Help ik snap er niks meer van :(

<p>Oke. Wij zijn zo ontzettend blij geweest het weekend: ik had afgelopen zaterdagochtend - na bijna een jaar proberen - 2 positieve testen: een van de kruidvat en een Clearblue met een duidelijke +</p><p>Vanochtend een kruidvat test gedaan, 2 dagen later. Negatief. Net een CB met wekenindicator gehaald: niet zwanger.</p><p>Ik ben inmiddels 3 dagen overtijd en nog steeds niet ongesteld. Wat is dit nou? Iemand die mij dit kan uitleggen?</p><p>:( De tranen die komen nu wel. Denk je dat het wachten na zoveel maanden wordt beloond en dan nu dit.</p>

Hi Joena! 
Misschien dat je toch nog te weinig hcg hebt om de digitale clearblue test te doen. Ze zijn ontzettend gevoelig!! Heb je nog een andere test in huis die van de action heb ik zelf gebruikt en ook van de Kruidvat 2 voor 5 zijn goed! 
Als ik jou was zou ik dat gewoon nog proberen kijken wat die zegt. 
Mijn ervaring met de testen.... hoop voor je dat het zo is! Ik duim voor jou!!
Laat je het weten? 
Liefs Demi

Hey Demi,
Dankjewel! Ergens heb ik nog een sprankeltje hoop zolang ik niet ongesteld ben, maar de moed zakt me wel in de schoenen zeg.
Ik heb vanochtend een van de kruidvat gedaan (2v5). En daar zag ik dus niks. Terwijl ik bij die test zaterdag wel een heel licht streepje zag :( Wij hebben toevallig a.s. woensdagochend een afspraak met de gynaecoloog in het ziekenhuis. Bespreking van de uitslagen van de onderzoeken die we hebben gedaan. Kan ik dit mooi voorleggen.
Ik weet zeker dat ik zwanger was. Ook gezien de symptonen die ik had en dus 2 positieve testen + nu sinds donderdag overtijd. Ik baal evan dat het dan zelfs na zolang deze onzekerheid geeft...

Joena
ik herken je verhaal wel een beetje 17 okt deed ik 2 testen van sensitest en die gaven een heel licht streepje. Daarna de clearblue gedaan en die riep zwanger 1-2 week. Echter 3 dagen daarna bloedverlies, de verloskundige gebeld en die zei zolang jij geen buikpijn hebt of stolsels verliest je niet druk maken. 
Toen na een dikke week het bloeden stopte deed ik nog een sensitest en daarop was nog steeds een licht streepje te zien, daarna de clearbue nogmaals gedaan en tot Mn verbazing stond er niet zwanger. Heb 6 nov een vervroegde echo gehad waarop alleen een holte te zien was. Ze zei misschien is het nog te vroeg of je bent het toch verloren tijdens het bloeden. Nu wil ze me de 20ste weer zien. Maar ik snap er zo langzamerhand helemaal niks meer van. Heb vrijdag weet getest en het lichte streepje komt nog steeds in beeld. Hij is niet veranderd van kleur sinds Mn eerste test. 

@Beestjesfan: Wat een vaag verhaal ook zeg!! En wat gek he ? Dit wil je toch helemaal niet?  :( :(
Wel gek, want een streepje is een streepje en dat betekent niets anders dan zwanger! Maar wel raar dat het streepje na al die dagen dan niet donkerder wordt bij jou? Want het HCG hormoon zou moeten verdubbelen elke 48 tot 72 uur dacht ik. Daarom heb ik expres nu, maandagochtend, een test gedaan. Zodat er 2 dagen tussen zouden zitten sinds zaterdagochtend. En dan dit :eek:
Ik snap er dus ook niks meer van. Want bij een VMK zou je denken dat ik wel was gaan bloeden? En ook dat niet.
Moet ik een verloskundigepraktijk bellen? Ik wilde dat namelijk vanochtend gaan doen als de test positief was. Nu weet ik het niet. Of zal ik gewoon wachten tot a.s. woensdag en ons gesprek in het ziekenhuis bij de gynaecoloog? Dan hebben we namelijk een gesprek en de uitslag van alle testen die we hebben gedaan...

Ik zou je dokter bellen en gewoon advies vragen. Bij mij zijn ze daar super begripvol en tis gewoon fijn om even met iemand te praten. 

@Beestjesfan: ja miss is dat ook een goed idee. Maar ik heb dat nog nooit gedaan. Vraag je dan gewoon of de huisarts aanwezig is? Ik heb namelijk geen idee stom he ? Ik bel nooit naar de huisarts. Of overleg je dit met de receptioniste?
Heb laatst al een fijn gesprek gehad met mijn huisarts, heb een doorverwijzing gekregen toen voor gynaecologie!

Hi Joena, 
Het kan denk ik 2 dingen betekenen. Of een vroege miskraam of een niet betrouwbare test. Ik heb beide situaties meegemaakt. Eerste keer zwanger: dinsdag een positieve test, wel zeer licht, vrijdag negatief. Gelijk de huisarts gebeld, langsgeweest, ze heeft het ook negatief getest (wel met een minder gevoelige test) en maandag daarop werd ik ongesteld. Zeer droevig, natuurlijk :( Maar ik vond het fijn om te weten dat ik tenminste zwanger kan raken. Gelijk de volgende ronde weer raak. Ik heb gehoord dat je na een mk iets hogere kans hebt, omdat je baarmoeder dan beter doorbloed is. Ik was zo bang dat ik elke dag ging testen en het was echt niet mijn beste idee. Ten eerste was het niet zo dat het lijntje geleidelijk donkerder werd. Het kon prima lichter zijn dan dag of twee daarvoor en één keer heb ik zelfs negatief getest terwijl ik al een week overtijd en hartstikke zwanger was! Veel stress en voor niets. Ik ben toen gelijk gestopt met testen en heb gelezen dat je beter geen dynamiek kan gaan proberen te zien met urinetests, alleen een bloedtest is echt betrouwbaar. 

Ik hoop dat je alsnog positief test en dat je lichaam gewoon even tijd nodig heeft om dat hormoon aan te maken! 

Terug
Bovenaan