HELP, Ik ben weer ZWANGER!!!

Hoi meiden,

Ik ben 6 maart moeder geworden van een zoontje. Het heeft lang geduurd voor ik zwanger was. We hebben ruim 10 maanden non-stop gevreeen om zwanger te worden!
We willen heel graag nog een kind, maar nog niet nu.
We hadden een gezellige avond begin september en dronk voor het eerst sinds heel lang wijn.
In een aangeschoten bui hebben we het gezellig gemaakt en (geen details) waren we iets te onvoorzichtg.
Maar ja, één keertje, kan toch niet meteen raak zijn, als we bij de eerste zo lang moesten wachten?
FOUT! Ik deed gisteren een test, ik ben onregelmatig dus dacht eigenlijk dat ik gewoon nog wat geduld moest hebben voor ik ongesteld zou worden, maar mijn man liet me de test zien; ZWANGER!
Hij was door het dolle, zo vreselijk blij. Wat hem betreft kan het niet snel genoeg en wil hij zo veel mogelijk kindjes.
Maar ik ben heel erg geschrokken, ik ben er echt nog niet aan toe.
Het maakt me verdrietig dat ik niet blij kan zijn. Terwijl zwanger zijn kadootje is..
Ik ben 6 weken zwanger. Er zal straks 15 maanden tussen mijn kindertjes zitten.
Heeft iemand ervaring? Is het echt een hel, of kan het ook leuk zijn?

Mijn zoontje van bijna 7 maanden slaapt nog niet eens door....
Pfff, ik vind het echt heel lastig ik ben er continue mee bezig, kan aan niets anders denken...

liefs Toetje

Lieve Toetje!!! Hier schelen onze dochters (van nu 5 en 6) maar 16 maanden! Ook wij hadden er geen rekening mee gehouden. Toen Isa werd geboren, liep haar zus nog niet eens. Best druk, maar echt, er zitten ook zoveel leuke kanten aan dat kleine leeftijdsverschil. Ze hebben zoveel aan elkaar!!!! Leren zoveel van elkaar. Gun jezelf de tijd om deze onverwachte wending een plaats te geven, je hoeft het niet gelijk leuk te vinden. Je hebt tijd nodig om om te schakelen. Wat fijn dat je partner wel enthousiast is, maar misschien heb je nu het gevoel dat jij dat ook MOET zijn, maar wees lief voor jezelf, wen er rustig aan. En ja, je weet ook hoe moeizaam het kan gaan, zwanger worden. Dus misschien is dit wel een cadeautje voor jullie! Ik hoop dat je je snel een bevoorrecht mens kunt voelen. Omdat je nogal onregelmatig ongi bent, weet je w.s. ook niet goed hoe lang je nu zwanger bent?

Hoi Toetje,

Ik kan me voorstellen dat het even schrikken is om nu al weer zwanger te zijn.
Het is zo te lezen  niet gepland, maar vast en zeker gewenst.

Onze zoons (van nu 6 en 8) zijn 19 mnd na elkaar geboren en ik vond het persoonlijk goed te doen.
Mijn man werkte toen heel veel waardoor ik het eerste jaar grotendeels alleen deed.

Onze oudste sliep pas met 15 mnd door...maar het plezier en de gezelligheid dat we aan de kids beleefden toen ze klein waren maakte veel goed.

En nu kunnen ze heerlijk samen stoeien, vinden veel hetzelfde leuk. Dat zie ik wel als voordeel.

Ik zou zeggen, als je over de 1e schok heen bent, probeer veel te genieten van zowel jullie 1e als van de zwangerschap.

Er zijn volgens mij veel  stellen die jaloers zouden zijn op jullie 'cadeautje'. Dus geniet ervan.

Liefs Mama van bijna 4

Hoi Aardbeientoetje,

Ik snap dat je bent geschrokken maar toch gefeliciteerd,  neem de tijd om te wennen aan het idee. Die tijd heb je gelukkig.
Mijn kinderen schelen meer, bijna 2 1/2 jaar,  maar 2 kindjes thuis is zo leuk. Als ze met elkaar spelen en knuffelen smelt ik echt.
En met 15 maanden is jullie kindje al echt een heel stuk zelfstandiger dan nu. Mijn oudste speelde toen heerlijk zelf, kon al lopen en in een speeltuintje spelen bijv. Ze at gewoon ontbijt, lunch en avondeten met ons mee en sliep heel regelmatig.
En ze kunnen al snel samenspelen!!!
Het heeft nadelen, maar ook voordelen.

