjed aan moeders die fruithapjes geven


mijn zoontjuh is 2 maanden en die een sinds een week fruithapjes en hij vind het heel erg lekker         hij groeit wel snel ahha       felicitias is hier geweest voor zon cadau pakket en die zij je kan het rustig beginnen met opbpouwen om de dag krijgt ei 3 hapjes en spuugt niks uit hij vind het harstikke lekker       hoe oud waren jullie kindjes     weet het is pas vanavf 4 maanden en rijstebloem krijgt die al sinds die 3 weken is       advies van me moeder             heb zelf nu zusje van 3,5     en die heeft precies die fruithapjes en rijstebloem gehad zij is nu al weer 17 kilo     dus ga op je instinct uit ne niet van het cb       nou doeidoei
 

He hallo,

Prima dat je je eigen gevoel volgt. Doe ik ook. Maar ik vind 2 maanden wel erg jong, want als ik het goed begrijp kreeg jouw zoontje al met 6 weken fruit en pap??? Ik ben zelf begonnen toen mijn dochter 16 weken was met fruit en pap en vanavond krijgt ze voor het eerst warme hap. Nou ja zelf weten hoor, maar je kunt ook te hard van stapel lopen.... ze worden al zo snel groot en dan helemaal...
Ik wens je wel veel succes...

Gr Linda
 

hey hey juffie


nee hij krijgt net een weekje ftuihapje en hij doet het der goed op .....
enne hij heeft geen probleem met poepen enzo het stinkt wel meer dan eerst...
maar geen darmkrampjes niet eenne vanacht lekekr geslkapen hij wou niet eerder dan 2 uur op bed maar heeft wel tot 12 uur `s ochtends geslapen dus mama ook lekker geslapen......
en ja ik volg me gevoel en zo te zien heeft ie niet last dervan en hij krijgt niet elke dg fruithapjes hoor begin langzaam op te bouwen   ze groeien zo snel nog effe en dan is die al weer 4 maanden en dan word het leuk met meerdere dingen geven ...


gr desiree en bryan (03-10-2005)
 
Hey Hallo

Ik ben het wel met Linda eens, 2mnd en dan al een fruithapje en pap.
Wat is hier nou de reden van? Had hij niet genoeg aan de fles?
En hoe zit het met zijn dag en nacht ritme? Pas om 02.00 op bed en dan doorslapen tot 12.00? Je kunt wel denken dat dat erg lekker is maar dat is toch niet helemaal normaal. Het lijkt wel als hij het dag en nacht ritme door elkaar haalt. Mijn zoontje krijgt  bijvoorbeeld om 18.45 een fles en om 22.00 nog een laatste fles en slaapt dan tot de volgende ochtend 08.00 door, en na deze fles slaapt hij weer tot 10.00/10.15
Maar goed je moet het natuurlijk zelf weten.


 
Hoi
Ik ben met bijvoeden begonnen toen mijn zoontje 6 maanden was!
Ik vond dit vroeg genoeg en daarnaast was er sprake van een vermeende allergie dus een en ander ging ook nog eens in overleg met een kinderdietiste. 2 maanden en dan al bijvoeden is echt erg vroeg. Je kindje is nog zo klein en zijn darmpjes en niertjes zijn nog niet eens voldoende ontwikkelt. Je moet het natuurlijk zelf weten en je gevoel volgen maar daarnaast toch ook zeker jezelf afvragen wat gezond is en wat wat niet! Je kind kan nog zo goed reageren maar je kunt onzichtbare schade aanbrengen.
Je schrijft dat je met 4 maanden andere dingen gaat introduceren, wat ben je daarmee van plan?
Gr. Jeanette
 

dag mensen

eeuh nee hij had die dag huilbuien wou helemaal niks daarom zolaat  

normaal veel eerder hoor maar gisetr kwam het niet anders uit

en ja maby vroeg maar als ie der geen last van heeft

poept normaal geen dramkrapjes niks   en hgij krijgt maar 3 hele kleine hapjes     niet meeteen halfe of hel pot maby dnekne jullie dat

fgr dees en bryan
 
wow...met 2 maanden aan het fruit (ook al is t maar 3 hapjes) lijkt me echt te vroeg! Je kunt hier allergieen mee in de hand kweken. T is je eigen kindje en tuurlijk kun jeje eigen gevoel volgen, maar ik heb veel kinderen in mijn omgeving, maar nog nooit gehoord dat een baby van 2 maand al fruit o.i.d. kreeg! Jij hebt het erover met 4 maanden andere voeding gaat introduceren? Wow....
Wij zijn met 5 maand begonnen met een paar hpjes fruit te geven en vanaf 6 maand eet Sem warme hap. Kortom: ik wil je toch ff vertellen dat het echt wel heel erg vroeg is...

Gr. Saskia, mama van Sem (4-3-05)  
 
hoi,

ik moet je bekennen dat ik het bij me eerste ook deed met 2 en halve maand een paar happies en die is nu ruim 2 en heeft er niets van over gehouden en die vond fruit wel lekker maar groente potjes moest hij niets van weten.
ik vond het wel leuk om te zien en dan kon hij langzaam wennen voor dat hij echt mee gng eten wist hij al een beetje wat het was dus er zijn meer moeders die het deden.

alleen nu met nummer twee heb ik lekker lang gewacht omdat het tot problemen had kunnen opleveren en wou die zo als ze dat zeggen klein houden omdat het alleemaal zo vlug gaat.

maar als je kleine er niet overgevoelig op reageerd  en geen pijn heeft ja nou ja, ik zou het niet meer doen.
maar als je het meld op het cb dan zijn ze niet blij dat weet ik wel.

succes ermee

groeten brig,bas en thijs
 
Terug
Bovenaan