helemaal in de stress wat doen?

Wat vreselijk heftig..

Over internet, ik zou op een rij zetten wat je abbonement kost en wat het kost om elke week of 2x in de week een uurtje internet te gebruiken in de bieb (of nog mooier bij iemand thuis een goede vriend ofzo) om advertenties te zoeken..
Eventueel een prepaid telefoon nemen zodat je wel te bereiken bent....

Het lijkt me een hele moeilijke situatie en wil je ook veel sterkte wensen....
 
Wat een vreselijke situatie voor je!

Ik wil ook even reageren en wat ik zeg komt misschien wat bot over. Op het moment dat je geld tekort komt zijn er eigenlijk maar 2 opties. Ten eerste meer inkomen genereren, ten tweede uitgaven reduceren. Meer of anders is niet mogelijk. Jullie zijn al druk bezig met zoeken naar werk en ik hoop dat dat snel mag gaan lukken, dat is natuurlijk de fijnste en snelste manier om dit probleem op te lossen.

Als dat nou niet snel lukt (en dat weet je niet) moet je goed kijken naar je financien. Uit je verhaal blijkt dat je ongeveer 700-800 euro per maand tekort komt. Dat is heeeeeeel veel geld. In het begin kan je misschien nog leven op wat spaargeld maar wat ga je daarna doen? Waar ga je dat geld vandaan halen? Dit bedrag per maand interen betekent uiteindelijk schulden maken. Na een jaar is dit bijna 10.000 euro! Ik zal je zeggen, dan stromen de aanmaningen binnen en staan de deurwaarders op de stoep. Misschien wordt gas/water/licht wel afgesloten, wordt je wel het huis uitgezet. Dit is heel confronterend.

Daarom is het niet de vraag OF je moet bezuinigen op bepaalde zaken, NEE, je MOET nu bezuinigen om de schade beperkt te houden. Dat betekent dat alles wat niet nodig is eruit moet, dus ook internet, telefoon (oplossing prepaid is al aangedragen), peuterspeelzaal, alle extra's!

Natuurlijk is internet thuis handig en noodzakelijk voor solliciteren maar in bibliotheken en bij het CWI (hoe heet dat tegenwoordig waar je als arbeidszoekende ingeschreven staat) is gratis internet beschikbaar. Of kan hij niet bij familie kijken? Tijd zat op dit ogenblik lijkt me. Het is nu niet de tijd om het slachtoffer uit te hangen, jullie zullen moeten ingrijpen, anders wordt de situatie alleen maar nijpender.

Ik hoop dat dit berichtje het licht doet branden voor jullie. Stress is op dit ogenblik niet fijn voor jou en de baby, maar kinderen kunnen heus wel wat hebben (en dat kan ik uit eigen ervaring zeggen). Juist door actief te zoeken naar besparingsmogelijkheden kan je het stressniveau verminderen en dat is op lange termijn alleen maar gunstig. Doe je het nu niet, dan zal de stress alleen maar toenemen de komende maanden.

Tot slot: heb je al gedacht aan het verkopen van overbodige spullen op marktplaats? Kan ook tijdelijk wat geld opleveren.
 
dank je femmmke ja is zeker heel moeilijk ik ben zelf nu ook werk aan het zoeken en hopenlijk kom ik aan de bak pff gaat denk ik niet lukken met 28 weken zwanger , gaat mij nu niet zo zeer om eten want daar is voedsel bank voor maar meer dat we de rest van de betalingen kunnen betalen dat kunnen we nog geen eens, als dat allemaal betaalt kan worden ja dan zien we het wel en die geboorte kaartjes jammer dan dan maar email met foto, belangrijkste is dat we de rekeningen kunnen betalen

Ik blijf hoop houden dat me man werk vind en straks zijn eigen bedrijf loopt ( aan het opzetten nog ) maar als zijn ebdrijf loopt ( online spel) en dit loopt heel goed dan zitten we helemaal gebakken en is dit maar klein dipje geweest, maja zover ga ik niet denken, ik probeer positief te blijven maar lukken is punt 2.

liefs
 
Hey,

Hier hebben we 3 jaar in de schuldsanering gezeten en dat was ook geen vetpot met 70 euro in de week en een opgroeiend kind maar we hebben het gered en wij zijn er nu bijna een jaar uit. Wij hebben alle toeslagen omgezet naar uitbetalen per maand en dat helpt ook al. Ik heb niet alles gelezen van iedereen maar als het goed is krijg je een aanrechtpremie (van de belastingdienst) en die had ik eerst per jaar uitbetalen en nu per maand, das toch 220 euro per maand extra. Mijn man werkt ondertussen wel weer maar ik laat dit toch zo staan, vind het wel handig.
Ik hoop dat er snel betere tijden komen want ik weet precies waar je doorheen gaat.

Sterkte!!

xx
 
Even over de geboortekaartjes.. Je kunt ook een mooie powerpoint maken en die mailen (via je ouders bijvoorbeeld als die internet hebben)

Maar verder ben ik het wel een klein beetje met mama van 33008 eens. Het is echt een kwestie van moeten bezuinigen.
Boodschappen doen voor sluitingstijd wil ook nog wel helpen voor meer aanbiedingen.

Ik snap dat je man een eigen bedrijf wil opzetten.. Heb ik ook alle begrip voor, maar is de markt daar echt nu goed voor? Misschien is het verstandiger om eerst alles aan te pakken om je hoofd boven water te krijgen en daarna dit soort dingen te doen.
 
Jeetje, daar zou ik ook stress van krijgen.
Met de kans bot over te komen (sorry), je moet nu echt actie gaan ondernemen. Niet hopen op een baan of het goed lopen van een internetspel. Er moeten spijkers met koppen geslagen worden. Anders komen jullie hier niet uit. Trek aan de bel bij iemand die je kan helpen alle inkomsten en uitgaven op een rijtje te zetten.
Alleen zo kun je daadwerkelijk zien wat er inkomt en wat er uit gaat.
Dan, snijden, je zult bepaalde dingen af moeten zeggen en op moeten geven.
Probeer ook op te letten wat je koopt, ongemerkt pin je toch snel weer even een kleinigheidje, maar bij elkaar kan dat best oplopen.
Tsja, veel is hierboven ook al gezegd.
Ik hoop voor je dat jullie door nu actie te ondernemen uit de echte problemen kunnen blijven.

Heel veel succes en los dingen op, zet je schouders er (samen) onder, je zult merken, als je er samen voor vecht de stress minder wordt.

Liefs
 
he meiden gaat niet eens om wat wij kopen, we kunen niet eens alle vaste lasten betalen dus sneetje droog brood kunnen we niet eens kopen, en me man is heel erg druk bezig met zoeken, dus dat gaat voor.

maar toch ebdankt voor jullie reacties

liefs
 
Snappen we wel, maar dan is het nog meer zaak om al je vaste lasten onder elkaar te zetten en kijken hoe je schrapen kunt en wat dan en wat eventueel lager kan.

Want ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat die dan heel hoog moeten zijn als het met alle hulp van instanties ruim niet lukt (we hebben het immers niet over kleine eindjes)
Ik wil je echt niet aanvallen hoor...maar zoek hulp desnoods bij het onder elkaar zetten van die kosten en hoe dit anders kan..
 
Terug
Bovenaan