Heel graag een 3e willen maar man wil niet.

Met twee gezonde kinderen, een jongen en een meid zou je denken dat je tevreden moet zijn, ben ik natuurlijk ook, ik ben stikgelukkig met mijn 2 kindjes, maar dat gevoel....

Hoop dat ik hier niemand op zijn ziel trap want natuurlijk begrijp ik ook dat een kinderwens niet voor iedereen zo makkelijk is weggelegd. Dat besef ik me maar al te goed. Daarom vind ik het ook zo dubbel, ik ben heel gelukkig met mijn kindjes maar ik heb heel sterk het gevoel dat ik graag een 3e wil, ik heb dit altijd gewild, maar mijn man vind het goed zo. Hij heeft ook wel gelijk in bepaalde opzichten, financieel, praktisch, ed.

De jongste is bijna 3 en de oudste is 4.5 en ik zou echt heel graag een derde willen, heb het er heel duidelijk over gehad maar zijn standpunt is ook heel duidelijk, als ie het zou doen doet hij het voor mij en absoluut niet voor zichzelf want hij vindt het prima zo.

Ik vind het zo ontzettend moeilijk om me hier bij neer te leggen, het is een gevoel wat je niet kan uitschakelen en ik zou graag reacties krijgen van mensen die in dezelfde positie zitten of gezeten hebben en hoe ze dit opgelost hebben...ik hoop dat het gevoel slijt maar het zit er al 3 jaar en tot nu toe slijt het niet.
Af en toe word ik echt een beetje simpel van mezelf en kan ik het niet uitstaan dat ik er zo'n last van heb, ik zou willen dat ik me er bij neer kon leggen want ik ben ontzettend gelukkig met mn kids maar ik kom niet van dat gevoel af.
Hoop wat reacties van jullie te krijgen....bedankt !
Positief of negatief...alles is welkom.

Hoi,

Ook ik heb met dit vraagstuk geworsteld. Ik heb een zoon van 5,5 en een dochter van 2,5. Mijn man heeft altijd aangegeven dat hij maar een kind wilde, alleen na de geboorte van de oudste had hij al heel snel zoiets van nog eentje zo leuk zijn. Ik wilde er altijd al drie, maar na het bepraat te hebben hadden we samen besloten dat we nu compleet waren.
Alleen was mijn lichaam het met deze beslissing niet eens, ondanks het gebruik van de pil was ik in april toch zwanger. Na de eerste schrik waren we er wel erg gelukkig mee en waren we er snel aangewend dat we toch drie kinderen zouden hebben. Helaas bleek in mei dat ik een bbz had, die door het lichaam zelf opgelost is.
We hebben nu samen besloten om toch bewust voor een derde te gaan. We zitten nu in de 1e ronde voor een derde.
Ik kan je alleen maar aanraden om er samen goed over te praten en ook goed uitleggen waarom je nog een derde zou willen. Succes met je beslissing.

Groetjes, Manon

Bedankt voor je reactie, ik heb hem uiteindelijk ook echt gevraagd er heel goed over na te denken en mijn gevoel uitgelegd, dat ik er enorm mee zat. Hij zei alleen dat ie het dan wel zou willen om mij niet ongelukkig te maken maar niet voor zichzelf. Naar mijn idee is dit geen goede basis om aan een 3e te beginnen want dan ben ik altijd bang dat het mij verweten zal worden als we bijv. financieel een stapje terug moeten doen of als er wat dan ook is. Zo van...jij wilde  perse een derde....
 Ik zou zo graag willen dat we allebei die wens hadden maar dat is nu eenmaal niet zo. Ik ben ook niet zo dat ik ineens per ongeluk expres de pil zal vergeten, dat vind ik ook geen eerlijke manier. Maar als ik hem per ongeluk wel vergeten ben dan hoop ik ook echt dat ik niet ongi wordt, maarja...helaas. Hij zegt wel dat als het er inderdaad per ongeluk van zou komen dat ie dan natuurlijk ook heel gelukkig is met het kindje, net zoals met die andere 2.
Maar dat per ongeluk zal zo'n vaart niet lopen en ik ben niet zo dat ik het "per ongeluk" zal laten gebeuren, dat kan ik niemand aan doen...zelfs mijn eigen geweten niet.
Ik vind het echt heel moeilijk en vraag me af of er mensen zijn die ook voor dit probleem   gestaan hebben en of het gevoel uitendelijk weg is ge-ebt of zal ik hier de komende 10 jaar nog last van hebben, haha...is niet te hopen zeg. Ik word er nu al knetter van....

Roosje,
Ik weet, denk ik, heel goed wat je bedoelt. Ik heb exact dezelfde situatie, maar dan voor de vierde. Een kinderwens zit zo oer-diep... ik kon er echt niet aan voorbij gaan. Een gat in mijn hart, wat gevuld moet worden - zoiets. Terwijl ik zielsgelukkig ben mijn 3 gezonde kinderen en mijn man al helemaal. Moeilijk hoor als je met zoiets niet op 1 lijn zit. Wat ik je  wil zeggen, en dat zal misschien niet iedereen begrijpen: mijn man werkt inmiddels mee aan de vierde, maar geeft duidelijk aan -keer op keer- dat het voor hem echt niet hoeft. Hij doet het puur voor mij.  En ik weet dat hij (als het lukt tenminste) net als bij de anderen, na een tijdje smoorverliefd wordt op deze vierde.  Is dit een goede basis? Voor mij is het goed zo. Hij ontwikkelt echt geen vierde-kind-wens, hoe leuk ik dat ook zou vinden.  Maar ik zou hem er nooit in laten lopen met een " vergissing".

