heej effe vraagjed aan moeders die fruithapjes geven

Hallo,

Ook ik ben het met mijn voorgangsters eens, 2 maanden is echt veel te vroeg.
Ik ben begonnen met fruit geven toen bram 4 maanden was en met 5 maanden proberen met groente.
Rijstebloem ben ik begonnen met geven toen hij 3 ½ maand was.
Je moet het idd zelf weten maar 2 maanden lijkt me toch echt veel te vroeg en geloof me straks ga je het fles geven missen hoor!!
Lekker zo'n kleintje op je arm die heerlijk de fles leegdrinkt.
Als je dan al zo vroeg begint met fruit geven dan is je kindje al snel groot en het cb zal er inderdaad ook niet blij mee zijn.

Veel succes ermee!!!

Groetjes Ilona, mv Bram   nu bijna 9 maanden.
 
zo wel erg vroeg hoor, met 2 maanden bijvoeding geven. Zou ik persoonlijk niet doen. Het advies is 6 maanden, zelf heb ik toen hij 5 maanden was gegeven. En dan ook groentehapjes, geen fruit, omdat groente minder allergisch is (nooit gehoord van iemand die allergisch is van worteltjes, wel van aarbeien). Ook rijstebloem ben is gaan geven vanaf dat het mocht. Maar goed je moet het zelf weten. Misschien kan je wel beter groente geven ipv fruit?

groetjes,
lia
 
Hallo, allemaal,

Fruit en groente geven met 2 maanden is echt te vroeg.
Een allegie onstaat door dat de darmen voedingsstoffen te verwerken krijgen waar ze nog niet aan toe zijn.
En dan is niet het eerste hapje waar ze last van krijgen maar de volgende keer wordt het erger en zo bouwt een allergie zich op.  Ik zou nog maar even wachten met al die extra dingen je kind heeft allen nog maar melkvoeding nodig.
Groeten Marieke
 
mijn zoontje is nu 13 wekenen ik ben begonnen met pap geven toen hij 9 weken was en ben vorige week begonnen met fruit.Ik begon met pap omdat ik er nooit een laatste fles in kreeg niet na 8 uur meer dan wou hij slapen en kreeg ik hem niet meer wakkker dan kwam hij in de ochtend altijd tussen 4 en 5.dat is nu allemaal opgeschoven naar 7 uur half 8 dan heeft hij ook zijn laatste fles om hlaf acht.En ik ben met fruit begonnen omdat hij 4 voedingen op een dag heeft en hij 1 voeding niet helemaal opdrinktdus vandaar maar wat bijgeven.Ik wil hier eigenlijk mee aantonen dat elk kind anders is en dat je op je gevoel moet afgaan en niet op andere of het consultatiebureau, die zijn er alleen om je kind in te enten en voor te kijken of hij goed groeit en eventueel advies dus moeders volg je hart en geef je kindje naar behofte als hij niet huilt en tevreden is dan doe je het goed gr. angelique
 
ALs je goed hebt gelezen dan zie je ook dat het merendeel aangeeft dat je je hart moet volgen.
Maar mag ik je er wel op wijzen dat de baby negen maanden in je buik heeft gezeten met jou vruchtwater als voeding! Zijn darmen en niertjes zijn nu eenmaal nog niet volledig ontwikkeld dat heeft gewoon zijn tijd nodig. Tuurlijk is elk kind anders maar blijf wel beseffen dat het hier om een baby gaat. En bijvoeding hebben ze echt pas nodig vanaf 6 maanden voor die tijd halen ze alle oedingstoffen uit hun fles- of borstvoeding.  
Sorry als ik wat cru overkom  hoor ik wil hier niemand aanvallen maar krijg wel het gevoel dat alle anderen hier nu worden aangevallen.    




 

mijn zoontjuh heeft nergens last van en poept en plast goed       en buulletje     zeker cb is voor inenten enzo   ik   volg me hard en ken wel meer die het doen heb het zelf ook gehad toen ik zo jong was en wat kan er gebuern word over 11 dagen 18 dec alweer 20 duys violg je hart
 
Terug
Bovenaan