helemaal in de stress wat doen?

he meiden, ja ben ik weer zit nu helemaal in de stress, mijn man heeft al sinds maart ongeveer een uitkering en ik heb toen ook al geen baan wel gezocht maar kon niks krijgen.

Nu zitten we heel krap in het begin konden we het net redden , heb nu eens gekeken wat onze vaste lasten nu eigenlijk waren. nou ben me kapot geschrokken, de uitkering is ruim 200 minder dan onze vaste lasten enzo, met andere woorden kunnen geen eens droog brood eten.

Nu heb ik uwv gebeld, sociale doenst, gemeente, ale 3 zeiden ze ja mevrouw we kunnen niks doen u krijgt al 2 keer meer dan het minimum uitkering dus helaas, heb geprobeert om me niet af telaten schepen maar ze bleven stuk bij stuk het zelfde zeggen.

Nu heb ik maatschappelijk werk gebeld, nou heb dan nu zorgtoeslag en kinggebonden budget aangevraagt nu krijgen we wel iets maar niet veel.
We kunnen nu ook voedselbank aan vragen, maja huurtoeslag krijgen we niet wegens feit dat de huur boven de 600 ligt.

Verhuizen naar goedkoper=kleiner gaat niet met 1 kind van 3 jaar en straks 2 de erbij moet minimaal 4 jaar weer in dit huis gewoond tehebben voordat we in aanmerking komen voor een anderhuis ook geen urgentie dus pas over 2 jaar, me man is nu flink aan het zoeken voor een baan en toen hij een baan had konden we zelfs sparen hij krijgt nu ruim 600 a 700 euro minder permaand.

Pff zit nu echt continu tehuilen heel veel last van me buik veel harde buiken, ik weet echt niet wat ik moet doen. zelf werken maja kom maar eens aan een baan met 28 weken zwanger,

Om uberhaupt alleen met de vaste lasten rond tekomen moet ik tv,internet, mobiel, vaste telefoon,peuterspeelzaal afzeggen.

wat zouden jullie doen?

Iemand nog tips en sorry voor dit lange verhaal moest even kwijt

liefs
 
Oh meid wat een ellende zeg.Ik heb helaas geen tips voor je, woon in duitsland dus geen idee van wat in NL allemaal mogelijk zou zijn.
Maar k wil je in iedergeval heel veel sterkte en succes wensen voor de komende tijd!!! Hopelijk neemt de stress niet de overhand, en kan je toch genieten van het beebje in je buik!!
Enneh, zoals t spreekwoord zegt'' Als de nood het hoogst is, is de redding nabij''!! Blijf geloven aan een goed einde!!!

Liefs Gerrie
 
dank je meis, maar echt geloven doe ik niet me man is al vanaf november vorig jaar aan het zoeken en gesprekken geweest en nog steeds niks, dus ja en hij is als ict( compuetrs) als beroep en dan iets heel anders gaan doen is voor zijn cv niet goed en betaalt nog veel minder dan wat hij nu zou krijgen van uwv.

Dus ja hopenlij heeft hij snel een baan hij is ook bezig met eigenbedrijf op aan het zetten dus ja, hopenlijk komt alles goed, maar ziet het ff nu niet zo dat het goe dkomt.
 
Hoi Hoi,

Ik ken het probleem helaas.
Ik weet niet waar je woont en of je lid bent van hyves?
Maar er zitten een aantal verzamelpunten in nederland waar je in deze omstandigheden gratis spullen zoals baby/kinderkleding ook volwassenenkleding, speelgoed en baby/kinderspullen kunt krijgen. Gratis, je belaald alleen de eventuele verzendkosten. Of als je in de buurt van een verzamelpunt woont kan je het ook ophalen. Scheelt je toch weer een hoop geld en jezelf/partner en kids lopen er in ieder geval goed/verzorgd bij.

Suc6.
Liefs...
 
he teddy kwa kleren hebben we genoeg zo wel me man als ik als onze dochter en ook aanstaande kleine heeft verlopig genoeg, ik krijg namelijk altijd 2de hands kleren, maar gaat meer om het feit dat we zowiezo de vaste lasten niet kunnen betalen , en hoe we dat gaan oplossen ja dat we dan toch bij voedsel bank moeten naja dat zei maar zo voor de baby wil ik toch bv gaan geven, maja gaat nu meer om de geboorte kaartjes enzo, kwa baby kamer heb ik alles in huis dus dat is geen probleem

Ik woon zelf in maassluis

liefs
 
Jeetje wat verschrikkelijk :(
Tja ik zou willen dat ik de oplossing kon bedenken maar het is inderdaad wel heel moeilijk. Er is meestal wel werk in de productie, zou dat niets voor je partner zijn? In iedergeval misschien tijdelijk, ik weet dat het geen ideale oplossing is. Ik heb zelf ook een tijd in de ww gelopen en uiteindelijk ben ik daar toen tijdelijk in beland. Dan is er in iedergeval een inkomen en kan hij altijd nog verder solliciteren.
Misschien kan jij een schoonmaakbedrijf vinden die hoog zit met personeel en dat je 's avonds 2 uurtjes ofzo gaat schoonmaken in een kantorenpand. Het is maar een idee.

Heel veel sterkte en succes!
 
ja productie, we hebben alles gekeken maar als hij daar in gaat verdient hij nog minder dan wat hij nu via uwv krijgt dus moet wel een baan ijn dat hij meer krijgt dan uwv anders zitten we nog verder in de panarie, ik ben zelf al aan het zoeken voor schoonmaak maar aan nemen nee ben zwanger dus dat gaat hem niet worden, zeggen ze dan we blijven zoeken, maar ik wordt ff door gestressd en weet zeker dat ik gewoon niet meer kan slapen erdoor, en dus de kleine in gevaar komt, heb vandaag heel veel harde buiken gehad en hele pijnlijke maar erger dan normaal dus morgen wel ff met de verloskundige over hebben moet morgen toch op controle,

liefs
 
Ha,

vind het ook erg om te horen, heb ook niet echt
een oplossing. Weet niet of jouw ouders of zijn ouders een kleine schenking kunnen doen die je dan in termijnen terug betaalt. In ieder geval dat je man weer werk heeft en jij dan inmiddels bevallen bent van je klein wondertje en aan het werk kunt, na je verlof uiteraard. Misschien dat thuiswerk iets oplevert? Ik weet niet doe ook maar een paar suggesties.

Liefs Caatje
 
Terug
Bovenaan