heej effe vraagjed aan moeders die fruithapjes geven

Hallo

Je moet inderdaad altijd je gevoel volgen en je weet zelf hoe je kindje is, maar 2 mnd bij voeden is echt te vroeg. Had hij dan zoveel extra honger? was het geen optie vaker aan de borst te leggen als je borstvoeding geef of flesvoeding geven die speciaal voor hongerige baby's zijn. ik zou dan wel kiezen voor een bijvoeding , maar wel een bijvoeding via de flesvoeding voor hongerige baby's of vaker de borst geven.

Ja vroeger deden ze inderdaad anders, en tuurlijk zijn wij erg groot mee geworden, maar ze komen toch op veel dingen terug dat het beter is om er wat langer mee te wachten of niet te geven. vroeger kon je ook tijdens het zwager zijn rauw vlees eten, dat mag nu toch ook niet meer! ofdeed je dat ook tijdens zwangerschap rauwe producten eten?

Ja je moet het zelf weten, en natuurlijk smikkelje je kleine hummel ervan en vind het lekker, maar denk aan de gevolgen op latere leeftijd als ze peuter/kleuter zijn. dan komen de dingen naar voren, en dan zegje had ik maar...........

succes
 
Hoi.

Ik ben ook een moeder die redelijk vroeg is begonnen met bijvoeden.
Daan was 2,5 maand toen kreeg hij een klein beetje diksap en ik ben hier niet mee begonnen omdat ik het zo zielig vond dat hij hij alleen de fles kreeg ofzo, maar omdat hij het na de fles van 12.00 niet tot 16.00 vol kon houden. Hij had om half 2 dan alweer trek, uiteraard heb ik eerst geprobeerd om iets meer in de fles van 12.00 te doen maar dan dronk hij hem niet leeg. Dus ben ik toen begonne met een beetje diksap met het resultaat dat hij dan weer lekker ging slapen tot 15.45.
Doordat hij dit goed kon verdragen ben ik met met krap 3 maanden ook begonnen met fruit en met 4 maanden met groente.
En er was hier nog een opmerking over dat dat ze er op terug waren gekomen dat er vroeger vroeg met bij voeding was begonnen?
Volgens mijn zijn er tegenwoordig veel meer allergieen als vroeger, volgens mij heeft 1 op de 10 kinderen tegenwoordig wel een of andere allergie of eczeem, en vroeger kwam dit toch veel minder voor.
Ik ben ook groot geworden en mijn broertjes ook met vroeg bij voeding, en wij hebben tot nu toe alle 4 nergens last van gehad.
Maar toevallig heb ik toen der tijd dat Daan net bij voeding kreeg op het buro gevraagd waarom er tegenwoordig zo laat bijvoeding geven mocht worden.
Nou het antwoord was dat er tegenwoordig zoveel overgewicht was onder kinderen en omdat te minderen proberen ze dat dus door middel van later bijvoeden.
Dus ik zou zeggen met mate kan het wel als je kindje er goed op reageerd trek je niet teveel van anderen aan, want ik doe ook allles op eigen gevoel Daan at met 8,5 maand met de pot mee, met zout en kruiden en alles. en daar word ook verontwaardigd op gereageerd, maar moeders zelfs zout en kruiden mag je vanaf 8 maanden introduceren , dus waarom tot precies 1 jaar apart koken?
Nu ben ik het er wel mee eens dat je goed naar je kindje moet kijken of het het aan kan en er aan toe is.
Zo een heel verhaal maar laten we elkaars keuzes respecteren, en dingen naar waarheid uitzoeken.

Groetjes Saskia
 
hee   sassie

ja aleen maar omdat ze bang zijn voor overgwicht word het op 4 maanden gezet dta ie zijn eerste hapje krijgt ik volg me eigen gevoel en hij eet ook al gronte potjes     ik trek me niks van en ander aan         ik vind het super dat jij dat ook niet doeyt en m,eissie geniet van je kids     ze zijn zo weer grooot xxjes desiree
 
Dit is misschien erg off-topic, maar Desiree wil je misschien  even letten op je typegedrag?
Ik bedoel het heus niet verkeerd.
Zal ook wel de nodige reactie's opleveren.
Maar bedoel het echt niet verkeerd.
Maar je schrijft ZOONTJUH, sorry zo schrijven mijn pubernichtjes,en nog wat meer dingen, dat ik denk....kan het niet wat beter?
Hopelijk vat je het niet verkeerd op.
En anders sorry.

Liefs, Joep

 
Hoi Joep,

ook ik bedoel het zeker niet verkeerd maar ik ben het helemaal met jou eens.  Ik zit me af en toe echt te ergeren aan het type gedrag van Desiree. Kan er soms ook echt geen touw aan vast knopen. Ontzettend veel type en schrijffouten. Geen komma's of punten. Spreektaal ipv schrijftaal. Vind het vooral vervelend omdat ik de verhalen van Desiree soms gewoon echt niet snap. Dan moet ik het wel drie keer lezen voordat ik het snap.
Maar nogmaals dit is niet verkeerd bedoelt. Maar misschien kunnen we voor de leesbaarheid van alle verhalen en vragen even met zijn allen letten op ons spel-, schrijf- en taalgedrag! Een type fout hier en daar gebeurt ons allemaal en dat maakt ook natuurlijk helemaal niks uit. En wat fouten in spelling maakt ook niet uit. Maar het moet gewoon wel prettig leesbaar zijn toch?
Want des te beter we het snappen des te beter kunnen we reageren, toch?

Groet van een misschien te kritische Brendebol????
 
Hallo,
Helemaal eens met bovenstaande twee. Niet om je persoonlijk af te vallen maar ik heb me wel eens afgevraagd of er niet iemand bezig was die ons voor de gek hield. Maar aan de andere kant, misschien kun je er wel niks aan doen, je hebt mensen met dyslexie die ook moeite hebben met typen, dan heb ik niks gezegd........

Groetjes Hannie
 
Hoi,

Nog even een reactie, Brendebol, jij omschrijft precies wat ik bedoel.
Kijk typefouten maakt iedereen, vooral ook doordat er geen spellingcontrole opzit.
Wat betreft dyslexie, daar dacht ik eerst ook aan.
Vooral om de d en t, en dat geeft niks als je day hebt.Maar zoals ik zei, mijn pubernichtjes, schrijven ook in deze termen: zoontjuh, nix, weetjuh etc.

Echt Desiree heus niet om je af te vallen.
Maar ik zit echt met mijn tenen krom te lezen.
Sorry.

 
Terug
Bovenaan