Groetjes

P.S. Ik zit zelf nu te wachten tot ik ongesteld wordt, ook wij zijn niet helemaal voorzichtig geweest deze maand, met het idee dat  ik toch wel niet zwanger zou raken. De 1e duurde  8 maanden, de 2e 5 maanden. Maar ja, het kan dus wel..........  

Hey!

Hoe dan ook: Gefeliciteerd!!!
Tussen Nina en Thomas zitten 17 maanden. ( Als alles hier in één keer raak was, had er maar amper een jaar tussen gezeten..) Spoken en beren kun je altijd zien hoor! Gezellig, 2 kiddies thuis! Heerlijk, wij gaan over 6 weken een poging wagen voor nummer drie zelfs! Als dat goed gaat is de oudste 3, hahaha!
Wij zagen eigenlijk alleen de praktische problemen:
- jammer dat we nog nét een extra kinderkamer nodig hadden.
    ( Lang leve marktplaats!)
- Hoe doe ik dat als Nina moet badderen met een dreumes?
  ( Lang leve de kraamhulp: "s middags als de oudste slaapt!)
- Hoe ga ik in hemelsnaam naar buiten met die twee?
 ( Lang leve de kiddyboard uitvinder, mijn zoon zit gewoon op dat ding!)
- Hoe doe ik het 's morgens als ze tegelijk wakker worden?
  ( gewoon één laten wachten even.... is niet anders!)
- Wat als ze 's nachts nou tegelijk wakker worden of elkaar wakker maken?
 ( zijn nog nooit tegelijk wakker geweest en ze slapen door elkaars lawaai heen, joepie! )

Nadelen? Kan wel nee zeggen maar zijn er ook wel hoor....
- Het is horror als je de kleine een fles geeft en de oudste besluit een dreumes aanval te krijgen...
- Je verschoont de één o.i.d. en de ander heeft 15 lades leeggehaald op de boven verdieping.
- De regel hierboven meerdere keren per dag, hahahha!

Hmmm alles is waar, maar je moet het wel met humor lezen hoor! Je doet het gewoon zoals het komt en gaat! Dan iedereen maar wat langer in de pyama 's morgens, of dan wacht de strijk maar een dag ( of 3..)
Wat ik wel vervelend vond waren die gruwelijke hormonen, bv om 19 allebei naar bed brengen, om 01 de oudste wakker, om 03 de jongste wakker en om 06 de oudste die eruit wil! Tel daar gierende hormonen bij je slaapgebrek op en je word een wandelende tijdbom, WHHAHAHHA! Verder doen we alles lachend zoals het komt en gaat zeggen wij altijd!

Lekker genieten van je twee kiddies hoor, je weet straks toch niet beter, hihihi!

Kus, Marieke

Hey meis,

Kan me voorstellen dat het heftig is! Een collega van mij heeft precies het zelfde. Twee jaar bezig geweest in de medische mallemolen en nu spontaan zwanger! Ze vind het idee ook heftig.
En ja, er zijn veel nadelen, en veel voordelen. Je weet nu nog niet hoe je oudste kindje is tegen die tijd. Probeer niet teveel beren op de weg te zien en te genieten van dit Wonder... want dat is het toch wel. Wat Marieke ook zei: laten komen zoals het komt en gaat.
Liefs,
Karlien

Kan me indenken dat het ff schrikken is maar het is een waarde vol geschenk. Wij zijn zelf drie jaar bezig geweest om zwanger te mogen raken. En jullie ook langer voor de eerste dus dan is het zeker wennen om nu zo snel zwanger te kunnen raken maar wel waardevol. Ik scheel 1,5 jaar met mijn zusje en mijn moeder heeft het druk gehad maar altijd veel genoten van ons. Heb altijd veel gespeeld met mijn zusje en nu nog doen we veel samen. Dus het kan enorm leuk zijn, je komt er echt wel uit, neem de tijd voor jezelf en je lichaam.

leifs van Mariska en gefeliciteerd al vast.

He Toetje,
Emmy hier, ook nog van het maart forum. Ik heb je al een tijdje hier niet gehoord en dan ineens dit nieuws! Nou, even bekomen van de "schrik". Ik deel de mening van de anderen hier; nu even heftig, maar hopelijk kun je na verloop van tijd toch genieten van een wondertje dat zich weer heeft voltrokken. Wel heel knap ook dat je eerlijk toe durft te geven dat je nu eigenlijk nog even niet zo blij bent. Sterkte.
Groetjes van Emmy

Terug
Bovenaan