HELP, Ik ben weer ZWANGER!!!

hoi,
snap dat je het effe heftig vind,
maar er zijn zoveel vrouwen die heel moeilijk of nooit kindjes kunnen krijgen,
dus dat je tot nu gezegend ben met een 2e kindje, is wel iets om dankbaar voor te zijn.
Met de tijd zal alles wel weer reilen en zeilen, en hebben je kindjes veel plezier met elkaar!
Ik wens je veel succes,

Liefs marina

Hoi,

Nou, je hebt al reacties genoeg gehad!
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Tussen mijn dochter en mijn zoontje (nu bijna 8 maanden) zit 15,5 maanden. Ook van één keer. Nu noem ik het een ingecalculeerd risico, maar toen ik een zwangerschapstest deed kon ik ook echt niet blij zijn. Ik was nog geen eens een keer ongesteld geworden, het was gewoon de eerste eisprong sinds de bevalling (ik heb zes maanden BV gegeven). En ik had ook echt tijd nodig (zeg maar negen maanden) om eraan te wennen. Maar het is allemaal heel goed gegaan, ik heb een lekker ventje gekregen en het was in het begin zo geweldig om te zien hoe mijn dochter op hem reageerde en nu om te zien hoe ze op elkaar reageren! Haar derde woordje (na mama en papa) was baby. Zo lief. En ja, het is rennen geblazen. In het begin en nu nog. Maar het overkomt je gewoon en je gaat erin mee. Ik heb zelfs zes maanden BV gegeven en ik had niet van te voren gedacht dat dat zou lukken. Ik heb in het begin wel veel hulp gehad van mijn partner (natuurlijk) en van mijn moeder. Want wat ik het moeilijkst vond, was dat mijn dochter van 16 maanden zichzelf moest vermaken als ik BV gaf. En in het begin duren die voedingen best lang en zijn ze er ook best vaak.
Maar de tv helpt ook een handje...
Maar goed, je hebt geen rust meer en de eerste nachten waren zeker heftig, en soms heb ik vier poepluiers in een uur. Maar die kindjes zijn zo heerlijk en leuk.
Ik heb ook een duowagen gekocht (waarbij ze naast elkaar zitten), echt een heerlijk ding. En ik was zo trots met aan de ene kant mijn dochter die kon zitten en aan de andere kant mijn baby die lag in een bak. En nu zitten ze naast elkaar en soms houden ze zelfs handjes vast.
Kortom, ik was er ook nog niet aan toe, lichamelijk is het zeker zwaar, maar ik zou het nu niet meer anders willen.
Stiekem denk ik al aan een derde...

Heel veel sterkte ermee en gefeliciteerd natuurlijk,
Sabine

Lieve allemaal,
bedankt voor jullie reacties, daar ben ik heel blij mee, voel ik me minder alleen. Hartverwarmend om te lezen dat die twee kindertjes handjes vasthouden in de kinderwagen.
En wat me eigenlijk het meest doet is die opmerking van Marina, ja er zijn mensen die helemaal geen kindjes kunnen krijgen.. Mijn eigen neef heeft na tig IVF pogingen het moeten opgeven...
Een andere nicht heeft net een kindje gekregen en zelf de diagnose terminale kanker gekregen, nog een paar jaar hoog uit heeft ze te leven.
Ik weet dat ik heel dankbaar mag zijn. En mijn zoontje is echt een prachtkereltje. Ik ben er ook al meer aan gewend, maar ik heb nu last van misselijkheid en vooral van extreme moeheid. En dat maakt dat ik soms het gevoel heb het niet aan te kunnen. Gelukkig helpt mijn man.
Hoe doe die vrouwen dat die zwanger zijn van de 3e of 4e??? Je bent dan zo vreselijk moe moe moe en je hebt er twee of drie rondlopen?
Groot respect heb ik voor jullie. Echt waar.