Heb  op dit forum al eens eerder gezet hoe het voor mij zit: in een relatie doe je over en weer je best de ander gelukkig te maken. Hiermee maakt hij mij ongelofelijk gelukkig, zoals ik hem bijvoorbeeld  alle ruimte voor zijn werk heb gegeven en hij daar heel blij van is geworden. Nu is een kind wel even wat anders dan een baan, maar geven en nemen - dat is wat ik bedoel. Moet je wel eerlijk zeggen dat  dit  voor discussies blijft zorgen hoor. Maar als ik probeer me voor te stellen dat het gezin nu klaar is... dan roept alles in mij heel hard "nee". Dus ja,  IK ga ervoor. Hoop dat je  hier wat aan hebt. Sterkte.

quote: Liseau4 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-07-2006 16:53:29'));

Roosje,
Ik weet, denk ik, heel goed wat je bedoelt. Ik heb exact dezelfde situatie, maar dan voor de vierde. Een kinderwens zit zo oer-diep... ik kon er echt niet aan voorbij gaan. Een gat in mijn hart, wat gevuld moet worden - zoiets. Terwijl ik zielsgelukkig ben mijn 3 gezonde kinderen en mijn man al helemaal. Moeilijk hoor als je met zoiets niet op 1 lijn zit. Wat ik je  wil zeggen, en dat zal misschien niet iedereen begrijpen: mijn man werkt inmiddels mee aan de vierde, maar geeft duidelijk aan -keer op keer- dat het voor hem echt niet hoeft. Hij doet het puur voor mij.  En ik weet dat hij (als het lukt tenminste) net als bij de anderen, na een tijdje smoorverliefd wordt op deze vierde.  Is dit een goede basis? Voor mij is het goed zo. Hij ontwikkelt echt geen vierde-kind-wens, hoe leuk ik dat ook zou vinden.  Maar ik zou hem er nooit in laten lopen met een " vergissing".

Heb  op dit forum al eens eerder gezet hoe het voor mij zit: in een relatie doe je over en weer je best de ander gelukkig te maken. Hiermee maakt hij mij ongelofelijk gelukkig, zoals ik hem bijvoorbeeld  alle ruimte voor zijn werk heb gegeven en hij daar heel blij van is geworden. Nu is een kind wel even wat anders dan een baan, maar geven en nemen - dat is wat ik bedoel. Moet je wel eerlijk zeggen dat  dit  voor discussies blijft zorgen hoor. Maar als ik probeer me voor te stellen dat het gezin nu klaar is... dan roept alles in mij heel hard "nee". Dus ja,  IK ga ervoor. Hoop dat je  hier wat aan hebt. Sterkte.

Dankje Liseau, zo kan het inderdaad ook, ik zou wensen dat we het zo konden doen als het echt op geen andere manier kan, maar ik weet gewoon dat ie er niet achter staat en ben bang voor verwijten achteraf...en net als in jouw geval zou hij er ook smoorverliefd op zijn want dat is hij nu ook...maar toch...het is en blijft moeilijk. Hij heeft inderdaad al duidelijk gemaakt dat ie het 100% voor mij doet, als hij het zou doen. Nou het is al bijna een gesloten boek want ik blijf zeuren ondanks dat ik weet dat ie niet zal veranderen. Ik zou soms wensen dat spontaan door een buikgriepje de pil niet werkt haha. Het gevoel is inderdaad zo sterk, ik kan er gewoon beroerd van zijn.

Ik zit nog even te zoeken hoe ik moet reageren op deze site hoor, nu staat echt alles door elkaar geloof ik. Beetje verwarrend...eens kijken waar dit bericht nu weer beland.

Hoi,

Ik weet niet of het zo over komt, maar het was niet zo dat ik zwanger geraakt  was omdat ik een pil vergeten was. Ik heb in december een hele zware antibioticakuur gehad ivm een tekenbeet waar ik al een half jaar mee rond liep. We hebben toen in december en januari extra opgelet vanwege de verminderde werking van de pil. Toen contact gehad met de huisarts of de werking van de pil in februari weer op orde zou zijn. Volgens hem wel, toch raakte ik in maart zwanger.
Je hebt wel gelijk dat als je man het alleen doet vanwege dat jij het graag wil, dat het dan ook tegen je gebruikt kan worden. Dan zou je het ook niet moeten doen.

Groetjes, Manon

Ohnee zo was het bij mij niet overgekomen hoor, niet eens aan gedacht, maar dat was meer een reactie van mij uit op het feit dat dat volgens mij de enige manier hier is waardoor er ooit nog een 3e zou kunnen komen. Uitgesloten dus..want dat loopt zo'n vaart niet bij mij haha.

Maargoed...wel tof dat het bij jullie uiteindelijk wel een positieve draai heeft gekregen. En ik geloof ook wel dat als het ineens zo is dat je onverwacht zwanger raakt en het gaat dan fout dat je juist dat gevoel in ergere mate krijgt omdat je je dan toch min of meer in bent gaan stellen op een 3e en dat dat door omstandigheden niet door gaat maakt het extra moeilijk. Als je m'n warrige verhaal nog kunt volgen ....

Terug
Bovenaan