@Reneke, ik was al zelfstandig en werkte free-lance, maar organiseer nu wat dingen helemaal zelf. Ik wist al dat het best eng is alles zelf te doen, maar ook leuk en spannend! Succes!!

liefs Toetje

hoi toetje,

blij om te horen dat je er wat meer aan gewend begint te raken,
irk wens je veel sterkte met alles,
had er met mijn ma over gesproken, zij had bij de 1e en de 2e er ook 14,5 maand tussen zitten, en heeft in totaal 5 kinderen gehad, ze zei dat je in het begin wel wat moest wennen maar dat je ook in de situatie groeit, en dat het af en toe best vermoeiend was, maar als ze dan onze lachjes zag, het dubbel en dwars waard vond.

Ik wens je veel succes,
liefs marina

mijn vriendin heeft er 4 en zegt altijd ze komen niet allemaal tegelijk...je heb steeds de tijd om eraan te wennen en je ritme weer aan te passen. En dat is ook zo. Leef bij de dag en zie wat voor leuks de dag je steeds brengt! ( zij had er op een gegeven moment 3 onder de 4)
Wij hebben er zelf twee en ook ik maakte ( vooral door de hormonen) erg druk om alles. Kan ik het aan? Hoe moet dat? wat als ze beide 's nachts wakker worden? etc..
De eerste is vanaf de kraamweek door gaan slapen en de tweede is gewoon een hele makkelijke baby, heb me  dus  voor niets drukgemaakt.
Geniet nu zelfs heel erg van de twee dames. De tweede is ook gewoon makkelijker, je weet hoe het werkt zal ik maar zeggen. Bovendien vind ze het al leuk om in de wipper naar haar zus te kijken...ze worden  veel  makkelijker vermaakt dan de eerste.

ik snap dat je je zo voelt maar ik denk dat  het er  sowieso bijhoort. Ook als je wel  'gepland' zwanger had geworden had je waarschijnlijk deze gevoelens gehad.En te vroeg er tussen...ach  het heeft allemaal zijn voor en nadelen. Voor de kinderen zelf is dit natuurlijk geweldig.

nou ik weet dat je dankbaar moet zijn blablabla maar je mag best even flink balen zo stond ik even geleden bij de apotheek de morning after pil te halen met 2 kleintjes in de wagen hihi. tja als het niet gepland is mag je best even aan het idee wennen en neem er zo lang mogelijk de tijd voor.
En als je straks de echo hebt gezien krijgt het vanzelf een plekje en ga je vanzelf genieten hihi je zal wel moeten....

succes in ieder geval

kus wen

Hoi hoi,
Weet je wat het is wat betreft 2,3 of 4 kinderen...
Je moet proberen je eisen bij te stellen.Da's wat wij hebben gedaan.
Wij wilden altijd graag 2 kids,  maar inmiddels heb ik 3 meisjes.En inderdaad, tijdens m'n laatste zwangerschap bleek dat ook de vermoeiendste te zijn.Toch ben ik die vrij makkelijk doorgekomen, kwestie van grenzen bijstellen.
Je huis hoeft niet elke dag opgeruimd te zijn, is sowieso best moeilijk met 3 kids.
Verders greep ik de momenten aan met beide handen als de kids naar school/peuterspeelzaal of kinderdagverblijf gingen.Eerst denk je, o kan ik nog even langs de Prenatal of supermarkt, maar al snel verkoos ik de bank voor een uurtje met de ogen dicht...
En 's avonds natuurlijk bijtijds naar bed doet ook wonderen.
Ook  manlief hielp (en helpt nog steeds) graag een handje mee,'s avonds met de keuken opruimen, een wasje doen, kids badderen, voorlezen en naar bed doen.
Op die manier red je het best wel als je zwanger bent van je 2e, 3e of 4e kindje.
Hoop dat je hier wat aan hebt, enne, heel knap dat je alles zo kan realiseren, nu je zo snel weer zwanger bent!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan